Tips på prisvärda gamerpaket utan skärm

Permalänk

Tips på prisvärda gamerpaket utan skärm

Hallå i ottan!

Saken är den att jag i ett svagt ögonblick lovade en kompis att sätta ihop en dator till honom :/

Jag är lite av en Intelkille själv, men jag rekommenderade honom att köra AMD vilket måste vara bästa pris/prestanda-värdet, speciellt om man inte tänker klocka.

Som ni hör så är det lite snikvarning på det och det jag har hittat hittills är detta:

*barton 2800+
*asus a7n8x
*Radeon 9600pro

sen undrar jag om man kan köra dual channel DDR på AMD generellt och på detta moderkort speciellt.

En annan fråga är om ni har tips på HSF. Har sneglat på dessa:

-Spire Falcon II
-Thermaltake A7607

Några kommentarer på den här röran ?:)

Visa signatur

i7 6700k@4,6/Asus z170-a/64GB 2400@2666/2xGTX670 SLI/3840x2160

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Dual channel DDR har inget med just AMD att göra, det finns på vissa intel moderkort också, till AMD är det endast nforce2 moderkoten som stödjer dual ddr.

Zoloth: Har du handlat på pc-enter? Jag bor ett kvartér från dem och vågar aldrig handla mer än lite kablar och billiga nätverkskort där

Permalänk
Medlem

Köp en Barton 2500+ istället och klocka den lite istället.

asus a7n8x är ett budgett kort utan soundstorm och dual channel, dock så är dual channel ingen supergrej men man vill ju ha soundstorm ljud.

Kika på arctic cooler kylflänsar, väldigt tysta och trevliga, hade en arctic cooler 1 på en xp1700+ i en låda som har väldigt usel luftcirkulation och den gick aldrig över 50 grader, enligt sensorn. Spire WhisperRock IV 21dBA SocketA är också ett trevligt tyst val.