Hej.
Häromdagen skulle jag sätta på datorn som vanligt men ingenting hände och jag får fortfarande inte igång den. Alltså absolut ingenting händer, ingen fläkt går igång, ljud osv. Har läst i lite tidigare trådar men tänker att jag beskriver allt jag gjort osv för att kanske få mer specifika svar.
Vad jag testat:
*Annat vägguttag
*Starta med endast psu kopplat till moderkort och cpu, alltså alla andra kablar och hårdvara uttaget
*Testat jumpstarta med skruvmejsel på power switch. Även testat sätta reset kabeln i psw och starta via där utan framgång.
*Tänkte det kunde vara nätagget så köpte ett nytt, fortfarande samma problem.
Det enda jag kan komma på just nu som jag ska testa är att skruva bort moderkortet från chassit och se om det ligger någon sketen metallbit eller liknande där och kortsluter. Hur som haver så måste det ju vara moderkortet som blivit stekt på något sätt? Inga led lampor eller liknande lyser någonstans heller för den delen.
Jag har nu beställt delar till en helt ny dator då det ändå typ var dags. Delarna i datorn jag har är alla ungefär från 2019. Tänkte dock att det ändå varit kul om jag fått igång den då jag blir frustrerad att jag inte vet vad felet är haha! Kan återkomma med specs om någon tror det kan vara relevant men känns inte som det.
Tacksam för ideer och svar!