Nothing: "Vår Android-telefon snor flest Iphone-kunder"

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Zerkhan:

LG brukade inte vara rädda för att ta ut svängarna. Deras sista mobiltelefon LG Wing var ju rätt jäkla unik minst sagt. Tycker Asus med sin senaste Zenfone lyckats göra något annorlunda och användbart också. Kompakt telefon med ett nästintill stock Android OS, hög prestanda och grym batteritid. Kamerorna sticker ut litegrann med sin storlek men deras gimbal för stabil filmning och att ta kort är helt ärligt fantastisk! Och inte nog med det, den har ett 3,5mm jack med separat Quad DAC vilket var LG's specialitet innan de kastade in handduken.

Saknar ändå LG. Behövdes något weirdo på marknaden som gjorde saker för att sticka ut. Det är jättebra att företag som Nothing försöker, men för stunden känns det väldigt mycket som att företaget för samma sak som alla andra, men använder andra färger. Förhoppningsvis kommer Nothings satsning på eget ekosystem göra mobilvärlden lite mer underhållande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xSean145:

Låter som PR BS faktiskt. Som en inbiten iPhone användare skulle jag aldrig kasta bort mina hårt införtjänade pengar på något annat än en iPhone.

Känner samma sak!
Sedan känns Nothing lite väl inriktad mot typ 10 åringar som tycker att det är coolt när det blinkar typ!

Har haft Android alla mina smartphone-ägande år förutom när jag under ett par år mellanlandade på en iPhone-4!

På grund av budget gick jag tillbaka till Android, saknade alltid min iPhone-4 för den kändes mil mer premium, mer flyt och inte en massa krångel!

Idag sitter jag på en iPhone-8 och det är bara en ny iPhone som skulle kunna få mig att byta!🥰

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Så länge de fortsätter med krångliga metoder att byta batteri så lär det inte bli något Nothing för min del.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Skrivet av Camper7:

Jag har tillgång till både iPhone och Android. Provade iPhone en tid men blev trött på massa begränsningar och dess lekskolenivå på OS. Den får ligga i lådan, 1 år gammal iPhone12. Gick tillbaka till min Sony Xperia 5 II som är ca 2.5 år gammal.
Men var och en har sin smak. Jag är programmerare i grunden och har svårt för Apples ekosystem fullt av begränsningar.

Lekskolenivå? Nu sprider du fake news i samma nivå som en riktig sosse. Vad är det du inte kan göra som normala människor gör? Något udda sideload av stulen mjukvara osv räknas givetvis ej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barilla08:

Lekskolenivå? Nu sprider du fake news i samma nivå som en riktig sosse. Vad är det du inte kan göra som normala människor gör? Något udda sideload av stulen mjukvara osv räknas givetvis ej.

Klarar den av att köra program som t.ex. en annan webbläsare med en annan motor som i princip alla icke-nerlåsta datorer har klarat av sedan 1992? Det är tråkigt när den ursprungliga Macintoshen klarar av att köra grundläggande program som en modern iPhone inte klarar av att köra trots att iPhonen har mycket snabbare hårdvara.

Både Google och Mozilla arbetar med webbläsar-prototyper med egna motorer för iOS. Om EU lyckas tvinga Apple att låta folk installera mer mjukvara på sina enheter kanske iPhonen kommer ikapp en Mac från 1984 snart.

Visa signatur

“The dollar is our currency, but it's your problem.” -John Connally, President Nixon's Treasury Secretary to a group of European finance minsters
"Keep the Russians out, the Americans in, and the Germans down" -NATO Secretary General, Lord Ismay

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Saknar ändå LG. Behövdes något weirdo på marknaden som gjorde saker för att sticka ut. Det är jättebra att företag som Nothing försöker, men för stunden känns det väldigt mycket som att företaget för samma sak som alla andra, men använder andra färger. Förhoppningsvis kommer Nothings satsning på eget ekosystem göra mobilvärlden lite mer underhållande.

Håller med. Vissa av deras idéer var ju uppenbarligen inte något att hänga i granen, men en del var väldigt användbara och blev senare standard hos andra tillverkare. Exempelvis vidvinkelkamera var de först med, eller något så simpelt som att sätta låsknappen på baksidan vilket vissa fnyste åt men tog inte lång tid innan det blev standard då det var ergonomiskt. Ibland kunde till och med deras floppar ha något användbart. LG G5 och dess tillbehör var ju inget att hurra över alls direkt utan var bara en gimmick, men det löstagbara batteriet och dess modularitet gjorde den jävligt enkel att reparera!

