Problem med Realtek ALC650...

Permalänk
Medlem

Problem med Realtek ALC650...

Mitt moderkort ABIT BE7 har ett inbyggt Realtek ALC650-ljudkort. När jag igår hämtade de senaste drivrutinerna från Realtek och installerade dessa blev det distorsion, även vid låga volymer, och det små klickande ljud när man ändrade volymen. Jag avinstallerade därför genast drivrutinerna och installerade om hela ljudkortet med CD:n jag fick då jag köpte datorn. Problemen kvarstog dock. Vad beror detta på? Någon som kan svara?

(Ja, jag vet att ALC650 inte är världens bästa ljudkort och att jag absolut borde köpa ett "riktigt" ljudkort.)

Edit: Problemet är numera löst. Det var några felinställningar nånstans som jag inte minns...

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define Mini C TG | CPU: Intel Core i5 9600K | Kylning: Noctua NH-U14S | GPU: Asus Radeon GTX 970 | RAM: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2666Mhz CL16 Vengeance LPX | MB: Asus Prime Z390M-Plus | PSU: be quiet! Power Zone 750W Bronze Modular | SSD: Samsung 970 EVO 500GB | HDD: Western Digital Green 3TB

Permalänk
Avstängd

be7

Har jag mitt nätverkskort aktiverat på det moderkortet så låter det som det är CRC fel i mp3:or när man kopierar mellan diskar eller något kopierar ifrån mig.. har jag på disable och kör med ett vanligt nätkort så låter det som vinylskiva när något kopierar från mig.. fast jag har ett sb live..

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.