Kernel Streaming (foobar2k)

Permalänk
Medlem

Kernel Streaming (foobar2k)

Tänkte testa foobar2k och Kernel streaming med mitt ac97 7012 och win2000 men icke, "ERROR (foo_out_ks) : KS output error: error opening device." är felmeddelandet jag får upp.
Har även testat en annan Kernel Streaming plugin till winamp och där får jag också något felmeddelande.
Uppdaterade ljudkortsdrivrutiner också.
Någon som har en aning om vad felet kan vara?

Permalänk
Hedersmedlem

Flyttar tråden en bit så får vi se om någon kan hjälpa dig.

Permalänk
Medlem

och vad är Kernel Streaming för oss som inte vet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av malte
och vad är Kernel Streaming för oss som inte vet?

Som jag har uppfattat det:
Man trycker ut ljudet direkt till ljudkortet för bättre kvalitet, istället för att ta en omväg förbi kmixer.

Permalänk
Medlem

Då är nog ljudkortet "upptaget". Stäng ner allt som kan tänkas använda ljudkortet.

Permalänk
Medlem

Kan inte komma på något som skulle kunna tänkas använda ljudkortet, det måste finnas något program som kan kolla sånt?

Permalänk
Medlem

Jag hittar inte ens vart man aktiverar kernel streaming i det programmet. Får det att fungera med directsound däremot.

Visa signatur

Micael Ehn

Permalänk
Avstängd

När man kör kernelstreaming så kan man bara ha en ljudström, som sagt kolla att inget ligger och använder ljudkortet till något stäng ner allt skit IE, real media, antivirus och sånt skit. Installera om ljuddrivrutinerna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Micke
Jag hittar inte ens vart man aktiverar kernel streaming i det programmet. Får det att fungera med directsound däremot.

Du måste kryssa i output > kernel streaming i installationen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av brevmapp
När man kör kernelstreaming så kan man bara ha en ljudström, som sagt kolla att inget ligger och använder ljudkortet till något stäng ner allt skit IE, real media, antivirus och sånt skit. Installera om ljuddrivrutinerna

Stängde av alla processer som gick att stänga av ändå ville det inte, får väl installera om drivisarna annars blir det fantamej formatering.

Permalänk
Medlem

Audio Codecs
Legacy Audio Drivers
Legacy Video Capture Devices
Media Control Devices
MPU-401 Compatible MIDI Device
SiS 7012 Audio Driver
Standard Game Port
Video Codecs
Vilket av det här ska bort? Jag gissar på Legacy Audio Drivers, Media Control Devices och MPU-401 Compatible MIDI Device.

Permalänk
Avstängd

ta bort allt och installera om det uppdatera till senaste

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av brevmapp
ta bort allt och installera om det uppdatera till senaste

Funkade inte... Är inte sådär megasugen på att formatera heller. Fler tips uppskattas.

Permalänk
Avstängd

hmm ja då vet jag inte riktigt antigen är det något som använder ljudkoretet eller så fungerar det inte till ditt testa att sätta i ett annatljudkort