The Failure of Game Graphics

Permalänk
Medlem

The Failure of Game Graphics

"In last 5 years especially, more and more games release with smeary, blurry and ugly visuals despite pushing more polygons & higher resolution textures as well as greater effects. With hardware far more capable than years ago, games still struggle to reach 60 FPS with consistency, so WHAT THE HELL!?"

En underhållande video angående TAA, Frame Gen och andra tekniker i spel.

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Asus TUF 1000w Gold Atx 3.1. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Kom ihåg när antialising kom. Visst försvann kanterna men allt blev även suddugare.

Dessa tekniker kommer nog bara öka tills allt är på nätet och grafik kortet är bara ett tomt skal som berättar vilken prestanda nivå du köpt. Givitvis måste du också betala en månadskostnad 😉
Som vissa spel skivor där den bara startar en installer och tankar allt från nätet. Har för mig att dead space 3 var så? Kan ha varit ett tomt cd frodral med en kod i också.

Tyckte länge: "you should own nothing and be happy" var roliga foliehattar...idag skrattar jag inte så mycket längre...

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16