HalfLife 2 Thread - The Return

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
Det där ska inte vara skriptat. Läste nånstans att om man kommer fram till luckan så märker vakten att man står där och stänger därför luckan. Går man bara förbi så lär luckan vaa öppen hela tiden. SKa bli kul att se ifall det stämmer

Jag lovar dig, det där är scriptat. Precis som mycket annat i HL2.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Någon som har sagt det?

7/10 klagar på det

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Citat:

Någon som har sagt det?

Nej men jag tolkade som att du antydde att det var något negativt att deras agerande var scriptat. Kanske jag som misstolkade?

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Avstängd

THEY'VE GOT THE BITCH!

enl. dne här artikeln på tyska, som ja inte fattar ett skit av utom några ord, så ska snubben som snodde källkoden från half-life 2 åkt dit, läste om artikeln på en annan sida, så om någon som känner sig manad som kan tyska, vill översätta de lite grovt till svenska o posta här?

http://www.heise.de/newsticker/meldung/47362

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniak
Precis det jag tänkte på :).

Yep, indeed. Det behöver verkligen få sig lite häftiga effekter som passar in till WW2.

Permalänk
VR-fantast

Så blir det om man babelfishar

Citat:

[size="1"]Phatbot author arranged large damage to one week ago the arrested presumed Phatbot Entwicker Axel G. respectively "Ago" was obviously working at full capacity with the programming of the Trojaners. It time for various activities remained, about break-downs in stranger of systems. After searches of heise on-line was "Ago" considerably in the spectacular source code theft of the PC play takes part Halflife 2. Indications for its co-operation are even in publicly accessible Chatlog files. In September 2003 the code in the InterNet, geklaute by servers of the US-American Halflife manufacturer valve, had been published. Valve does not have the long expected play until today into the sales to give. When indicated reason for the fact that the SOURCE code did not only betray the most important bases and software techniques, but also an inadvertent knowledge jump provided for Cheatern, which want to provide advantages opposite other players in such Multiplayer Games. After information of heise on-line numbered US-American determination authorities the developed damage on more than 100 million US dollar. Also German enterprises consider formulating demands for payment of damages against Axel G.. The Karlsruher Provider Schlund&Partner for example became victim of a Phatbot test run: "Seit at the end of of February we a strongly growing number of HTTP post office inquiries to our enterprise addresses had schlund.net and einsundeins.de had festgestellt", firm speaker Andreas bricklayer said heise on-line. "Diese inquiries did not come from a Browser, and their structure hingewiesen." strongly on the Phatbot/Agobot worm; Each Request contained 200 KByte of useless data. Afterwards it turned out that Phatbot in this way with a "Speed Test" in such a way specified; the InterNet range of the landlord determines, whom it infected. Throat had rather fast succeeded it to filter the Phatbot Requests. did not "Haetten if we our Web servers gepatcht, about three Terabyte at detailed data garbage would be aufgelaufen" by the Request alone in March;, so bricklayers. The Provider registered appropriate HTTP inquiries of approximately 750,000 different IP addresses. At least so many PCS are thus infected of the worms Agobot3 or Phatbot already. Virus experts estimate the number of the stricken systems even at well over one million. Throat did not let it be based on this realization. made us that it was under the IPs a Linux Rootserver gehosteter of us, "Stutzig of a Windows worm come sollte", reported bricklayer. "Wir from the customer concerned permission got for looking at us its computer. There we found the current source text of the Agobot3-Wurms as well as further information, which pointed on the fact that the worm wurde." common by this system; Throat conveyed the collected data finally to the kriminalpolizei and refunded an announcement approximately unknown (hob/c't)

[/size]

Permalänk
Medlem
Citat:

Nejdå:p Men det känns inte som HL då det bara var oroliga forskare och skjutglada militärer i orginalet:D Det verkar ha tappat den där kalla allvarliga kännslan. Eller hur man nu ska säga. Men det återstår som sagt att se. Det kommer säkert bidra till mer inlevelse i spelet varesig man tänker på spelets titel eller inte.

