Söker efter en smart termostat

Permalänk
Medlem

Söker efter en smart termostat

Hej på er!

Jag är ute efter en smart termostat som kan kommunicera via wifi/bluetooth/modbus/bacnet.

Mina krav på den är:

  • Touchdisplay

  • Temperaturmätning

  • Co2 mätning

Bonus om den har följande:

  • Fuktmätning

  • PIR / Närvaroavkänning

Finns det någon vettig sådan produkt på marknaden som INTE kräver något jäkla abonnemang för att kunna nyttja?

Permalänk
Medlem

Detta kanske är intressant
https://www.shelly.com/en-se#products
Leta fram termostaten.

Dock tror jag de endast är wifi, osäker om Bluetooth endast är för setup.
MQTT
Ingen touch, men visar konstant temp
E-ink display (drar enbart ström när den uppdaterar skärmen)

Inte alla dina önskemål, men kanske alternativ om du inte hittar något annat.

Missade att du ville ha CO2, den kanske inte är så aktuell då...

Permalänk
Medlem
Skrivet av TbeL:

Hej på er!

Jag är ute efter en smart termostat som kan kommunicera via wifi/bluetooth/modbus/bacnet.

Mina krav på den är:

  • Touchdisplay

  • Temperaturmätning

  • Co2 mätning

Bonus om den har följande:

  • Fuktmätning

  • PIR / Närvaroavkänning

Finns det någon vettig sådan produkt på marknaden som INTE kräver något jäkla abonnemang för att kunna nyttja?

just touchscreen på den typen av enhet har jag inte sett, dom flesta har touch knappar under/jämte själva display,
frågan är om du verkligen vill ha touch på display med tanke på hur skitigt det kommer bli direkt.
MCO gör trevliga enheter för att visa ppm,temp,fukt osv nackdelen med dom är att dom har väldigt ljusa skärmar så jag vill inte använda dom i sovrum. dom jag använder kör dock z-wave.

vill du har alla funktioner du skriver, köp en amazon firetablet och visa sedan datan från fristående sensorer direkt på den (jag gör så) då får du även dina bonus saker. det finns lösningar så du inte kommer se några sladdar på plattan samt går det både fälla in dom i väggen eller ha dom utanpå, eller varför inte magnetiskt fäste med trådlös laddning.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.