Hjälp med 4070 ti super

Permalänk
Medlem

Hjälp med 4070 ti super

Tjena, jag har suttit och stirrat mig blind på diverse grafikkort i veckor och har till slut landat på 4070 ti super.
Nu är dilemmat att jag inte vet vilken modell som är bäst, då jag har sjukt dålig koll på de olika tillverkarna och deras fördelar och nackdelar. Mitt mål är att köpa ett som ligger runt 10,000kr som mest. Förhoppningsvis syns lite rabatter under dagen.
De jag har kikat mest på just nu är:

- Inno3D GeForce RTX 4070 Ti super Twin X2
- MSI GeForce RTX 4070 Ti SUPER Ventus 3X OC
- MSI GeForce RTX 4070 Ti SUPER Shadow 3X
- PNY GeForce RTX 4070 Ti SUPER VERTO OC Triple Fan
- PNY GeForce RTX 4070 Ti SUPER XLR8 Gaming VERTO EPIC-X

Men jag är såklart även öppen för andra alternativ om någon har några tips!

Så nu är min fråga om någon har erfarenhet av dessa tillverkare eller kort och kan komma med tips eller råd på hur jag bör tänka och vilket som är värt att köpa.

Tack på förhand!

Permalänk

Har du plats i chassit skulle jag valt något av de med tre fläktar, utöver det hade jag helt enkelt tagit bäst pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P0ntiac:

Tjena, jag har suttit och stirrat mig blind på diverse grafikkort i veckor och har till slut landat på 4070 ti super.
Nu är dilemmat att jag inte vet vilken modell som är bäst, då jag har sjukt dålig koll på de olika tillverkarna och deras fördelar och nackdelar. Mitt mål är att köpa ett som ligger runt 10,000kr som mest. Förhoppningsvis syns lite rabatter under dagen.
De jag har kikat mest på just nu är:

- Inno3D GeForce RTX 4070 Ti super Twin X2
- MSI GeForce RTX 4070 Ti SUPER Ventus 3X OC
- MSI GeForce RTX 4070 Ti SUPER Shadow 3X
- PNY GeForce RTX 4070 Ti SUPER VERTO OC Triple Fan
- PNY GeForce RTX 4070 Ti SUPER XLR8 Gaming VERTO EPIC-X

Men jag är såklart även öppen för andra alternativ om någon har några tips!

Så nu är min fråga om någon har erfarenhet av dessa tillverkare eller kort och kan komma med tips eller råd på hur jag bör tänka och vilket som är värt att köpa.

Tack på förhand!

Alla dem gpuer är väldigt plastiga men annars är det mer om tur att inte få dåligt fläkt ljud eller spoltjut, men det är oftast roll of the dice

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Alla dem gpuer är väldigt plastiga men annars är det mer om tur att inte få dåligt fläkt ljud eller spoltjut, men det är oftast roll of the dice

Ja de är nog inte högsta kvalité vad jag har förstått. Men har redan pushat min budget genom att gå för ett 4070 ti super istället för ett 4070 super som jag tänkte från början, så vill gärna försöka hålla ner priset så gott jag kan. Har du några tips på ett grafikkort med bättre kvalité runt samma prisklass mottas det gärna!

Permalänk
Medlem
Skrivet av P0ntiac:

Ja de är nog inte högsta kvalité vad jag har förstått. Men har redan pushat min budget genom att gå för ett 4070 ti super istället för ett 4070 super som jag tänkte från början, så vill gärna försöka hålla ner priset så gott jag kan. Har du några tips på ett grafikkort med bättre kvalité runt samma prisklass mottas det gärna!

Jag kör Asus tuf och tyckte den höll högre klass än ventus (beställde båda på release men tuf kom först) och packade upp ventus men den var väldigt plastig

Men tag den billigaste om du är över budget

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem

Kör också Asus tuf och det är tyst och svalt och inget coilwhine ( hade väl tur där) har du tur kanske det blir lite billigare.

Visa signatur

Asus TUF B650 plus wifi - Ryzen 7800x3d - Peerless Assassin - ASUS TUF 4070ti SUPER - 32gb Corsair vengeance 6000Mhz CL30 - Corsair Rmx 850w - Phanteks XT Pro Ultra

Permalänk
Medlem

Allt är samma mög förutom Asus Strix och MSI Frozr.
Kör på billigst

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Jag tycker du ska kolla på Palit. Ligger bra i pris och har alltid varit bra kort (inget coil whine eller annat strul).

Permalänk
Medlem

PNY har bra kort. De kanske känns lite plastiga vissa av dem i själva kylaren mot t.ex TUF men de är kvalitativt och bra byggda samt att de inte har spoltjut. TUF-korten är de som är värst drabbade av spoltjut.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | AMD Ryzen 9 5900x | PNY RTX 4080 Verto 16GB | Corsair Vengeance 32GB LPX 3600Mhz | ASUS B550-F Gaming ROG STRIX | Noctua NH-U12S | Seasonic Focus GX-750W Gold ATX 3.0| LG 34GN850 Ultrawide 34" 144Hz

Permalänk
Medlem

Den här videon hade en bra jämförelse på ljudnivå, prestanda och lite andra kategorier https://youtu.be/UHWCDyOVp64?si=PUbRErfjT07VbKnZ