Efter att vi spelat Half-Life Source så blir det nog lite lättare att jämföra 1:an och 2:an.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Testpilot

Vrför klagar alla på att det är scriptat? hur många spel är helt oscriptade? det blir ju bara tråkigt då.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Nej men jag tolkade som att du antydde att det var något negativt att deras agerande var scriptat. Kanske jag som misstolkade?

Ja. Jag antar att du läste lite slarvigt. Jag citerar mig själv: "Det ser väldigt scriptat ut. Det kan ge både positiva och negativa intryck beroende på tillfällen." Med det så syftade jag på att script inte är något negativt i sig. Det är dock lätt att det blir för mycket.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Smygreklam?

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Clawf|nger
Smygreklam?

http://www.silvite.com/images/hl2ruby.jpg

Hehe, vad fult då gillar jag nog det sättet som en del spel visar nvidia i början, inte lika smyg då.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Då hinner man lyssna på intervjun med Doug Lombardi kl 23:05 på IGN/gamespy live sändning.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9
Då hinner man lyssna på intervjun med Doug Lombardi kl 23:05 på IGN/gamespy live sändning.

vors då?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Clawf|nger
Smygreklam?

http://www.silvite.com/images/hl2ruby.jpg

Haha, så det var den där bruden! Tyckte också att jag såg henne där. Har inte orkat kolla igenom videon en andra gång än bara:p

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Führer
vors då?

IGN Insider. Fast det går bara i 153kbit/s nu igår gick det i det dubbla.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ja. Jag antar att du läste lite slarvigt. Jag citerar mig själv: "Det ser väldigt scriptat ut. Det kan ge både positiva och negativa intryck beroende på tillfällen." Med det så syftade jag på att script inte är något negativt i sig. Det är dock lätt att det blir för mycket.

På vilket sätt kan det vara negativt menar du?

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD

Permalänk
Avstängd
Citat:

IGN Insider. Fast det går bara i 153kbit/s nu igår gick det i det dubbla.

vad sas de där då?

Permalänk
Citat:

På vilket sätt kan det vara negativt menar du?

Men herregud. Läs det jag skriver! Jag sa att det lätt kan bli för mycket script. Då är det inte kul att spela när man får den där kännslan om att allt är så jäkla uppgjort. Det är skönare och lättare att leva sig in i spelet där både AI och script är mixat på ett bra och genomtänkt sätt. Det kan också kallas för "frihet". Att man själv kan påverka det som händer och det som kommer hända.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Führer
vad sas de där då?

Somnade!

Citat:

Q:
In the E3 video, I think I did see some sort of HDR lightning. is this true,
or does't hl2 use hdr anymore?

A:
*** You might have seen what looks like HDR but HDR is not enabled in the demos.

http://www.halflife2.net/forums/showthread.php?t=1298&page=36...

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Men herregud. Läs det jag skriver! Jag sa att det lätt kan bli för mycket script. Då är det inte kul att spela när man får den där kännslan om att allt är så jäkla uppgjort. Det är skönare och lättare att leva sig in i spelet där både AI och script är mixat på ett bra och genomtänkt sätt. Det kan också kallas för "frihet". Att man själv kan påverka det som händer och det som kommer hända.

Jag tycker inte du behöver bli upprörd, det var väl inge stor grej eller? Jag tycker mest det blir löjligt när nån slänger ur sig massa skitprat om nåt dom inte har någon kunskap om, som när du börjar snacka om att den scriptade "ai:n". Om du har förslag på hur man implementerar intelligens i liknande sekvenser på något enligt "dig" bättre sätt tycker jag du ska ta kontakt med Valve. Annars kanske du ska hålla dig till att spela spelet och inte börja härja om brister som du inte förstår dig på?

Visa signatur

Permalänk
VR-fantast

Ser inte problemet med hans uttalande.

