Första trailern för Borderlands-filmen är här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Efter en väntan som känts som en evighet har vi nu fått en första titt på Borderlands, filmen som baseras på spelserien med samma namn. Regisserar gör Hostel-regissören Eli Roth och medverkar gör bland annat Cate Blanchett, Jamie Lee Curtis, Kevin Hart samt Jack Black som lånar ut sin röst till Claptrap.

Coming soon sägs det om premiärdatumet, men filmen väntas ha premiär senare i år.

Vad tror du om rullen? Lyckas den anamma den kaotiska stämningen spelserien erbjuder, eller tror du det blir mellanmjölk av alltsammans?

https://www.youtube.com/watch?v=kgj7xBc3n-0

Det här kändes som skit, känns som fel skådespelare och som att de gjort filmen till en komedi istället för att gräva lite djupare, och alldeles för mycket action, som att allt spelvärlden det baseras på erbjuder våldsam död och splatter, skådis valen dock. . . en karaktär ska ha så hög IQ att hon är sinnessjuk, Tiny Tina är en ren liten psykopat, Roland är en yrkesmilitär, Krieg har personlighetsklyvning med extrem polarisering, Lilith, är en utav väldigt få övernaturliga fenomen som existerar, CL4P TR4P är en jävligt irriterande robot som man genom alla spel vill kunna döda, spränga, skjuta etc. som ständigt hamnar i comic relief situationer i en värld som är extremt färgrann, men bakgrundshistorien till karaktärerna och världen är extremt deprimmerande och mörk, de komiska elementen i spelserien har mer med att balansera ut dystopin av en planet eller flera planetsystem som dominerats utav corporatism och mer eller mindre lämnat människor till den lilla sanitet de har kvar öde bland mördare, och annat snarare än att det skulle vara en psykopats lekstuga, det är det man har Postal till.

Det här är en film för de som inte spelat spelen eller grävt i den parallella historien. Kommer fortfarande se den när den väl dyker upp för att ses, men det märktes ratt så fort att det var fel sorts luft som skådespelarna andades.

Visa signatur

Stationär; |Chassi: Fratal Design Define 7 (Ljudisolerad & Gunmetal) | MB: ASUS Prime X670-P WIFI | CPU: RyZen 9 7900X | RAM: 64GB DDR5 Kingston Fury (5600hz) | GPU: RX6700 XT | Lagring: 2x2TB M.2 NVMe, 1TB M.2 & 12TB HDD | Display: Phillips 24" HD (Pivot) & Samsung 27" UHD (165hz) | OS: unRaid 6.12.4 | Virtuell Maskin: Programmering (Win10Pro) Spel (Win11Pro), Allmänt Bruk (Fedora 39, ArcoLinux, Ubuntu 23.10) |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizccc:

Den var väl ungefär som väntat, filmen lär få en imdb-rating på 5-6

Tror du verkligen den får så hög rating? Känns lite som att det kommer att bli Avatar: The last Airbender (Movie) miss här. "/

Visa signatur

Stationär; |Chassi: Fratal Design Define 7 (Ljudisolerad & Gunmetal) | MB: ASUS Prime X670-P WIFI | CPU: RyZen 9 7900X | RAM: 64GB DDR5 Kingston Fury (5600hz) | GPU: RX6700 XT | Lagring: 2x2TB M.2 NVMe, 1TB M.2 & 12TB HDD | Display: Phillips 24" HD (Pivot) & Samsung 27" UHD (165hz) | OS: unRaid 6.12.4 | Virtuell Maskin: Programmering (Win10Pro) Spel (Win11Pro), Allmänt Bruk (Fedora 39, ArcoLinux, Ubuntu 23.10) |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Durkadur:

Jack Black som Claptrap var iaf ett genidrag xD

Det ska i teorin endast existera EN sån robot kvar i universum. . . För att lite dittan och dattan historia, men också för att de är fruktansvärt irriterande att lyssna på. . .

