Veckans fråga: Hur gammal är din telefon?

Permalänk
Medlem

2-3 år för närvarande, men den kommer sannolikt få leva många år till, så länge som det fortsätter komma uppdateringar från tillverkaren och därefter lämplig custom-rom.

Fairphone 3+

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Pixel 4a, haft den i 27 månader nu. Batteriet väldigt trött efter att jag hade den för långt från kroppen på skidresa, så nytt är beställt. Hoppas få ett par år till ur den, helt perfekt telefon.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

Köpte en Xiaomi 10t för 300 euro. Den har aldrig känts seg, 10 appar öppna och tio chrometabbar. Det fina med det är att jag kan köpa en 100 euros telefon nästa gång och det kommer vara bra nog för mig.

Permalänk
Medlem

Kör en refurbished S21 Ultra sedan ett år. Kommer aldrig köpa en fabriksny igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Novdid:

Oneplus 6T som fyller 5 år i höst.

Använt Accubattery för att se till att inte ladda över 80% sedan den var ny. Funkat utmärkt. Enda bittra är att Oneplus slutat släppa säkerhetsuppdateringar, funderar på att dra in Lineage på den vad det lider. Denna mobil får hänga med så länge den lever!

Det är ju exakt samma som för mig Har inte vågat dra in Lineage eller annan ROM av oro för att sådant som min jobbmail och fingeravtrycksfunktionen i bankID, eller korrigeringen av linsdistortion i kameran inte skall lira om jag byter OS. (Det har varit situationen på mina tidigare telefoner där jag alltid kört custom ROM iaf)

Permalänk
Medlem

Har en Samsung S8 från 2017 dvs runt 6 år gammal nu. Så länge den fungerar, batteriet håller tillräckligt länge och alla relevanta appar fortfarande går köra på den så ser jag inget behov av att byta ut den.

felstavningar
Permalänk
Medlem

Xperia 1 III, två år gammal. Inga planer på att byta ut den närmaste året i alla fall.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Bytte telefon alldeles nyligen. Detta efter att ha levt i sex år med den tidigare.

/ B

Permalänk

Bytte precis upp mig från en samsung s10lite till en google pixel 7 pro.

På jobbet leasar vi telefoner på 3 år som vi får använda privat (inklusiva abb), men jag kör dubbla simkort. Gamla telefonen skickas in och jag antar att den säljs vidare om skicket tillåter. (min s10lite var dock nere på under 80% batterikapacitet efter dryga 3 år)

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem

Huawei P20 Pro, haft den sedan black friday 2018, fungerar fortfarande utmärkt och batteriet är förhållandevis bra i den så får hänga med ett tag till.

Permalänk
Medlem

Jobb: iPhone 14 Pro som är cirka sju månader gammal.
Privat: Pixel 7 som är cirka tre månader gammal.

Jag har bytt lite väl ofta genom åren, men jag har jobbat med mobiler i olika roller i princip hela mitt yrkesliv så det har fallit sig naturligt. Men jag har som mål att behålla min nuvarande Pixel 7 i många år 🙂

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7