Permalänk

Hjälp,,han kommer att gå upp i taket

Hej!!

jag har gjort en förfärlig sak!!!!

jag va hos killen** han e bortrest** kommer hem 1 augusti
så skulle jag bara lyssna på musik på hans dator,,
sen gjorde jag defragmentering, men så stannade allt i datorn!!
låste sig**

han har Xp home edition
sen när jag sätter på datorn,
så står de att jag skall starta den ifrån en diskett,, men jag har xp pro hemma, o inga disketter,, måste fixa de innan han märker de, för han kommer att gå upp i taket
de e 80 gb som kommer att försvinna om d einte går att fixa de,,

hur skall jag starta ifråne n diskett jag inte har för xp home edition

hur skall jag skapa en sån diskett

snälla hjälp,,

PS!! HAN ÄLSKAR SIN DATOR MER ÄN MEJ

Permalänk
Medlem

Prova att stoppa i XP-pro skivan och boota från den. Borde funka.

Förresten om han älskar datorn mer än han älskar dig så borde ni nog se över ert förhållande!

Permalänk
Medlem

Du har feta problem. Men det är bara att skylla på hårdidsken eller låtsas som det regnar

Det ska inte spela någon roll om det är home eller pro. Du kan göra startdisketter med båda. Men vad för sorts diskett behöver den egentligen? En startdiskett? Det borde gå att komma runt med hjälp av CDn tycker jag. Men om hårdisken dött är det nog inte så bra om du håller på att pilla med den. Det är ju knappast ditt fel att hårdisken lagt av bara för att du defragmenterat den.

Och gillar han datorn mer än dig är han fan inte sund i vilket fall

Visa signatur

||Vanligt sunt förnuft är inte särskilt vanligt ||

Permalänk
Medlem

Alternativ 1: Skyll på någon annan
Alternativ 2: Låtsas som ingenting
Alternativ 3: Säg att "det bara blev så!"
Alternativ 4: "Jag har inte gjort något!"
Alternativ 5: Säg att "Det åskade väldigt förrfärligt här!"

EDIT: Och "PS!! HAN ÄLSKAR SIN DATOR MER ÄN MEJ" Om det verkligen stämmer så borde han bli argare än om du skulle bli allvarligt skadad

Permalänk

Tack så mycket, jag skall ta o sätta i cd skivan, min xp pro skiva i hans dator o boota från den,, hur gör man en startdiskett på xp, vart går man in någonstans??

han blir sur om man rör på hans dator,, han vill att allt skall vara i den ordningen som han vill ha,,:(
tack så mycket för de hjälp jag har fått, hoppas att de fungerar!!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Angelgirl
Tack så mycket, jag skall ta o sätta i cd skivan, min xp pro skiva i hans dator o boota från den,, hur gör man en startdiskett på xp, vart går man in någonstans??

han blir sur om man rör på hans dator,, han vill att allt skall vara i den ordningen som han vill ha,,:(
tack så mycket för de hjälp jag har fått, hoppas att de fungerar!!!!

Får du igång datorn genom att boota från skivan så behöver du inte göra någon startdiskett..

Blir han förbannad för att du gjort något med datorn och bryr sig mer om den än om dig är han ju bra bäng i skallen ..

Permalänk
Medlem

Låt den vara helt enkelt, bara säga att du inte rört den...

Windows är juh känt för att vilja muppa sig som det vill ibland

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

Att det blev som det blev var ju knappast ditt fel. Otur helt enkelt. Det kunde ju lika gärna ha varit din kille som satt där när det hände.

Mitt förslag är att du ringer honom och berättar vad som hände och frågar honom vad han vill att du ska göra/inte göra med datorn nu.

Permalänk

Jag tycker du ska hoppa på honom direkt när han kommer hem, slita av hans byxor och börja suga av honom. Sen just innan han ska komma säger du:
- Kom, jag sväljer, menjagråkadesabbadindatordetvarintemeningenförlåt. (men jag råkade sabba din dator, det var inte meningen förlåt)

Permalänk
Medlem

Jag har svårt att tänka mej att han blir seriöst arg för det där... Det skulle inte jag blivit iallafall. Det som ligger på disken försvinner ju inte...
1 augusti? Lugna dej.... du har ju nästan 2 veckor på dej...

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Medlem

Ge han lite förnjuting det första du gör, låt han sen upptäcka vad som hänt med datorn.

