problem med brandvägg?

Permalänk

problem med brandvägg?

hej
ibland kommer jag inte fram när jag knappar in en webadress och hamnar istället på https://xatreon.com/
jag lär då backa och köra sidan igen, och då funkar det, varför blir det så?

detta är det som kommer ypp på xatreon:

Webbplatsen kan inte nås.
Anslutningen återställdes.
Testa att:
*kontrollera anslutningen
*kontrollera proxyn och brandväggen
*köra nätverksdiagnostik för Windows
*ERR_CONNECTION_RESET
*Kontrollera internetanslutningen

*Kontrollera kablar och starta om routrar, modem och andra nätverksenheter som används.
Tillåt att Chrome får åtkomst till nätverket i inställningarna för brandväggen eller antivirusprogrammet.
Om den redan finns med på listan över program som har tillgång till nätverket kan du prova att ta bort den från listan och sedan lägga till den igen.
Om du använder en proxyserver …
Kontrollera dina proxyinställningar eller kontakta nätverksadministratören om du vill kontrollera att proxyservern fungerar. Om du inte tror att du ska använda en proxyserver: Öppna Chrome-menyn > Inställningar > Visa avancerade inställningar … > Ändra proxyinställningar… >

--------------------------------------------------------

jag har även ett annat problem med min 4k skärm. den blinkar ibland svart, men bara i teamfights i league of legendsr, andra spel fungerar bra. varför? jag använder rtx 3080 och någon odyssey 4k 144hz skärm

Visa signatur

är alla stockholmare inkompetenta?

Permalänk
Medlem

testa en annan webläsare.. du har fått nån addon installerat eller bytt sökmotor.
Eller testa inkognito läget det slår av alla addons

Om 4k skärmen blinkar är det nog drivrutinen, testa uppdatera. Har garanterat inget med LOL att göra.

Permalänk
Skrivet av boibo:

testa en annan webläsare.. du har fått nån addon installerat eller bytt sökmotor.
Eller testa inkognito läget det slår av alla addons

Om 4k skärmen blinkar är det nog drivrutinen, testa uppdatera. Har garanterat inget med LOL att göra.

drivrutinen för grafikkortet?

Visa signatur

är alla stockholmare inkompetenta?