Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Vinterdatorerna 2022 - Feedback

Permalänk
Medlem

Vinterdatorerna 2022 - Feedback

Skrivet av Kelsier123:

För mig som är totalt komponent-blind så är sweclockers vinterdator alltid en fin fingervisning.

Funderar på att köpa 14k versionen fast utan grafikkort då jag vill använda mitt nuvarande en säsong till.
Men då börjar jag fundera på om 2021s version av vinterdatorn kanske är bättre för mig?
( https://www.komplett.se/product/1203872/gaming/gamingdator/ga... )

Vad säger ni som är lite mer insatta?

rekommenderar verkligen inte den tyvärr :/ inget av dom 2 datorpaketen är bra value.
ring inets kundtjänst och säg vad du har för budget å vill göra med datorn så hjälper dom dej att välja dom mest prisvärda delarna och så har dom ju gratis byggnation av datorer nu under jul hos inet också 👌🙂

årets sweclockers vinterdatorer var verkligen inte bra alls enligt mej.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Skrivet av DavidtheDoom:

Om man tycker Sweclockers gör något dåligt så är man välkommen att komma med konstruktiv kritik. Är blodsockret lågt och man bara vill gnälla så kan jag rekommendera en banan. Annars finns Feedback-forumet.

Ett gäng inlägg som var off topic och bara spred tråkig stämning har rensats. Vänligen håll kommentarer om moderatorsåtgärder till kontaktformuläret per §11.

Trevlig helg!
/D

Det var mitt inlägg och ska formulera mig bättre nu.

Transparens är något de flesta av oss här inne förväntar oss och hoppas att detta inlägg får finnas kvar.

Som många kanske sett så är det väldigt få positiva kommentarer i tråden och användare som är aktiva och brukar skriva positiv feedback när något är bra, syns inte till. Det är en stor varningsklocka.

Jag väljer att inte skriva ut namn denna gången, men jag tycker det är otroligt synd att det verkar som vi har en kultur där dessa användare inte känner att de kan vara öppna med att skriva deras tankar, för att det kan resultera i negativa påföljder. Det är en tystnadskultur.

Genom att avstå att kommentera, så får vi heller inte till någon förändring. Vilket är extremt synd. Tycker vi borde stå upp för varandra på ett bättre sätt här inne. Tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlytPojken:

Det var mitt inlägg och ska formulera mig bättre nu.

Transparens är något de flesta av oss här inne förväntar oss och hoppas att detta inlägg får finnas kvar.

Som många kanske sett så är det väldigt få positiva kommentarer i tråden och användare som är aktiva och brukar skriva positiv feedback när något är bra, syns inte till. Det är en stor varningsklocka.

Jag väljer att inte skriva ut namn denna gången, men jag tycker det är otroligt synd att det verkar som vi har en kultur där dessa användare inte känner att de kan vara öppna med att skriva deras tankar, för att det kan resultera i negativa påföljder. Det är en tystnadskultur.

Genom att avstå att kommentera, så får vi heller inte till någon förändring. Vilket är extremt synd. Tycker vi borde stå upp för varandra på ett bättre sätt här inne. Tack

kan tyvärr bara instämma :/ men dom som läser kommentarerna får iaf hjälp med att sätta ihop bra byggen via pm ist som man får hela tiden istället för att det skrivs här i kommentarsfältet.
tkr det är bra dom som lagt upp andra bättre paket i kommentarsfältet så att alla kan se dom och läsa så man slipper alla hemliga pm frågor om datorbyggen, bättre att vi medlemmar sätter ihop lite olika paket och postar här så alla nya kan se dom och välja själva.
skulle dom ha frågor om paketet vi satt ihop så finns det nog många vänliga själar här som gärna hjälper till att svarar

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Det mesta är nog redan sagt i tråden men trots alla pudlar och försök att rätta till en del saker som kritiseras så finns det en liten sur smak som jag tycker ni ska fundera både en och två gånger på.

