Färdigbyggd dator under Black Friday?

Permalänk
Medlem

Färdigbyggd dator under Black Friday?

Hej!

Det börjar bli dags att uppdatera CPUn i min dator, och jag har bestämt mig för att jag vill ha 7800X3D då spelen jag spelar får extra mycket nytta utan den. Men jag funderar på om jag ska köpa hela komponenter, eller om det är lika bra att köpa en komplett dator under Black Friday. Vad har folk för erfarenheter om erbjudanden kring BF gällande helt färdiga datorer? Tänker mig väl mer Webhallen Config hållet än någonting från HP. Alternativt att jag bara sätter ihop de komponenterna jag vill ha såklart.

Tack!

Permalänk
Medlem

Vet inte om det blir samma i år men förra året slog jag till på att inet skulle bygga datorn då de hade 0kr för byggnation vid BF. De gjorde ett bra jobb. Jag skulle personligen inte vilja betala 899kr för jobb jag kan göra själv på en timme men för 0kr är det ett kap. Speciellt om man inte kan eller vill bygga själv.

Det var extrapris på nästan alla saker jag valde men märkte sen att mycket gick ner i pris ändå. Tex DDR5 minnen kostar mycket mindre idag även på ordinarie pris. Processorn och moderkortet kostar nu ordinarie samma eller mindre än på rean. Grafikkortet var dyrt mot vad man kan hitta idag men vet inte om detta är pga dåliga BF priser eller om priserna sjunkit allmänt mot ett år sedan. Men tycker det är värt att kolla vad de har om det är gratis byggnation igen så är det nog bättre än att köpa en färdigbyggd.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Vet inte om det blir samma i år men förra året slog jag till på att inet skulle bygga datorn då de hade 0kr för byggnation vid BF. De gjorde ett bra jobb. Jag skulle personligen inte vilja betala 899kr för jobb jag kan göra själv på en timme men för 0kr är det ett kap. Speciellt om man inte kan eller vill bygga själv.

Det var extrapris på nästan alla saker jag valde men märkte sen att mycket gick ner i pris ändå. Tex DDR5 minnen kostar mycket mindre idag även på ordinarie pris. Processorn och moderkortet kostar nu ordinarie samma eller mindre än på rean. Grafikkortet var dyrt mot vad man kan hitta idag men vet inte om detta är pga dåliga BF priser eller om priserna sjunkit allmänt mot ett år sedan. Men tycker det är värt att kolla vad de har om det är gratis byggnation igen så är det nog bättre än att köpa en färdigbyggd.

Stort tack för det fina svaret! Det hjälper mig att fatta rätt beslut