Jack Black, är rolig ibland. Jag ville höra någon som kunde få mig hata clap trap. "/

Som Gilbert. ;D
https://www.youtube.com/watch?v=f9YpZKWWNWo

"Gilbert Jeremy Gottfried, född 28 februari 1955 i Brooklyn i New York, död 12 april 2022 i New York, var en amerikansk skådespelare och ståuppkomiker."

Visa signatur

Stationär; |Chassi: Fratal Design Define 7 (Ljudisolerad & Gunmetal) | MB: ASUS Prime X670-P WIFI | CPU: RyZen 9 7900X | RAM: 64GB DDR5 Kingston Fury (5600hz) | GPU: RX6700 XT | Lagring: 2x2TB M.2 NVMe, 1TB M.2 & 12TB HDD | Display: Phillips 24" HD (Pivot) & Samsung 27" UHD (165hz) | OS: unRaid 6.12.4 | Virtuell Maskin: Programmering (Win10Pro) Spel (Win11Pro), Allmänt Bruk (Fedora 39, ArcoLinux, Ubuntu 23.10) |

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Ungefär som spelet alltså...

Borderlands är inte tunn, hjärndöd berättelse med massa våld.

Visa signatur

Stationär; |Chassi: Fratal Design Define 7 (Ljudisolerad & Gunmetal) | MB: ASUS Prime X670-P WIFI | CPU: RyZen 9 7900X | RAM: 64GB DDR5 Kingston Fury (5600hz) | GPU: RX6700 XT | Lagring: 2x2TB M.2 NVMe, 1TB M.2 & 12TB HDD | Display: Phillips 24" HD (Pivot) & Samsung 27" UHD (165hz) | OS: unRaid 6.12.4 | Virtuell Maskin: Programmering (Win10Pro) Spel (Win11Pro), Allmänt Bruk (Fedora 39, ArcoLinux, Ubuntu 23.10) |

Permalänk
Medlem
Skrivet av F.Ultra:

Krieg såg ju spot on, och förstår inte riktigt gnället om Jamie Lee som Tannis. Det enda som jag tyckte stack ut lite väl var Tiny Tina men det kan nog vara svårt för Hollywood att låta någon som ser ut som en 13-åring låta och agera som TT gör i spelen.

Så jäkla skev världen är nu, så varför skulle man inte kunna ha en 13 åring. . . Hon hade Kanin öronen och det är BL3, hon är väl typ 19-21 där? Så det kanske inte är helt fel skådis val, men det är något med att energin fattas, iofs så är TT i BL3 jäkligt stel och dryg i jämförelse med BL2, men hela BL3 hade kass story, även om spelet i sig inte var dåligt.

Visa signatur

Stationär; |Chassi: Fratal Design Define 7 (Ljudisolerad & Gunmetal) | MB: ASUS Prime X670-P WIFI | CPU: RyZen 9 7900X | RAM: 64GB DDR5 Kingston Fury (5600hz) | GPU: RX6700 XT | Lagring: 2x2TB M.2 NVMe, 1TB M.2 & 12TB HDD | Display: Phillips 24" HD (Pivot) & Samsung 27" UHD (165hz) | OS: unRaid 6.12.4 | Virtuell Maskin: Programmering (Win10Pro) Spel (Win11Pro), Allmänt Bruk (Fedora 39, ArcoLinux, Ubuntu 23.10) |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Består detta forumet bara av en massa bittra, pessimistiska gubbar eller vad är det frågan om? Eller är det den nya generationen med attention span som en bananfluga som är problemet? Allt döms ut på förhand. Otroligt. Spelar ingen roll vilken tråd man hamnar i när något nytt ska släppas så är det alltid. Ååh det är skit, det kommer aldrig bli bra, riktigt b osv osv.

Jag tyckte den var cool och hoppas och tror den kommer bli bra iaf! Den som lever få se.

