Koppla in ps5 med Apple TV och Philips Hue

Permalänk
Medlem

Koppla in ps5 med Apple TV och Philips Hue

Hej alla ni som fattar sånt här 😅

Jag har en Samsung tv, med en hub för HDMI kontakter direkt från tv:n då den inte har några såna kontakter direkt in i tv:n.
I tv:hubben har jag 1 hdmi-kontakt, som i sin tur går till min Philips Hue sync box. Min Apple TV är också då kopplad till sync boxen.

Jag hade min ps4 kopplad med HDMI till sync boxen också, och den startade automatiskt när vi tryckte på start på PS4. (Lite irriterande dock för när något gjorde att det inte startade så kunde jag inte hitta den skärmen igen utan fick stänga av ps4 och sen göra om genom att trycka på det igen.

Nu har jag köpt ett ps5, och jag får det inte att fungera.
Jag provade först att koppla det direkt till tv hubben, då jag tänkte att jag skiter i Apple TV och Philips Hue och kör det via tv:n hdmi, men, det står att jag inte har någon ikopplad i porten.

Då provade jag att koppla ps5 till sync boxen precis som jag har med ps4, men inget händer när jag startar ps5 på knappen, som det gör med ps4.

Jag provade att koppla ur ps4 hdmi-kabel och sätta den för ps5 i samma port med noll resultat även då.

Så nu vet jag inte vad jag gör för fel, jag trodde att det åtminstone skulle vara idiotsäkert att damma av original fjärrkontrollen och köra direkt ps5-tv men det går ju inte heller.

Är det någon som förstår vad jag pratar om eller vet vad min hjärna inte förstår att jag måste göra?

Tacksam för den hjälp ni kan ge 🙏🏼

God Jul 🎄

Permalänk
Medlem

Så, oavsett hur du kopplar får du ingen bild från PS5, inte ens när du kopplar in det direkt i TVns HDMI-ingång?

Låter som ett defekt PS5 i mina öron. 🙄 Har du testat det på någon annan monitor/TV?

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Så, oavsett hur du kopplar får du ingen bild från PS5, inte ens när du kopplar in det direkt i TVns HDMI-ingång?

Låter som ett defekt PS5 i mina öron. 🙄 Har du testat det på någon annan monitor/TV?

Ok, jag skulle ju kunna radera mitt inlägg och försöka smyga iväg som en tjuv i natten, men, det är lite för roligt att inte bjuda på 😬

I min förvirrade iver så hade hdmi-kabeln åkt ur aldrig så lite ur ps5-konsolen och således skulle ingenting någonsin funka, förrän jag tryckte in den ordentligt 🤦🏻‍♀️😂

Så, krisen avvärjd, jag är bara någon som borde stanna i köket 😳

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da_Angel:

Ok, jag skulle ju kunna radera mitt inlägg och försöka smyga iväg som en tjuv i natten, men, det är lite för roligt att inte bjuda på 😬

I min förvirrade iver så hade hdmi-kabeln åkt ur aldrig så lite ur ps5-konsolen och således skulle ingenting någonsin funka, förrän jag tryckte in den ordentligt 🤦🏻‍♀️😂

Så, krisen avvärjd, jag är bara någon som borde stanna i köket 😳

Jag har jobbat med IT i snart 20 år och samma sak hände mig för inte alls länge sedan, dock ingen ps5 inblandad.

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da_Angel:

Ok, jag skulle ju kunna radera mitt inlägg och försöka smyga iväg som en tjuv i natten, men, det är lite för roligt att inte bjuda på 😬

I min förvirrade iver så hade hdmi-kabeln åkt ur aldrig så lite ur ps5-konsolen och således skulle ingenting någonsin funka, förrän jag tryckte in den ordentligt 🤦🏻‍♀️😂

Så, krisen avvärjd, jag är bara någon som borde stanna i köket 😳

Skönt att det löste sig. God jul!

Visa signatur

---