Permalänk
Medlem

Unifi Dream Router köpes

Halloj!
Är på jakt efter en Ubiquiti Unifi Dream Router, då härket som Telia tillhandahållit inte håller måttet. Dags att ersätta med nåt som till synes borde fungera tillfredsställande, helt enkelt.
Kan tänka mig att betala lite premium för att skrället är slutsålt överallt, men inga fantasisummor.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Finns i lager hos en lokal handlare som inte är listad på prisjakt.

https://www.comfuture.se/product-page/ubiquiti-networks-dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lilla Tiger:

Finns i lager hos en lokal handlare som inte är listad på prisjakt.

https://www.comfuture.se/product-page/ubiquiti-networks-dream...

Ser inte deras lagersaldo. Men jag ska definitivt kontakta dem imorgon.
Tack för tipset!

Permalänk
Medlem

Mycket seriöst företag dock är dom i princip helt
fokuserade på lokala företagskunder

Permalänk
Medlem

Hej
Såg att det finns en på tradera med köp nu för 2500kr, tips!

https://www.tradera.com/item/616460017

Visa signatur

i5 10600K @ stock med Noctua NH-U14A | Asus Prime Z490M-Plus | Palit GeForce RTX 3070 GamingPro 8GB | VENGEANCE LPX 2x16GB DDR4 DRAM 3200MHz CL16 | Fractal Design Define Mini C | Samsung 970 EVO NVMe 500GB | Samsung 860 EVO 1000GB | AOC 27G2U | Corsair RM750x V2 80+ Gold | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusTrulsson:

Hej
Såg att det finns en på tradera med köp nu för 2500kr, tips!

https://www.tradera.com/item/616460017

Hej!

Tack för tipset! (och omtanken)
Tyvärr är apparaten på Tradera den lite äldre Dream Machine (som också krångligt nog är en router).
Den har endast WiFi 5, och jag tänker att ska jag köpa nåt nytt, kan det lika gärna vara senaste modellen.
Jag vet att man såklart kan strunta i de inbyggda delarna, och shoppa ny antenner och jox. Men jag känner att komplexiteten och kostnaden snabbt springer utanför vad de kallar WAF (Wife Acceptance Factor). ; )

Permalänk
Medlem
Skrivet av dudukun:

Hej!

Tack för tipset! (och omtanken)
Tyvärr är apparaten på Tradera den lite äldre Dream Machine (som också krångligt nog är en router).
Den har endast WiFi 5, och jag tänker att ska jag köpa nåt nytt, kan det lika gärna vara senaste modellen.
Jag vet att man såklart kan strunta i de inbyggda delarna, och shoppa ny antenner och jox. Men jag känner att komplexiteten och kostnaden snabbt springer utanför vad de kallar WAF (Wife Acceptance Factor). ; )

Aha, den lilla detaljen hade jag missat. Hoppsan! Lycka till!

Visa signatur

i5 10600K @ stock med Noctua NH-U14A | Asus Prime Z490M-Plus | Palit GeForce RTX 3070 GamingPro 8GB | VENGEANCE LPX 2x16GB DDR4 DRAM 3200MHz CL16 | Fractal Design Define Mini C | Samsung 970 EVO NVMe 500GB | Samsung 860 EVO 1000GB | AOC 27G2U | Corsair RM750x V2 80+ Gold | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lilla Tiger:

Mycket seriöst företag dock är dom i princip helt
fokuserade på lokala företagskunder

Attans. Trots webshop, verkar de inte sända ut pryttlar med frakt. Åtminstone inte till Skåne.
Får se om de är villiga att sköta det manuellt. Inte fått svar.

Permalänk

Jag har en UDR över som du kan köpa om du vill

Mvh Patrik

Visa signatur

__________________
.: ASUS ROG CROSSHAIR VII HERO (WI-FI) | AMD Ryzen 7 2700X | G.Skill Trident Z RGB 3600MHz 16GB | XFX Radeon RX6800XT MERC 319 16GB | Corsair Hydro H100i v2 | Samsung 960 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 1TB | Corsair HX850i | Asus XG32VQ | LG ET430k | Logitech Z-2300 | Asus ROG Strix Scope TKL Deluxe Cherry MX Silent Red | Xtrfy M42 | Corsair MM350| Philips Fidelio X3 | Sennheiser GSP 600 :.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MiniBlommen:

Jag har en UDR över som du kan köpa om du vill

Mvh Patrik

Gah. Timingen!
Har nyss beställt hem en till lite överpris.
Men skulle den av nån anledning inte leta sig hem, eller vara defekt, kommer jag definitivt att hojta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dudukun:

Hej!

Tack för tipset! (och omtanken)
Tyvärr är apparaten på Tradera den lite äldre Dream Machine (som också krångligt nog är en router).
Den har endast WiFi 5, och jag tänker att ska jag köpa nåt nytt, kan det lika gärna vara senaste modellen.
Jag vet att man såklart kan strunta i de inbyggda delarna, och shoppa ny antenner och jox. Men jag känner att komplexiteten och kostnaden snabbt springer utanför vad de kallar WAF (Wife Acceptance Factor). ; )

Satt i samma funderingar UDR eller UDM då jag skalade ner från rack utrustning, för mig var throughput wan-lan då fick det bli UDM. Dessutom läste jag något om att fläkten låter, orkade inte chansa

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem

Hmm inga edit?! Oavsett missade jag att för mig var prestanda på wan-lan viktigast. 700/750 mot 850

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem

Annonsen är avslutad