Den är inte gjord utav spelare för spelare, den kommer inte överhuvudtaget ge några andra intryck än fel intryck, det här är något som GearBox borde satt stopp för, det brukar heta att det inte finns någon dålig publicitet, men intrycket en film ger, som troligen når fler än spelen, kan ge väldigt dåligt och missvisande omdöme om spelen som filmen baseras på, det hade varit bättre om Netflix hade fått lagt vantarna på materialet och gjort en, en säsongs serie, eller mini-serie. Tror det hade varit bättre att göra rättvisa inför djupet utav vad Borderlands egentligen är.

Visa signatur

Stationär; |Chassi: Fratal Design Define 7 (Ljudisolerad & Gunmetal) | MB: ASUS Prime X670-P WIFI | CPU: RyZen 9 7900X | RAM: 64GB DDR5 Kingston Fury (5600hz) | GPU: RX6700 XT | Lagring: 2x2TB M.2 NVMe, 1TB M.2 & 12TB HDD | Display: Phillips 24" HD (Pivot) & Samsung 27" UHD (165hz) | OS: unRaid 6.12.4 | Virtuell Maskin: Programmering (Win10Pro) Spel (Win11Pro), Allmänt Bruk (Fedora 39, ArcoLinux, Ubuntu 23.10) |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Varg:

Den verkar bli ungefär som spelen - överdriven och fånig. När det gäller rollistan har jag väl egentligen bara invändningar till att Cate Blanchett, 54, ska spela en hälften så ung kvinna och var Roland verkligen inte längre än 158 cm?

Här får du 1h 44m läxa.

Drygt att en mumie ska spela en ung kvinna, och att Roland är en pygmé som inte ens ser ut som att han är yrkesmilitär.

Visa signatur

Stationär; |Chassi: Fratal Design Define 7 (Ljudisolerad & Gunmetal) | MB: ASUS Prime X670-P WIFI | CPU: RyZen 9 7900X | RAM: 64GB DDR5 Kingston Fury (5600hz) | GPU: RX6700 XT | Lagring: 2x2TB M.2 NVMe, 1TB M.2 & 12TB HDD | Display: Phillips 24" HD (Pivot) & Samsung 27" UHD (165hz) | OS: unRaid 6.12.4 | Virtuell Maskin: Programmering (Win10Pro) Spel (Win11Pro), Allmänt Bruk (Fedora 39, ArcoLinux, Ubuntu 23.10) |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pecken:

Klickade igång trailern redo att hata allt i den, men jag tyckte faktiskt den var ganska kul.
Sen kanske jag inte tror att filmen blir nån höjdare för det. Men kanske sevärd ändå.

Kul, jag hade förhoppningar om den, då jag inte sett någonting om den innan, visste inte ens om att en film var påväg, samma med typ Avatar: The Last Airbender, fick reda på att en serie skulle dyka upp för en månad sen, och One Piece, fick jag en pop up för att den kommit, från ingenstans. Jag hoppas det är som med action filmer från hollywood i vanliga fall, alla de bästa delarna utav filmen är i trailern och sen är det en massa annat som händer som kan vända ens uppfattning helt mitt i. Så jag är inte helt boycott minded.

Visa signatur

Stationär; |Chassi: Fratal Design Define 7 (Ljudisolerad & Gunmetal) | MB: ASUS Prime X670-P WIFI | CPU: RyZen 9 7900X | RAM: 64GB DDR5 Kingston Fury (5600hz) | GPU: RX6700 XT | Lagring: 2x2TB M.2 NVMe, 1TB M.2 & 12TB HDD | Display: Phillips 24" HD (Pivot) & Samsung 27" UHD (165hz) | OS: unRaid 6.12.4 | Virtuell Maskin: Programmering (Win10Pro) Spel (Win11Pro), Allmänt Bruk (Fedora 39, ArcoLinux, Ubuntu 23.10) |

Permalänk
Medlem
Skrivet av cruZZade:

Cringe deluxe. Obegripligt spel att filmatisera för övrigt.

