Permalänk
Medlem

Toppen och plastdelarna på chassit?

Okej, jag ska göra ett seriöst projekt till skolan. Gör det i en projektkurs som ligger på 100p så man lär ju vara lite seriös

Ska snart beställa ett Chieftec Dragon Bigtower. Och har skrivit en del trådar om sprayning och så.. Har även läst en hel del artiklar/guider om sprayning..

Men en sak har jag inte läst något om..

Det är hur man slipar och sprayar delar som är av plast..? Det vill säga luckan till chieftec chassit och även sjävla fronten, 5,25" luckorna och ena 3,5" platsen...

Även en till fråga, hur ska man lyckas få bort sjävla "taket", det är ju fastbultat? =D

Nå, tack för mig. Hej!

Visa signatur

chassi('Corsair Graphite 600T'); mobo('Asus Sabertooth Z87'); cpu('i7 4770K'); ram('2x8GB@1600MHz'); gfx('Nvidia 970 Strix DC2 OC'); psu('Corsair 860W Platinum');

Permalänk

Antar att det är pop-nitat, bara att knipsa bort nitarna och sedan nita tillbaka det när du sprayat klart. Det är samma sak med plastdelarna som med metall, bara att slipa ner utan tills den blir fin och spraya.

Permalänk

Plast detaljerna går faktiskt bra att måla untan slipning om man bara rengör dem noggrant. Dom är ju "matta" från början så färgen fäster utan större problem, fast det är ju bäst att slipa om man känner för det

Visa signatur

Fråga kolon? Vad skriva här?

Permalänk

eftersom han lär slipa metalldelarna så blir det ju en finare yta på dom, försök få samma finhet på plasten som på metallen.

Permalänk

om han sprayar flera lager så blir det nog ingen skillnad om fronten inte är slipad.

Visa signatur

Jesus and I hates you.
Om du vill ha min uppmärksamhet så bör du klicka "citera".

Permalänk
Medlem

När du tagit bort nitarna så byt inte ut dem mot nya, byt ut dem mot skruvar istället.

Visa signatur

Jag vet att du inte kan, men om du hade kunnat hur hade du gjort då?

Permalänk
Medlem

det är bra att borra ut nitarna. man borrar bort kanten på niten och sen tar man en spik eller något liknande och bankar ut det som är kvar.

sen sätter man i skruvar. skruvarna som håller fast chassisidan brukar passa där också.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Tack för alla bra svar =D Nu ska jag bara vänta på lön och svar från farsan om han kan fixa massvis av spray

Visa signatur

chassi('Corsair Graphite 600T'); mobo('Asus Sabertooth Z87'); cpu('i7 4770K'); ram('2x8GB@1600MHz'); gfx('Nvidia 970 Strix DC2 OC'); psu('Corsair 860W Platinum');