Vinn nätagg från Seasonic

Klantat till det med Windows 11-installation. OS hittas inte

Permalänk
Medlem

Klantat till det med Windows 11-installation. OS hittas inte

Höll på krångla med uppstart i Windows 11 med programmet easy bcd och nu hittar den inget operativsystem. Detta får jag upp vid start. Har inget att reparera med. Finns det nå omvägar för att hitta ett operativsystem igen

Permalänk

Tippar att du behöver laga dina bootfiler troligen.

Gör som det står i medelandet så kanske det löser sig.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Du måste skaffa fram en bootbar installations USB sticka. Någon kompis som hjälpa dig att fixa installations USB,n har du väl ?

Visa signatur

Varit med i datorvärlden sedan början på 70 talet. Telegruppchef i Marinen, Jobbat med Xerox 800 ordbehandlingsmaskiner när det begav sig. PC-nisse sedan mitten av 80 talet. Raffinaderi inspektör sedan 1980.

Permalänk
Medlem

Nu har jag det på sticka. Men provat alla inställningar i bootmenyn men startar inte upp från stickan. Vet inte vad jag ska göra

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Lortpunk:

<Uppladdad bildlänk>

Har du något viktigt? Annars kör en clean install

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Har du något viktigt? Annars kör en clean install

Nä inget viktigt. Men kommer ingenstans. Inget alternativ funkar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lortpunk:

Nä inget viktigt. Men kommer ingenstans. Inget alternativ funkar

Har du en bootbar usb med windows? Är man i bios brukar det alltid fungera

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem

Väljer jag att starta med usb så går installationprogramet igång. Men när jag ska välja vart jag ska installera det kommer bara stickan fram. Hårddisken funkar det vet jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lortpunk:

Väljer jag att starta med usb så går installationprogramet igång. Men när jag ska välja vart jag ska installera det kommer bara stickan fram. Hårddisken funkar det vet jag

Permalänk
Medlem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lortpunk:

<Uppladdad bildlänk>

Då du inte hittar disken i din lista där, kan du ändra port? Antingen m2. 2 eller byt sata port...

Visa signatur

Permalänk

BIOS - secure boot - något med Clear Keys

Permalänk
Medlem

Blir nog att lämna in den i morgon. Har ingen aning vad jag ska göra. Tack för hjälpen iaf