Läxa.

Visa signatur

Stationär; |Chassi: Fratal Design Define 7 (Ljudisolerad & Gunmetal) | MB: ASUS Prime X670-P WIFI | CPU: RyZen 9 7900X | RAM: 64GB DDR5 Kingston Fury (5600hz) | GPU: RX6700 XT | Lagring: 2x2TB M.2 NVMe, 1TB M.2 & 12TB HDD | Display: Phillips 24" HD (Pivot) & Samsung 27" UHD (165hz) | OS: unRaid 6.12.4 | Virtuell Maskin: Programmering (Win10Pro) Spel (Win11Pro), Allmänt Bruk (Fedora 39, ArcoLinux, Ubuntu 23.10) |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrophor:

Vad jag vill se av en sån här film är just "run n gun" och INTE någon större fokus på någon intrikat story, en film som roar med att inte ta sig själv på för stort allvar eller aspirerar på att att bli något oscars-material. En film man ser en gång "och går därifrån med ett flin" och sedan mestadels glömmer bort. Yepp, jag anser att sådana filmer har en roll att spela OCH behövs, så det är vad jag hoppas denna blir \m/

Storyn finns där, men bara för lore bejakande spelare, de andra som tar spelet ytligt är väldigt snabba att tro, det är ett tomt shoot 'em up spel som bara går ut på att mörbulta fiender. Här har du hela storyn up till trean, och jag hade gärna sett den filmatiserad som en mini-serie.

Visa signatur

Stationär; |Chassi: Fratal Design Define 7 (Ljudisolerad & Gunmetal) | MB: ASUS Prime X670-P WIFI | CPU: RyZen 9 7900X | RAM: 64GB DDR5 Kingston Fury (5600hz) | GPU: RX6700 XT | Lagring: 2x2TB M.2 NVMe, 1TB M.2 & 12TB HDD | Display: Phillips 24" HD (Pivot) & Samsung 27" UHD (165hz) | OS: unRaid 6.12.4 | Virtuell Maskin: Programmering (Win10Pro) Spel (Win11Pro), Allmänt Bruk (Fedora 39, ArcoLinux, Ubuntu 23.10) |

Permalänk
Medlem

Den skarpaste kritiken verkar som vanligt komma från de som gillade spelen. Det låter bra.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem

”Rich and deep story” 🤣 bara för att man har hittat på mycket handling blir den ju inte per automatik rik och djup.

Visa signatur

CPU: Intel i7 12700K (Scythe Fuma 2) GPU: MSI GeForce RTX 10GB GAMING Z TRIO 3080
Moderkort: Asus ROG Strix Z690-I Gaming WiFi DDR5 Ram: Corsair Dominator Platinum RGB Black DDR5 5200MHz 2x16GB
Chassi: Cooler Master NR200P PSU: ASUS ROG Loki 850W SFX
SSD: Samsung 970 2TB

Permalänk

Neeeeeeej vafan ser ut som "Sharkboy och Lavagirl" kopia. Dunderflopp

Visa signatur

The Breath of True

Permalänk
Medlem

Apropå att Hollywood borde följa originalen mer troget så har ryktesläckaren Overlord DVD på youtube berättat att ord som "lore" får vissa filmskapare att gå i taket av ilska då de har sina egna visioner. Även att det finns kvoteringsregler att följa.

Om man kikar bara lite på hur det går till bakom kulisserna via Overlord dvd, Midnight's Edge och The Critical Drinker så förstår man hur illa det är ställt.

Vi får hoppas på en total ekonomisk kollaps i Hollywood så att en ny era av bra filmer och serier kan byggas upp igen.

Visa signatur

1. Asrock B650 PG Lightning | 7600X | 32GB Kingston Fury 6000MHz | GTX 1070 |

Permalänk
Medlem

Satt och åt mat och kollade lite förstrött upp overlord dvd på yt. Såg ut som en random clickbait kanal och låt mig gissa - han gillar att använda orden woke, dei, libtards och liknande va?

