Permalänk
Medlem
Skrivet av PeCe:

"Upp" = bort från moderkortet (verklig riktning beror ju på hur moderkortet i monterat i chassit / typ av chassi, och hur du placerat chassit (stående/liggande) etc...så du har inte fel när du säger utåt).

Ah jag förstår tack så mycket 😊

Permalänk
Medlem

Jag ska prova att montera bort ena fläkten ikv när jag kommer hem och se vad det gör med temperaturerna!

Läst runt lite på internet och vissa fall har folk till och med fått lägre temps genom att ta bort den ena fläkten på U12A kylaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Denho486:

Tack så mycket 😊

Jag vet inte om det går att avgöra av dessa bilder om kylaren är vänd fel håll men så här ser det ut efter att jag tagit bort ena fläkten

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dlin89:

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Jag vet inte om det går att avgöra av dessa bilder om kylaren är vänd fel håll men så här ser det ut efter att jag tagit bort ena fläkten

Yes den är vänd åt "fel" håll enligt dina tidigare bilder. De "ensamma" heatpipesen ska vara åt andra hållet.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | Arctic Liquid Freezer II 420 | G.Skill Trident Z Neo 32GB 3600Mhz CL16 | Kingston KC2500 2TB x2 | ASUS ROG STRIX B550-F Gaming Wifi | ASUS ROG STRIX RTX 4090 OC | Corsair RM750x | Fractal Design Torrent | 6x Noctua NF-A14 PWM

Permalänk
Medlem
Skrivet av reaperishere:

Yes den är vänd åt "fel" håll enligt dina tidigare bilder. De "ensamma" heatpipesen ska vara åt andra hållet.

Alright att man får så mycket mer space av att vända kylaren, genom mitt ögonmått ser det ut som fläkten kommer täcka RAM platserna ändå trotts att jag vänder den. Men kan såklart ha fel.

Nåja hoppas jag knappt märker skillnad med en fläkt bara så slipper jag bekymra mig om det.

Permalänk
Medlem

Testat lite nu med en fläkt mindre och vad jag kan se märker jag ingen skillnad på temperaturerna av ett 5 minuters stress test.
Jag lirar vidare med en fläkt mindre och helt fritt utrymme med båda stickorna istället.

Tusen tack för all hjälp, det här forumet sviker aldrig!