Ett bra exempel är AvP och AvP2

AvP: Lite script, mycket AI. Det blir aldrig riktigt samma upplevelse varje gång man spelar.

AvP2: Nästan allting är scriptat. Man vet exakt vad som kommer hända och när.

Spelet blir säkert kul ändå, hade kanske inte gått att lösa på något annat sätt. Fördelen med scripts är ju att man kan göra lite mer spektakulära saker, fast det behöver som sagt inte gå till överdrift.

Permalänk

Vet vad som ska hända? Du menar efter första gången man ser sekvensen? Ta exemplet med när vakten stänger luckan, hur skulle det se ut på ett bättre sätt? Det handlar ju om upplevelsen.. om det är scriptat eller AI spelar liten roll så länge upplevelsen är den samma.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Somnade!

http://www.halflife2.net/forums/showthread.php?t=1298&page=36...

oh lord ja som förlita mig på att du skulle komma tillbaka med info!

hdr??

Permalänk
Medlem

de får väl ta och scripta massor av olika versioner då, så det blir olika spelupplevelser varje gång man lirar.. typ nån gång när han ska stänga luckan så kanske han snubblar och slår sig, eller råkar slå i tån i ett bordsben och står och ojar sig, å går fram å smäller igen luckan eller nått..

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av katanaa
de får väl ta och scripta massor av olika versioner då, så det blir olika spelupplevelser varje gång man lirar.. typ nån gång när han ska stänga luckan så kanske han snubblar och slår sig, eller råkar slå i tån i ett bordsben och står och ojar sig, å går fram å smäller igen luckan eller nått..

Hehehe

Visa signatur

Permalänk
Medlem

vet ej om ni har sett denna...

http://www.theinquirer.net/?article=15925

nu är det iofs The Inquirer men men!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GooGeL
vet ej om ni har sett denna...
http://www.theinquirer.net/?article=15925
nu är det iofs The Inquirer men men!

Det är ju någon som hittat ett datum på en affär. Inquirer gör artiklar av mycket

Permalänk

Det är väl att ta i att kalla det för en "artikel". De rapporterar bara vad som står på Wal Mars hemsida.

Permalänk
Medlem

Ja, jag var ironisk.

Rapporten har dock en egen sida hos dem, en byline "By INQUIRER staff", och dessutom står det "article" i länken.

Permalänk
Citat:

Jag tycker inte du behöver bli upprörd, det var väl inge stor grej eller? Jag tycker mest det blir löjligt när nån slänger ur sig massa skitprat om nåt dom inte har någon kunskap om, som när du börjar snacka om att den scriptade "ai:n". Om du har förslag på hur man implementerar intelligens i liknande sekvenser på något enligt "dig" bättre sätt tycker jag du ska ta kontakt med Valve. Annars kanske du ska hålla dig till att spela spelet och inte börja härja om brister som du inte förstår dig på?

Jag blev lite upprörd för det var tredje gången jag fick förklara samma sak, och för att det var sent på kvällen:p
Och för det första så är det snarare du som slänger ur dig en massa skitsnack, inte jag. Du har knappast en aning om vad jag har för kunskaper. Vad vet du om vilka kurser, utbildningar och information jag har läst de senaste 10 åren?
Och för det andra så har jag inte klagat på någon AI eller script i spelet. Det enda jag har påpekat är att det såg väldigt scriptat ut i filmen och att för mycket script kan sänka spel-kännslan. Jag har alltså inte sagt att det är eller kommer bli så, då varken jag eller någon annan här har spelat igenom hela spelet än.
För det tredje så är detta ett disskutions-forum där vi disskuterar om allt som har med spel att göra. Alltså är det inget fel med att påpeka en brist på ett spel för att sedan höra vidare på andras åsikter om det. Man kanske tom får en förklaring av någon extra kunnig om varför det är som det är.

mAster9: Som sagt, det såg scriptat ut.

Visa signatur