Ingen kanal jag hade orkat ta på allvar direkt.

Som de flesta på yt som bara är ute efter drama ..

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Satt och åt mat och kollade lite förstrött upp overlord dvd på yt. Såg ut som en random clickbait kanal och låt mig gissa - han gillar att använda orden woke, dei, libtards och liknande va?

Ingen kanal jag hade orkat ta på allvar direkt.

Som de flesta på yt som bara är ute efter drama ..

Jag tycker att dessa håller dramanivån relativt låg. Midnight's Edge är nog bäst på det och riktigt bra om man är intresserad av film och Hollywood.

När temat är rykten får man ta det med en nypa salt. Men dvd har fått korrekt information tidigare, innan det blivit allmän kännedom. Senaste Indiana Jones sades ha haft stora problem vid test screenings och hade omfattande omtagningar. Och att man arbetade efter metoden att ha en whiteboard med random idéer.

Woke och DEI nämns och är högst relevant då det är grundläggande för dagens film.

Visa signatur

1. Asrock B650 PG Lightning | 7600X | 32GB Kingston Fury 6000MHz | GTX 1070 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hembrygd:

Jag tycker att dessa håller dramanivån relativt låg. Midnight's Edge är nog bäst på det och riktigt bra om man är intresserad av film och Hollywood.

När temat är rykten får man ta det med en nypa salt. Men dvd har fått korrekt information tidigare, innan det blivit allmän kännedom. Senaste Indiana Jones sades ha haft stora problem vid test screenings och hade omfattande omtagningar. Och att man arbetade efter metoden att ha en whiteboard med random idéer.

Woke och DEI nämns och är högst relevant då det är grundläggande för dagens film.

Har ett popkulturintresse som förm är något större än för random 47åring men just ryktesbiten har aldrig intresserat mig, iaf inte vad gäller sådant som upplevs som clickbait och obekräftat (i spelvärlden följer jag mest Jason Schreier som imo alltid har på fötterna när han breakar något, inkl en god dos integritet). Med det sagt har jag såklart sett personer som dvd på diverse medier och genomgående brukar temat vara att kasta tillräckligt många spridda rykten på väggen och med matematikens makt brukar något stämma förr eller senare - skit samma att 90% inte någonsin kan bevisas. Med det sagt så vet jag obv för lite om just denna snubben för att kunna säga att han faller i den kategorien.

Brukar ta orden woke/dei som litmustest för att undvika tomtar som, efter egen måttstock, inte är intressanta att spendera tid på. Men de har såklart sin nisch och bas så fyller ju nån slags funktion och behov.

När det gäller trailern så... Well, hoppas på en ok popcorn rulle. Verkar inte ta sig självt på för stort allvar.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Querzion:

Så jäkla skev världen är nu, så varför skulle man inte kunna ha en 13 åring. . . Hon hade Kanin öronen och det är BL3, hon är väl typ 19-21 där? Så det kanske inte är helt fel skådis val, men det är något med att energin fattas, iofs så är TT i BL3 jäkligt stel och dryg i jämförelse med BL2, men hela BL3 hade kass story, även om spelet i sig inte var dåligt.
<Uppladdad bildlänk>

Ja hon är 20 i BL3. Skulle de ha filmat en 13-årig tjej som pratar och beter sig som hon gör i BL2 så skulle det bli ett satans ramaskri bland alla konservativa i USA och MPAA skulle ge dem dödsstöten (dvs NC17 istället för R).

Skrivet av TotalF:

Satt och åt mat och kollade lite förstrött upp overlord dvd på yt. Såg ut som en random clickbait kanal och låt mig gissa - han gillar att använda orden woke, dei, libtards och liknande va?

Ingen kanal jag hade orkat ta på allvar direkt.

Som de flesta på yt som bara är ute efter drama ..

Spot-on, det är en gammal Gamer Gate kanal så ingen man öht kan ta på allvar.

