Downloader för webbstreaming

Permalänk

Downloader för webbstreaming

Hello fellow citizens,

Vänder mig till er Sweclockers som sitter inne med bredare och mer fördjupad kunskap i ämnet än vad jag gör.

Vilka downloaders rekommenderar ni till tex youtube eller annan "liknande" webbstreaming?
Om man vill spara dem, vilket format rekommnederar? mp4?

Vilken webbbrowser rekommenderar ni till downloadern?

Kan till och med tänka mig att betala för en bra och säker downloader och ännu bättre som kan konvertera mellan olika format.

Så vad har ni för rekommendationer?

Mitt OS är Win11 och använder mig mest av Google Chrome.
Kan tänka mig att byta webbbrowser om ni har något bättre förslag.

Hälsningar

GB

Permalänk
Rekordmedlem

Prova Jdownloader, och den är fristående.
Vill du ha bästa kvalitet så konverterar du inte alls.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Jag kör ytdlp och svtplay-dl

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Till svtplay och tv4 play kan man använda tillägget "privatkopiera"

Visa signatur

CPU: R7 9800X3D | GPU: Asrock 7900XTX Taichi OC | MB: Asus B650E-I| RAM: 2x32 Kingston Fury @6000MHz CL30|Cooling:Noctua NH-D15 G2|PSU: Phanteks AMP GH Platinum 1000W|SSD: Kingston Fury Renegade 2TB + Corsair MP510 4TB |CASE:Streacom DA6 XL Chrome

Permalänk

yt-dlp

Visa signatur

Main: MSI RTX 3070 SUPRIM X | Ryzen 5 5600X | ASUS B550-F | G.Skill Trident Z 16GB (2x8) DDR4-3000 CL15
Server: Xeon E3-1230 | Supermicro X9SCM-F | Kingston 16GB (2x8) DDR3-1333 ECC UDIMM

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Är Jdownloader säker från spyware och annat otrevligt?

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Skrivet av tcntad:

Skrivet av sweisdapro:

Till svtplay och tv4 play kan man använda tillägget "privatkopiera"

Skrivet av Jontehedlund:

Har använt Cyberlink Power2Go och den fungerar, men det borde finnas något bättre.

Permalänk
Skrivet av Jontehedlund:

Vad är yt-dip?

Det är väl en command-line downloader?

Gillar mer användarvänliga apps.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av GreatBlondino:

Är Jdownloader säker från spyware och annat otrevligt?

Det är öppen källkod och jag har inte sett någon som klagat på den.
Win installern kan ibland innehålla fler program men de går i så fall att välja bort så de försöker inte smyga in nått.
Programmet är bra och läser du valrutorna under installationen så lär det gå bra.
Det ovan gäller om du laddar ner den från deras officiella sida.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Vad är yt-dip?

Det är väl en command-line downloader?

Gillar mer användarvänliga apps.

1. Du kör "yt-dlp <länk>" i cmd.
1.2 Lägg till "--extract audio" om du bara vill ha ljud
2. klart.

Permalänk
Medlem

"Stacher" är ett tjusigt grafiskt användargränssnitt till YT-DLP. Utöver att välja och kombinera mellan tillgänglig format som servas via länkarna, så kan man ytterligare krångla med egna kommandon för efterbearbetning.

Visa signatur

Citera för svar :)

Permalänk
Skrivet av dussin:

"Stacher" är ett tjusigt grafiskt användargränssnitt till YT-DLP. Utöver att välja och kombinera mellan tillgänglig format som servas via länkarna, så kan man ytterligare krångla med egna kommandon för efterbearbetning.

Ska testa.

Gillar apps med GUI.

Har inte tid med apps som JDownloader.

Permalänk
Medlem

Video downloadhelper
Finns till både Firefox, Chrome och MS Edge, tycker dock den funkar bäst i FF i nu läget.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Rekordmedlem

Ska testa.

Gillar apps med GUI.

Har inte tid med apps som JDownloader.

Hur menar du nu, man kopierar Youitube-urln på det man vill spara och så är det klart.
Tycker alla webbläsartillägg jag provat har varit mycket mer komplicerade och begränsade.

Visa signatur