Permalänk
Medlem

köp av ny skrivare

familjen klagar på att skrivarn aldrig funkar..
så nu tänker morsan handla någe blarg från typ elgiganten..
jag tänkte lägga mig i detta köp och behöver er hjälp
med va fan man ska ha för skrivare..
lär använda den framförallt till textutskrifter .. ..
har ingen aning om vad som är "bäst" för rätt pris osv på markanden längre så hjälp!!

Permalänk
Medlem

tänkt på att ju dyrare skrivaren är i inköp desto billigare brukar bläckpatronerna vara

Permalänk
Medlem

lexmark och hp har väldigt dyra bläckpatroner, så dom tycker jag att man ska undvika.

Permalänk
Medlem

Om du använder den för text så är en laserskrivare att föredra, mycket billigare och krånglar mindre än bläckstråleskrivare.
Själv köpte jag för knappt ett år sedan en Brother HL-1440, kostade c:a 2900 kr, har stöd för både paralell- och usb-anslutning, kommer med 2 MB minne som går att bygga ut till 34 (vilket jag gjort) genom att sätta i ett vanligt 72-pin simm-modul (fpm och edo funkar, paritet vet jag ej).
Dessutom funkar skrivaren på de flesta OS, t.ex. win98, win2k, XP, Mac OS X, Linux mm.
Finns säkert fler bra billiga laserskrivare, men just denna är tycker jag är extra bra just för den tar vanliga 72-pin minnen (vilket behövs, laserskrivare med mindre än 16 MB är inget kul) och funkar bra i linux.

Visa signatur

kill -s SIGCHLD `pidof Kenny`
bash: Oh my god, they killed Kenny
init: You Bastards

Permalänk
Medlem

Jag kan rekommendera Canon i850. Köpten en sån själv för 1 månad sen.
Den har seperata behållare för alla färger så när en färg tar slut behöver du inte kasta alla färger.

Recension på Smartson.se

http://www.smartson.se/Default.ASP?WCI=wiTest&TestId=1672&Url...

Visa signatur

Ryzen 7 5700G | 32GB | ASRock B550M-ITX/ax | 2 x 1TB KC3000 | OLED48CX
MacBook Pro 13 M1 | Playstation 5