Excel, Word, Powerpoint gratis, hurdå?

Permalänk
Medlem

Excel, Word, Powerpoint gratis, hurdå?

Finns det något sätt att få dessa 3 program gratis utan att behöva registrera sig på något

Permalänk
Medlem

Stjäla? Annars blir det till att registrera ett MS konto och köra webbversionen (som typ är huvudversionen idag ändå).

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Rekordmedlem

Inget sätt som kan diskuteras utan att bryta mot forumets regler.
Men www.Libreoffice.org är ett gratisalternativ.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av comp50:

Finns det något sätt att få dessa 3 program gratis utan att behöva registrera sig på något

Testa FreeOffice istället om du inte är beroende av makron i MS Office:
https://www.freeoffice.com

Permalänk
Medlem

OnlyOffice är ett tredje alternativ.
https://www.onlyoffice.com/

Deras sales pitch är att de är 100 % kompatibla med MS Office, vilket inte LibreOffice är.

Permalänk

Google Docs eller Microsofts Web Office är utmärkta.

Permalänk
Medlem

office.com om du kör webversionerna. Lite bantade men duger oftast ok. Ska vara gratis.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Om du är student så kan du få det gratis genom skolan eller Microsofts hemsida

Visa signatur

Ryzen 5600 | RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av FZL:

Om du är student så kan du få det gratis genom skolan eller Microsofts hemsida

Måste man var inloggad? eller kan man låna någons konto för att ladda hem det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av comp50:

Måste man var inloggad? eller kan man låna någons konto för att ladda hem det.

Man loggar in med skolmejlen och måste fortsätta vara inloggad för att använda det

Visa signatur

Ryzen 5600 | RTX 3080

Permalänk
Skrivet av FZL:

Om du är student så kan du få det gratis genom skolan eller Microsofts hemsida

Det kanske fungerar olika beroende på skola men när jag läste en komvux-kurs i början av året så använde jag mig av "skolversionen" och den var riktigt seg och verkligen en "light-version". Fick icke godkänt på ett uppdrag pga av att formatering i ett dokument såg helt knasigt ut i "riktiga" Office, men inte i den jag körde. Sparade dokument såg ut som att de blev sparade men blev det inte ibland, hade mycket problem med det men det kanske bara var här det krånglade. Gick över till LibreOffice och det mesta verkar synka bra med Office 365, har dock inte provat allt.