Visa signatur

qw q b

Permalänk

Ni känner inte honom,, han e vid datorn 24/h,, han blir helt cp om någon rör hans dator, han s atill mej från början att jag skall låta bli,
de e lite skört mellan oss okså
måste få de fixad innan han märker

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Angelgirl
Ni känner inte honom,, han e vid datorn 24/h,, han blir helt cp om någon rör hans dator, han s atill mej från början att jag skall låta bli,
de e lite skört mellan oss okså
måste få de fixad innan han märker

synd, då skulle du nog låtit datorn varit ifred är jag rädd...

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Angelgirl
Ni känner inte honom,, han e vid datorn 24/h,, han blir helt cp om någon rör hans dator, han s atill mej från början att jag skall låta bli,
de e lite skört mellan oss okså
måste få de fixad innan han märker

Om ert förhållande tar slut pga det här så hade det nog tagit slut rätt snart ändå.
Värderar han datorn högre än dig så är han inget att ha.

Jag tycker fortfarande att du ska ringa honom och höra vad du ska göra. Han kanske vill fixa det själv när han kommer hem så att han har koll på vad som händer.

Permalänk
Medlem

Vad ser du hos en kille som spenderar med tid med sin dator än med dig?
Aya, hoppas det löser sig iaf..

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk

dumpa honom,.. datorn ska inte vara viktigare

Visa signatur

Bal-Sagoth | Ensiferum | Windir | Finntroll | Wintersun | Amon Amarth | Moonsorrow | Nazgûl

Permalänk
Medlem

Din tid är kommen!

Visa signatur

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av a3t

Förresten om han älskar datorn mer än han älskar dig så borde ni nog se över ert förhållande!

Permalänk
Medlem

Your Time Will Come

Visa signatur

MSI K8N Neo2 plat, 3200+ Winchester,
TwinMOS Speed Premium PC3500 512MB CL2.5 Winbond BH-5, 40 Gb IBM, 120 Gb WD, T7600gt, Antec truepower 550W

Permalänk
Medlem

Installera windows 3.11 först sen dumpar du honom!

Visa signatur

Captain Awesome

Permalänk

så de går inte att fixa de då,,

Permalänk
Medlem

Uhh, härlig kille... dumpa honom när han kommer hem istället

Visa signatur

Goatpower.Se | DayofDefeat.Nu | DayofDefeat.Net
HDTV für die ganze familie!

Permalänk

hehe, men först måste jag fixa hans dator, han kommer att bli galen!!! anabola

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BigMomma
Värderar han datorn högre än dig så är han inget att ha.

Det klart man värderar datorerna sina mer än kvinnofolk. Det enda viktiga man inte kan få ur en dator är sex, och sex kan man ju få om man drar ut för en kväll.

Visa signatur

qw q b

Permalänk
Medlem

Boota ifrån xp pro skivan och kör reparationskonsolen, där fifflar du runt lite och bygger om mbr och lite andra saker. Det kanske kan hjälpa.

Visa signatur

Captain Awesome

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FLAGEL
Det klart man värderar datorerna sina mer än kvinnofolk. Det enda viktiga man inte kan få ur en dator är sex, och sex kan man ju få om man drar ut för en kväll.

Gå och slå huvudet i en vägg tills du inser att du har fel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FLAGEL
Det klart man värderar datorerna sina mer än kvinnofolk. Det enda viktiga man inte kan få ur en dator är sex, och sex kan man ju få om man drar ut för en kväll.

Gå ut och ta en nypa luft.

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Medlem

Är det en galen yxmördare eller din pojkvän vi talar om här?
Okej för att du inte borde rört datorn från början, då han tydligen är väldigt känslig för sånt, men killen kan väl inte vara helt dum i huvudet?
Lyssna på BigMomma och ring honom för att fråga vad du skall göra - och är han verkligen dum i huvudet lägger du in Linux, krypterar allting och lägger in lösenord vid POST.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hentai-san
Boota ifrån xp pro skivan och kör reparationskonsolen, där fifflar du runt lite och bygger om mbr och lite andra saker. Det kanske kan hjälpa.

tack så mycket, men jag har xp pro o han har xp home edition,
kan man göra så med en xp pro för att fixa xp home

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BigMomma
Gå och slå huvudet i en vägg tills du inser att du har fel

Nevah! Ni som har fel!

Som flera sagt tidigare så boota från en XP-skiva och lek runt.

Visa signatur

qw q b