Citat blir läst om man går till den inlägget

Permalänk
Medlem

Citat blir läst om man går till den inlägget

Jag skriver mycket lite på fz men hade fått ett citat där och då reagerade jag på att citat-markeringen i topmenyn försvann fast jag inte har gått in där. Men på SweC så försvinner den inte fast jag har läst citatet och svarat på det. Så jag får gå in extra på den efteråt bara för att den ska bli "avmarkerad" i topmenyn.

Vore det inte bra om citat-markeringen försvinner när man har läst inlägget eller iaf om man har svarat på det.

Eller har jag helt fel, har fz och SweC samma där?

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

Jag skriver mycket lite på fz men hade fått ett citat där och då reagerade jag på att citat-markeringen i topmenyn försvann fast jag inte har gått in där. Men på SweC så försvinner den inte fast jag har läst citatet och svarat på det. Så jag får gå in extra på den efteråt bara för att den ska bli "avmarkerad" i topmenyn.

Vore det inte bra om citat-markeringen försvinner när man har läst inlägget eller iaf om man har svarat på det.

Eller har jag helt fel, har fz och SweC samma där?

Om någon citerat mig så blir ju "citat" uppe till höger oranget, Klickar jag in på "citat" så blir det grått/svart igen?
har jag missförstått något kanske?

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Om någon citerat mig så blir ju "citat" uppe till höger oranget, Klickar jag in på "citat" så blir det grått/svart igen?
har jag missförstått något kanske?

Jag går ofta in i följda trådar och läser igenom dessa. Då kommer jag ju ofta till det inlägget där någon har citerat mig. som t.ex nu.
På Fz fick jag för mig att den försvann när jag bara gick in på följda trådar där, utan att ha tryckt citat.

men kan ha helt fel att det är så på FZ, men iaf borde citatet i topmenyn försvinna om man har citerat inlägget igen liksom.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

Jag har helst att man måste klicka på citat. Bara för att jag har varit inne i tråden eller ens på samma sida så betyder det inte att jag har sett där att jag har blivit citerad. Skulle säkert regelbundet bli att man missar citat om dom avmarkeras av sig själv

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

Jag går ofta in i följda trådar och läser igenom dessa. Då kommer jag ju ofta till det inlägget där någon har citerat mig. som t.ex nu.
På Fz fick jag för mig att den försvann när jag bara gick in på följda trådar där, utan att ha tryckt citat.

men kan ha helt fel att det är så på FZ, men iaf borde citatet i topmenyn försvinna om man har citerat inlägget igen liksom.

Ah okej,

Ja då blir det nog en annan sak.
Går man direkt via Citat så blir den som "läst", men går du via Följda trådar så blir den inte det.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarcusHuddinge:

Jag har helst att man måste klicka på citat. Bara för att jag har varit inne i tråden eller ens på samma sida så betyder det inte att jag har sett där att jag har blivit citerad. Skulle säkert regelbundet bli att man missar citat om dom avmarkeras av sig själv

Du har rätt i att det kan vara att man missar i vissa fall. fast jag har faktiskt missat citat när jag har tryckt citat och sedan har jag haft fler citat än ett enda.

Citatknappen borde vara orange så länge man inte sett just det inlägget som citerar dig, eller iaf tills man har svarat på just det citatet och lysa tills man sett/svarat på alla citat man har.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Geeks
Jobbar med data

"Citat" kontrollerar om du har olästa citat varannan minut på SweClockers. Nu var det ett tag sedan jag testade funktionerna, men koden är lite annorlunda. FZ tar hänsyn till när du senast läste tråden (inte om du såg citatet), medan SweClockers inte gör det. Det kan förklara varför den slocknade.

SweClockers kontrollerar endast när du besökte /forum/citat.
FZ kontrollera om du läst tråden citatet finns inuti eller om du besökte /forum/citat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jreklund:

"Citat" kontrollerar om du har olästa citat varannan minut på SweClockers. Nu var det ett tag sedan jag testade funktionerna, men koden är lite annorlunda. FZ tar hänsyn till när du senast läste tråden (inte om du såg citatet), medan SweClockers inte gör det. Det kan förklara varför den slocknade.

SweClockers kontrollerar endast när du besökte /forum/citat.
FZ kontrollera om du läst tråden citatet finns inuti eller om du besökte /forum/citat.

Okej, så i princip så är SweC kod bättre. Bara att jag är så snabb och vill släcka orange citatet så det inte har gått 2 minuter

Ska prova det nästa gång jag har fått citat

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Geeks
Jobbar med data
Skrivet av Lagers:

Bara att jag är så snabb och vill släcka orange citatet så det inte har gått 2 minuter

Den släcks inte automatiskt efter 2 minuter. Det är så ofta den kontrollerar om den behöver uppdateras. Kommer att fortsätta lysa orange så länge du inte besöker den sidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jreklund:

Den släcks inte automatiskt efter 2 minuter. Det är så ofta den kontrollerar om den behöver uppdateras. Kommer att fortsätta lysa orange så länge du inte besöker den sidan.

Okej, synd att den inte uppdateras auto när man har kommenterat citatet igen

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Geeks
Jobbar med data
Skrivet av Lagers:

Okej, synd att den inte uppdateras auto när man har kommenterat citatet igen

Inte heller säkert att du vill svara på alla citat och är därför viktigt att ha en annan formel på den. Antingen svara eller läsa och den kan släckas. Följda trådar flaggan fungerar på samma vis, att flaggan släcks när du besöker sidan. Är bara meddelanden som man måste öppna för att släckas. Finns ingen annan väg dit, så den är ju enkel i jämförelse.