Jag fick lite intrycket av att LG:s mobildivision måste varit mer ingenjörsstyrd än andra tillverkare, för som du säger var de lite av ett "weirdo" som gjorde saker för att sticka ut. LG Wing var deras sista mobiltelefon och den är ju nästan ett perfekt farväl av detta "weirdo" som gillar att sticka ut!

Permalänk
Skrivet av Goedendag:

Klarar den av att köra program som t.ex. en annan webbläsare med en annan motor som i princip alla icke-nerlåsta datorer har klarat av sedan 1992? Det är tråkigt när den ursprungliga Macintoshen klarar av att köra grundläggande program som en modern iPhone inte klarar av att köra trots att iPhonen har mycket snabbare hårdvara.

Både Google och Mozilla arbetar med webbläsar-prototyper med egna motorer för iOS. Om EU lyckas tvinga Apple att låta folk installera mer mjukvara på sina enheter kanske iPhonen kommer ikapp en Mac från 1984 snart.

Vad menar du? Som chrome eller Firefox? Ja det går utmärkt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Barilla08:

Lekskolenivå? Nu sprider du fake news i samma nivå som en riktig sosse. Vad är det du inte kan göra som normala människor gör? Något udda sideload av stulen mjukvara osv räknas givetvis ej.

Jag antar att du bara använder iPhone och inte vet skillnaden.
Till Android finns det appar som kommer åt telefonens hela maskinvara i detalj, sådana åtkomster är låsta på en iPhone.
Här finns ingen stulen mjukvara så kom med inte några påståenden du inte har belägg för.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barilla08:

Vad menar du? Som chrome eller Firefox? Ja det går utmärkt.

Alla webbläsare på iOS använder Safaris webkit som grund, även Firefox och Chrome, så nej, det går inte, som svar på hans fråga.

Permalänk
Skrivet av Camper7:

Jag antar att du bara använder iPhone och inte vet skillnaden.
Till Android finns det appar som kommer åt telefonens hela maskinvara i detalj, sådana åtkomster är låsta på en iPhone.
Här finns ingen stulen mjukvara så kom med inte några påståenden du inte har belägg för.

Hela maskinvara? Vad svamlar du om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hyllbert:

Alla webbläsare på iOS använder Safaris webkit som grund, även Firefox och Chrome, så nej, det går inte, som svar på hans fråga.

Det har varit så tidigare, men Apple håller på att öppna upp för annat än WebKit:
https://9to5mac.com/2023/02/07/new-iphone-browsers/

Tror många skulle bli förvånade över vad iOS 16.5 faktiskt klarar av idag. Bara att skapa Amiibos mha NFC-taggar till Nintendo Switch på en iPhone hade varit otänkbart för kanske 4-5 år sedan. Numera är NFC inbyggt i iOS för olika typer av automatisering tillsammans med Shortcuts.

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Det har varit så tidigare, men Apple håller på att öppna upp för annat än WebKit:
https://9to5mac.com/2023/02/07/new-iphone-browsers/

Jag vet, men inte ännu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hölmiz:

Jag tror att din vision är närmare verkligheten med Linux telefoner som kör fullfjädrat Linux och inte Android. Finns väl även i vissmån på viss Android lurar redan idag.

1. Problemet med Windows är att det än så länge har ett mycket begränsat stöd för något annat än x86 samt att även om Windows för tex ARM kommer senare så kommer antagligen många av programmen inte fungera bra utan måste uppdateras vilket många utvecklare inte kommer göra.

2. Nästa problem som drabbar alla OS som ska användas både som telefon/padda/laptop/desktop är att du antagligen inte vill ha helt separata program för de olika lägena utan samma anteckningar men med olika gui för de olika lägena, vilket också då kräver att utvecklarna göra flera olika gui beroende på vilket läge enhet används, vilket inte heller känns som att de flesta utvecklare kommer ordna.

3. jag hade något jag skulle skriva här men glömde bort. Uppdaterar om jag kommer på det

Ja...jag provar Samsung Dex ibland, en skrivbordsmiljö för Android - tidigare hade Samsung en mer fullfjädrad Linux (Linux on Dex) men tog bort den möjligheten. Tycker nog att det är lite väl segt för att funka bra, men det känns som att det är ett övergående problem. (Jag kör via USB-kabel kopplad till mobilen, men går även att köra trådlöst)

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem

Inte så förvånad ändå, hur många Apple telefoner har man inte sett som går runt med skal som efterliknar Nothings glyph?

