APNX C1 – en utmärkt "nykomling" på chassimarknaden

Permalänk
Melding Plague

APNX C1 – en utmärkt "nykomling" på chassimarknaden

Det nya varumärket APNX gör sin entré på chassimarknaden med utmärkta modellen C1, vilken erbjuder hög kvalitetskänsla, god potential för ventilation och en konkurrenskraftig prislapp.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

@ApanX approves!

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Joppis:

Haha jo, jag tänkte fråga vad apanx tycker om detta.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Fick hålla tungan rätt i mun genom hela videon för att inte kalla chassit @Apanx C1.

Permalänk
Medlem

Lite synd med endast 120mm fläkt baktill, kommer ge rejält övertryck men det är kanske för att kompensera för alla perforeringar som damm kan att fastna i.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem

Så skall ett vettigt men billigt chassi se ut.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem

Både stilfullt och praktiskt. Hade också gärna sett en variant utan fläktar, stommen ser verkligen trevlig ut.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Medlem

Inser att jag var långt ifrån ensam att läsa just ApanX.

Ser ut som ett trevligt chassi, fläkthub är trevligt att ha med exempelvis men just dammfilter bör vara enkelt och smidigt att plocka ur för rengöring. Har iofs sett värre exempel på området.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Helt offtopic, men tack för alla videos recensioner som börjat dyka upp igen! Vet inte om visnings statistiken syns när man kollar via sidan, så börjat se på tuben under helgerna när knoddarna sover

Visa signatur

Questions are the beginnings of wisdom

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Fick hålla tungan rätt i mun genom hela videon för att inte kalla chassit @Apanx C1.

Hur presterade processorfläkten? Tycker den var sjukt snygg. Ser inte så stor ut heller, så den bör passa i de lite större ITX-chassin som finns nu.

Permalänk
Skrivet av marcusOCZ:

Så skall ett vettigt men billigt chassi se ut.

Vet inte om jag skulle kalla 1500:- för billigt dock.

Permalänk
Medlem

Snyggt chassi, man blir ju lite sugen!
Den där 120 mm fläkten på baksidan är ju också perfekt om man kör itx moderkort med varm nvme på baksidan.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av napahlm:

Hur presterade processorfläkten? Tycker den var sjukt snygg. Ser inte så stor ut heller, så den bör passa i de lite större ITX-chassin som finns nu.

Utöver att monteringsanordningen kändes stabil har jag dessvärre inte gjort några tester på just processorkylaren. Men håller med om att den är väldigt snygg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperDuperKillen:

Vet inte om jag skulle kalla 1500:- för billigt dock.

För fem år sen, nej. Men idag. Får du lika bra för 1500? Fractal är väl 3X priset mot vad det var back in the day. Inte direkt stora ändringar där.
Dessutom, 1500 är väl nån sorts msrp tänker jag?
Fast på andra sidan så är jag enig med dig att 1500 inte är billigt. Har en känsla av att frakt är dyrare hit och att priset kan vara något missvisande. Liknande chassin säljes för flera hundralappar mindre på andra sidan av sjön. $80-$100 verkar vara normen.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem

Jag kan bara inte låta bli att tänka på @ApanX varje gång jag ser det här!

Schysst genomgång @JonasT älskar dina och Calles recensioner!

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Har precis fått veta att riktpriset för APNX C1 (vit och svart) nu har ändrats till 1 199 kronor. Recensionen har uppdaterats med det nya priset i och med att den publicerades för bara två dagar sen, men det är inget som påverkar utmärkelsen. Fortfarande en "Utmärkt produkt" med andra ord, om än ännu starkare så nu efter prissänkningen.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av JonasT:

Fick hålla tungan rätt i mun genom hela videon för att inte kalla chassit @Apanx C1.

Vi behöver en Brony Limited Edition @Apanx

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Skrivet av Jacob:

Vi behöver en Brony Limited Edition @Apanx

Det borde vi kunna lösa //APNX

Permalänk
Medlem

Inte direkt intresserad av just detta chassit men tittar ändå då det är något hypnotiskt över Jonas chassirecensioner

Permalänk
Medlem
Skrivet av DLM:

Inte direkt intresserad av just detta chassit men tittar ändå då det är något hypnotiskt över Jonas chassirecensioner

Att titta på chassin och drömma om ett nytt bygge är vad som gör man ens är på den här sidan 😅

Permalänk
Medlem

Bara ett chassi i mängden som inte tillför något nytt.

Öglor sätter man där man behöver dem

Permalänk
Medlem

Dåligt ljus

Är det bara ja som tycker filmen är alldeles för mörk,svårt att se vad han har på bordet.Har inte detta problem på andra sidor.

felstavning
Visa signatur

R-SON

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Har precis fått veta att riktpriset för APNX C1 (vit och svart) nu har ändrats till 1 199 kronor. Recensionen har uppdaterats med det nya priset i och med att den publicerades för bara två dagar sen, men det är inget som påverkar utmärkelsen. Fortfarande en "Utmärkt produkt" med andra ord, om än ännu starkare så nu efter prissänkningen.

Tänkte precis kommentera att det finns trevligare chassi att välja för 1300kr men för 1100kr tror jag dem placerar sig väldigt intressant och konkurrenskraftigt.