Rykte: Google Pixel 8 får uppdateringar till år 2030 

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Du menar att folk köper på avbetalning? För de är ju inte billigare att köpa med abonnemang... Så frågan kvarstår ju. Fast med bonus varför folk lyxkonsumerar på krita?

Det är avsevärt billigare att köpa special abonnemang.
Tjejen har det på sin 7a, minsta total pris är samma som mobilen kostar. Fast du får abonnemanget....

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av pine-orange:

Om du vill ha en mobil där du lätt kan byta delar så borde du köpa en Fairphone istället. Om du inte har en Fairphone just nu så undrar jag varför du inte röstar med din plånbok?

En medlem har redan poängterat att det finns ett problem att få tag i reservdelar till Fairphone 1 och 2.

Om man ska välja mellan en "lätt reparerbar" och en "solid-hard-to-breake" telefon, tycker jag att man skall satsa på den andra varianten.

Att släppa ut skiten som behöver repareras hela tiden gör inte elektronikskrot högen mindre.

Självklart finns det människor som är oaktsama, men de får skärpa sig eller köpa ett bra skydd.

Och jag har redan röstat med plånboken och köpt en Xiaomi poco 3 pro för 2700kr. Mycket nöjd, bra batteritid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Jag blir nyfiken. Hur många här betalar 10K eller mer för en telefon och varför?

Jag köpte nyligen en som kostade 12, fast med all rabatt kom jag ner till 6, utan abonnemang/avbetalning.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Som sagt, jag drog ett exempel! Det är fortfarande så att Apple inte har någon garanterad uppdateringspolicy. Sedan så kan Google uppdatera mycket, mycket mer av systemet utan att behöva skicka ut en systemuppdatering som Apple behöver göra. iPhone 5c fick bara 3 års OS uppdateringar medans iPhone 5s som lanserades samma år fick 5 års OS uppdateringar

Nu pratar du bara om support för senaste IOS version. Säkerhetspatchar till äldre OS supportas mycket längre. Iphone 5s (IOS12) fick en säkerhetsuppdatering i januari i år! Det är mer än nio år efter release.

Permalänk
Medlem

Att någon skulle vara villig att betala närmare 15k för en telefon är smått obegripligt. En sådan telefon köper man knappast för att prata i telefon och då får man en ganska okej laptop för samma pris.

Håller med om att många telefoner idag överges allt för tidigt av tillverkarna. Förstår att det är dyrt att ha anställda som fixar uppdateringar för telefoner som redan är ersatta med nyare modeller. Lite förvånad ändå att ingen har testat att låta användare betala för nya uppdateringar. Tror att många skulle kunna tänka sig att betala för att få uppdateringar för sin gamla telefon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Du menar att folk köper på avbetalning? För de är ju inte billigare att köpa med abonnemang... Så frågan kvarstår ju. Fast med bonus varför folk lyxkonsumerar på krita?

I stort sett alltid ganska mycket billigare att ta en mobil på abonnemang med bindningstid, en iphone 15 pro får du 3835kr billigare via telia om du binder dig 24mån

Visa signatur

3600, 1080ti, predator 27" IPS, Rift

Permalänk
Medlem

Om det är så länge stämmer det nog vad Zerohedge.com har skrivit om. Invaderar kina kommer USA att spränga fabrikerna i taiwan, kan ta 8 år att komma upp i samma produktion som i dagsläget... vilket hade inneburit att en ny lur kan kosta upp emot 30,000kr eftersom det inte finns någon produktion (supply/demand)...

hmmm, de vet mer än de berättar.
Jag kommer nog att köpa en ny mobil i månaden, kanske en pixel 8 dårå om de kan trycka ut uppdateringar så pass länge..

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A