Vet inte hur många ggr man reagerat: Ah där är en Phone 1, nähä de är en iPhone med ett glyph skal... Uhm varför..?
Känns som de kryllar med iPhones som har skal för att efterlikna nothings glyph.

Så där har dom ju hittat nått som tilltalar en hel del iPhone users.

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lehto:

Inte så förvånad ändå, hur många Apple telefoner har man inte sett som går runt med skal som efterliknar Nothings glyph?

Vet inte hur många ggr man reagerat: Ah där är en Phone 1, nähä de är en iPhone med ett glyph skal... Uhm varför..?
Känns som de kryllar med iPhones som har skal för att efterlikna nothings glyph.

Så där har dom ju hittat nått som tilltalar en hel del iPhone users.

Tror du tänker på deras MagSafe-skal. Har också förväxlat det någon gång men det är faktiskt äldre än Nothing Phone 1

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Barilla08:

Hela maskinvara? Vad svamlar du om.

Något som du inte begriper dig på. Ditt svar bevisar det med tydlighet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Camper7:

Något som du inte begriper dig på. Ditt svar bevisar det med tydlighet.

Sist jag hade en android telefon var man tvungen att root:a den för att ha tillgång till "hela maskinvaran" men det kanske har ändrats sedan dess, det går väl iofs a jailbreaka iphone om man vill komma åt mera av "hela maskinvaran"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zerkhan:

Håller med. Vissa av deras idéer var ju uppenbarligen inte något att hänga i granen, men en del var väldigt användbara och blev senare standard hos andra tillverkare. Exempelvis vidvinkelkamera var de först med, eller något så simpelt som att sätta låsknappen på baksidan vilket vissa fnyste åt men tog inte lång tid innan det blev standard då det var ergonomiskt. Ibland kunde till och med deras floppar ha något användbart. LG G5 och dess tillbehör var ju inget att hurra över alls direkt utan var bara en gimmick, men det löstagbara batteriet och dess modularitet gjorde den jävligt enkel att reparera!

Jag fick lite intrycket av att LG:s mobildivision måste varit mer ingenjörsstyrd än andra tillverkare, för som du säger var de lite av ett "weirdo" som gjorde saker för att sticka ut. LG Wing var deras sista mobiltelefon och den är ju nästan ett perfekt farväl av detta "weirdo" som gillar att sticka ut!

Jag gillade verkligen många av LG's mer speciella designer och så, men låsknappen på baksidan? Det har väl aldrig blivit standard någonstans? Fingeravtrycksläsaren bak däremot var ju standard ett tag och det var ju väldigt bra.

Jag var exempelvis rätt inne på att köpa deras telefon (var det G8?) som hade en extra skärm som visserligen var ett tillbehör men som man ofta fick med, men hann inte innan det erbjudandet försvann och då kostade den extra skärmen för mycket. V20 var också nice med sin DAC och så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Camper7:

Något som du inte begriper dig på. Ditt svar bevisar det med tydlighet.

Du får gärna upplysa oss andra mindre begåvade iPhone-användare.

Är det en speciell kommandorörelse du gör för att slinka in bakvägen? Eller har du hittat modermodemet, själva hjärtat i hårddisken?

Tycker att Android känns lika nedlåst som iOS utan root-access. Har hängt med Android sedan Gingerbread-tiden, men tycker att det bara blivit mer och mer begränsat genom åren.

Tycker att XDA Developers visar detta tydligt, då många projekt där helt enkelt har avstannat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Jag gillade verkligen många av LG's mer speciella designer och så, men låsknappen på baksidan? Det har väl aldrig blivit standard någonstans? Fingeravtrycksläsaren bak däremot var ju standard ett tag och det var ju väldigt bra.

Jag var exempelvis rätt inne på att köpa deras telefon (var det G8?) som hade en extra skärm som visserligen var ett tillbehör men som man ofta fick med, men hann inte innan det erbjudandet försvann och då kostade den extra skärmen för mycket. V20 var också nice med sin DAC och så.

Så sant! Det var såklart fingeravtrycksläsaren jag menade, som i LG:s fall även var låsknappen