Vattenkyld nybyggt med oanvända komponenter

Permalänk
Medlem

Vattenkyld nybyggt med oanvända komponenter

AMD Ryzen 5 3600XT 6-Core Processor
MSI MAG B550 TOMAHANK (MS-7C91)
MSI GeForce GTX 1660 Super Gaming X 6GB
G.Skill 64GB (4x16GB) DDR4 3600MHz CL17 Trident Z RGB
1 TB WD PC SN810
Bykski MSI GTX 1660 / GPU Water Block
EK-Quantum Kinetic TBE 160mm / DDC PWM / D-RGB / Plexi
EK-CoolStream SE 280 (Slim Dual Fan) Radiator
Lian Li SL 120 / 140

Lianli Vision
Microsoft Windows 11 Pro

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Vad menar du med oanvända komponenter?
Ser ut som äldre komponenter, eller har jag fel.

Du har väl startat datorn?

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt bygge!

Visa signatur

PM:a mig! I Följ mig på Youtube

Desktop: 11900K, Maximus Hero VII, 64GB Dominator Platinum @2933Mhz, RX 6900 XT 16GB Liquid Devil, Samsung Evo Plus 1TB + Kingston NV1 2TB, Be Quiet Silent Base 802, Be quiet! Dark Power Pro 11 850W, custom loop med 420mm + 360mm radiatorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Vad menar du med oanvända komponenter?
Ser ut som äldre komponenter, eller har jag fel.

Du har väl startat datorn?

Ok, du har rätt. Komponenterna har använts vid installation av dator för testning.

Permalänk
Skrivet av DeDeMe:

Ok, du har rätt. Komponenterna har använts vid installation av dator för testning.

Så du har alltså köpt alla delarna nya från butik sen byggt datorn? 1660 går väl inte ens att köpa nytt idag?

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knotvillage:

Så du har alltså köpt alla delarna nya från butik sen byggt datorn? 1660 går väl inte ens att köpa nytt idag?

Du vet att man kan köpa saker och ha det liggande.

Permalänk
Medlem

Vad är det för psu som sitter i datorn? Ser ingen listad om jag inte missat något.

Sen så verkar det lite udda delar att ha en custom loop till även om det är snyggt. I jämförelse med vattenkylningen, ett relativt dyrt chassi (antar att det är ett O11 Vision du menar), samt 64gb ram. Så är ju cpu+gpu kombon något som kanske skulle passa bättre i ett mer budget vänligt bygge.

Tänker också att med de komponenterna så är väl tanken att man kommer vilja byta ut cpu och gpu först. Vilket blir svårare med en vattenkyld pc än en luftkyld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matlef:

Vad är det för psu som sitter i datorn? Ser ingen listad om jag inte missat något.

Sen så verkar det lite udda delar att ha en custom loop till även om det är snyggt. I jämförelse med vattenkylningen, ett relativt dyrt chassi (antar att det är ett O11 Vision du menar), samt 64gb ram. Så är ju cpu+gpu kombon något som kanske skulle passa bättre i ett mer budget vänligt bygge.

Tänker också att med de komponenterna så är väl tanken att man kommer vilja byta ut cpu och gpu först. Vilket blir svårare med en vattenkyld pc än en luftkyld.

PSU - Fractal Design Ion+ / 860W / 80+ Platinum

De flesta delarna vart över då jag och sonen fick iden att bygga egna vattenkylda datorer och delarna har blivit liggandes även fått sällskap av fler delar under senaste tiden då vi byggt 2 vattenkylda system till. Har tidigare lagt ut vattenkylningsdelar för försäljning på Sweclcockers men inte blivit av med hälften ännu. Om någon är intresserad så kan jag skicka med extra EK-Quantum Torque HDC 16 anslutningar om man vill bygga om loopen. Lådan och moderkortet är det som har köpts in sensate tiden för ändamålet.