-Ni sätter er stämpel på något som förmodligen inte alls hade fått rekommendation köp av er i ert eget test.
-Ni baserar era val på vad komplett vill öka sin försäljning på och/eller kan få tag på flera månader i förväg. Min känsla iaf. Det är drivet från fel håll tycker jag.
Kan man inte få en bra rekommendation av en dator från er för att det är komonentbrist (stämmer ju inte längre) så borde man nog tänkt om och vara lite mer försiktig med ert förtroendekapital. Det måste ju kännas skit att behöva pudla och försvara sina val värre än våra politiker.

Tyvärr visar det sig gång på gång att komplett inte är kompletta och i takt med communityt här. Ett exempel är första Bonanzan… total katastrof. Jag får exakt samma känsla med vinterdatorn.

När den genomgående känslan i tråden är att inte köpa sweclockers vinterdator av komplett (det här måste någon av er haft på känn. Lyssna på denna någon nästa gång). Även om man måste ha in pengar till hyran genom samarbeten så känns det som allt med komplett går sådär... Det är riktigt dåligt och garanterat skadligt för er. Att en sponsor styr innehåll i artiklar och rekommendationer i en oberoende nyhetssida så här uppenbart är total katastrof.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Lehto:

Jag blev mest förvånad att chassit inte finns tillgängligt förän 8 Januari. Tyckte de var ett av ledorden att det baseras på saker som finns och faktiskt går att köpa.

Det var ledorden och det fanns när man planerade bygget. Inte idag utan du måste tänka MÅNADER bakåt

För tråden i övrigt

Det många totalt missar är följande vilket ni själva kan försöka göra för att se om det lyckas.

Ta fram delar IDAG och se till att dessa finns i lager i MASSOR och pris ligger bra till så ni kan stå bakom det.
Lägg ner jobbet med artikel etc, kontakta butiken ordna paket och allt runtom för att sen.. Här kommer det svåra.
GARANTERA att det går att köpa i PÅSK men du har valt komponenter idag för att kunna ordna allt med butiken som ska vara med och bygga det och ha en speciell sida för det etc.

Jag säger inte att vinterdatorn är bra men med hur komponentlagren har sett ut i höstas gentemot nu så förstår jag delvis valen de gjort. Tror inte Swec själva står bakom detta om de hade startat jobbet 1:a Dec med denna maskin men så är ju inte fallet heller.

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 3700X | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taskman:

Det var ledorden och det fanns när man planerade bygget. Inte idag utan du måste tänka MÅNADER bakåt

För tråden i övrigt

Det många totalt missar är följande vilket ni själva kan försöka göra för att se om det lyckas.

Ta fram delar IDAG och se till att dessa finns i lager i MASSOR och pris ligger bra till så ni kan stå bakom det.
Lägg ner jobbet med artikel etc, kontakta butiken ordna paket och allt runtom för att sen.. Här kommer det svåra.
GARANTERA att det går att köpa i PÅSK men du har valt komponenter idag för att kunna ordna allt med butiken som ska vara med och bygga det och ha en speciell sida för det etc.

Jag säger inte att vinterdatorn är bra men med hur komponentlagren har sett ut i höstas gentemot nu så förstår jag delvis valen de gjort. Tror inte Swec själva står bakom detta om de hade startat jobbet 1:a Dec med denna maskin men så är ju inte fallet heller.

vem sätter ihop datorpaket månader innan och tror det ska finns i lager när artikeln väl släpps?
är det ju lika bra att sätta ihop de som har bäst value direkt då det omöjligt kan veta hur saldona kommer se ut månader framåt. sen att dom kallar det framtidssäkra datorn med ett dyrt moderkort med ddr4 är för mej lite obegripligt. men klart det är krångligt att sätta ihop en dator om dom bara gått på hur lagren var för månader tillbaka sedan, men tkr då borde dom skippat det med lager helt då det är omöjligt att veta vad som finns i lager flera månader framåt som sagt.
vågar inte skriva så mkt mer pga av borttagning och fler varningar pga klagomål mot vinterdatorn och eventuella lösningar.
men vet ju inte exakt hur deras process har gått till på swec med dessa paket så kan inte säga något helt säkert heller utan att veta 😕

god jul å gott nytt år alla iaf 🙂🥳🫂❤️

Visa signatur

In science we trust!