Visa signatur

|Ryzen 5800x3d|RX 7900XTX Hellhound|Asus Prime X370 Pro|32GiB Corsair 2400MHz CL16 Vengeance|Corsair HX1000i|Fractal Define R5|LG 45GR95QE|Corsair K100|Razer DeathAdder V3 Pro|Ubuntu 23.10|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roffe:

Den skarpaste kritiken verkar som vanligt komma från de som gillade spelen. Det låter bra.

Om fansen gillar en Live-Action serie eller film, så är det antingen för att det är jäkligt mycket inside jokes, eller för att det är 1:1 rätt och om det är mycket som är rätt, så är det högre chans att det säljer bra.

Visa signatur

Stationär; |Chassi: Fratal Design Define 7 (Ljudisolerad & Gunmetal) | MB: ASUS Prime X670-P WIFI | CPU: RyZen 9 7900X | RAM: 64GB DDR5 Kingston Fury (5600hz) | GPU: RX6700 XT | Lagring: 2x2TB M.2 NVMe, 1TB M.2 & 12TB HDD | Display: Phillips 24" HD (Pivot) & Samsung 27" UHD (165hz) | OS: unRaid 6.12.4 | Virtuell Maskin: Programmering (Win10Pro) Spel (Win11Pro), Allmänt Bruk (Fedora 39, ArcoLinux, Ubuntu 23.10) |

Permalänk
Medlem
Skrivet av cruZZade:

”Rich and deep story” 🤣 bara för att man har hittat på mycket handling blir den ju inte per automatik rik och djup.

Fast satte du dig och lyssnade på videon eller valde du bara svara något bara för att impulsen var känslan att det var rätt att skriva något random. BL1 till BL3 har en extremt bra storyline, storylinen är bra i BL3 också, men eller jag menar spelmekaniken är bra, men temat suger så det skriker om det. "/ Vet inte vad som hände med scriptarna, de måste ha fått stroke medan de skapade storyn.

Borderlands är roligt på det sättet att ytligt, så är det action, splatter och mörk humor, men om man gräver runt lite, så får man en fullständig berättelse som är oerhört mörk.

Visa signatur

Stationär; |Chassi: Fratal Design Define 7 (Ljudisolerad & Gunmetal) | MB: ASUS Prime X670-P WIFI | CPU: RyZen 9 7900X | RAM: 64GB DDR5 Kingston Fury (5600hz) | GPU: RX6700 XT | Lagring: 2x2TB M.2 NVMe, 1TB M.2 & 12TB HDD | Display: Phillips 24" HD (Pivot) & Samsung 27" UHD (165hz) | OS: unRaid 6.12.4 | Virtuell Maskin: Programmering (Win10Pro) Spel (Win11Pro), Allmänt Bruk (Fedora 39, ArcoLinux, Ubuntu 23.10) |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Querzion:

Fast satte du dig och lyssnade på videon eller valde du bara svara något bara för att impulsen var känslan att det var rätt att skriva något random. BL1 till BL3 har en extremt bra storyline, storylinen är bra i BL3 också, men eller jag menar spelmekaniken är bra, men temat suger så det skriker om det. "/ Vet inte vad som hände med scriptarna, de måste ha fått stroke medan de skapade storyn.

Borderlands är roligt på det sättet att ytligt, så är det action, splatter och mörk humor, men om man gräver runt lite, så får man en fullständig berättelse som är oerhört mörk.

Tycker iofs att temat i BL3 var spot on med tanke på hur fixerad världen har blivit med Tik-Tok där folk gör allt för att få sina 15 minuter.

Visa signatur

|Ryzen 5800x3d|RX 7900XTX Hellhound|Asus Prime X370 Pro|32GiB Corsair 2400MHz CL16 Vengeance|Corsair HX1000i|Fractal Define R5|LG 45GR95QE|Corsair K100|Razer DeathAdder V3 Pro|Ubuntu 23.10|