Permalänk
Medlem

fel codecs ?

jag brukar alldrig ha problem med codecs eftersom jag kör med mplayerc, (vilket laddar ner codecs själv vid behov), men nu är det så att jag har en film som är kodad som SVCD, och mpc hittar en mpc-avkodare och kör... men det hackar nått bedrövligt!

så nu funderar jag ... kan det vara så illa att min xp 1800+ inte orkar med att spela svcd ? har testat att stänga av _ALLT_ som drar minne/processorkraft... nån som har nån idé ? finns det "stabilare" svcd codecs som jag inte är medveten om eller är det dax att fixa ny prolle? minne lär det inte va nått fel på... har 512 ...

Visa signatur

En själ som exploderar.
vrede ställd, mot livets nerv.
Kall eld.

Permalänk
Medlem

dom enda codecsen jag har installerat på burken det är
ffdshow samt ac3filter o har idagsläget kunnat spela alla format som finns ute .

Det är inte din cpu som inte håller "med" längre , testa o installera dessa codecs så ska du se
sök på google

Permalänk
Medlem

Jag brukar köra en mediaspelare som heter VideoLAN man slipper oftast trilskas med codecs om man använder den, den klarar stort sett alla format inte .mov dock. Den är gratis och finns att ta ner här: http://www.videolan.org/

Den kan ha buggar i sig men gratis är gott så det får man leva med.

Visa signatur

"Bättre att tiga och vara en misstänkt idiot, än att tala och undanröja alla tvivel"
Skriver jag konstigt eller osammanhängande, så beror det på koffeinet.