Permalänk
Medlem

NS2 wifi strul

Plockade upp en NS2 idag. Nån mer som har ett jävla strul med att koppla upp wifi på den? Det kan gå via telefonens hotspot ibland, även om NS2 kopplar ner emellanåt, men trådlösa nätet i huset hittar den men vägrar koppla upp till.

Nintendos dokunentation sträcker sig till att man kan ha skrivit fel lösen eller har för svag signalstyrka, och nej, det är inte det som är fel.

Wifi hemma i huset är så standard det går att göra det, 802.11ac med wpa2 psk. Funkar på alla andra enheter. Fipplade runt med 2.4 resp 5 GHz, kanalbredd, stängde av alla APs utom en osv, men den försöker ansluta och kopplar sen ner direkt, så det är ingen timeout-issue med dhcp eller liknande. Det är nåt i autentiseringen som strular, innan dhcp discover kommer.

Loggen på APn säger att det är klienten som ansluter, de förhandlar nycklar och sen kopplar klienten ner.

Visa signatur

ecce
#NATisNotASecurityFeature

Permalänk
Medlem

låter som att den är defekt tyvärr. det ska fungera direkt utan problem precis som vilken annan enhet som helst.

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Medlem

Simpelt test. Prova på annat nätverk hos ex en bekant eller på jobb.

Fungerar det lika illa så reklamera till butiken du köpte av.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Tästat setta en fast (låg) kanal på ditt wifi?

Men som sagt så tror jag också mer på att något faktiskt är tyvärr trasigt 🙁

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Youtubern Dawid does tech stuff hade ju problem med wifi på sin ns2, plockade isär den, såg inget konstig, satte ihop den igen (utan re-seate wifi antenn-plugsen vad jag minns) och fick direkt bättre resultat typ från 56kb till 20mbit fast fortfarande dåligt.

Minns jag inte helt fel plågades tidiga switch 1 konsoler av liknande sjukdomar?

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+