Radera många undermappar som är låsta ifrån en mapp

Permalänk
Medlem

Radera många undermappar som är låsta ifrån en mapp

Hallå.
Jag undrar om det finns flera sätt än det sätt jag har testat.
Jag vill radera alla undermappar som heter "actors" i en mapp.
Mappen ligger på min NAS.

Jag testade att köra denna kod med windows powershell: "Get-ChildItem \\NAS-DATOR\Kodi\ -Recurse -Filter "actors" | Remove-Item -Force -Recurse"
(Den koden fungerar när jag testade den lokalt på min windows dator och i en testmapp som jag testade på.
"Get-ChildItem C:\test\ -Recurse -Filter "actors" | Remove-Item -Force -Recurse")

Jag har även provat ett program som heter "deleteFoldersByName" Det är ett litet program som jag hittade som gör samma sak som koden ovan.

Men jag kan inte radera dessa mappar pga säkerhetsskäl, och jag kan inte heller ifrån windowsmiljö byta ägare på alla "actors" undermappar.

Det ända som fungerar är om jag loggar in via webben på min NAS, och utforskar min fram till den specifika mappen och raderar den.

Men nu är det flera hundra mappar som ska raderas, att göra det via webläsare och utforska sig fram en och en lär ju ta en vecka eller 2

Finns det något smidigare sätt att göra det på?
Vad/hur kan jag lösa detta?

Finns det några liknande koder ("Get-ChildItem \\NAS-DATOR\Kodi\ -Recurse -Filter "actors" | Remove-Item -Force -Recurse") som fungerar ifrån ubuntu? Isf hur ser den koden ut?
Isf kan jag skapa en ubuntu sticka som jag kör ifrån datorn och testa.

Eller finns det andra sätt ifrån windows miljö?

Permalänk
Medlem

Kan inte säga att jag riktigt förstår din mappstruktur, men om inte dessa undermappar som skall tas bort finns dussintals nivåer djupt tar det väl inte mer än någon minut att manuellt ta bort dem över SSH direkt mot NASen…

rm -rf */actors
rm -rf */*/actors
rm -rf */*/*/actors
rm -rf */*/*/*/actors

…och så vidare.

Visa signatur

Mostly Harmless