HalfLife 2 Thread - The Return

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exerco
Den e ju inte uppe

Syftar du på min ftp så är den uppe, två som tankar just nu bara.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Oj, glömde visst att skriva in ftp:// sorry för mitt misstag

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Medlem

G man i början och mitten var brutalt detaljrik.
Såg nästan lite äckligt ut
MEN: Jag har märkt en negativ sak med spelet. G-Man snackar konstigt. Han tar pauser i onödan och det låter som om det är någon lip-sync bug tex Eller han ska kanske snacka så, vad vet jag!

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790X-DS4 | AMD Phenom X4 9850 BE @ 3Ghz | Noctua NH-C12P | 4x1024mb PC8500 @ 1066Mhz | ASUS EAH3870X2 @ 876/ 1910Mhz | Seagate 250 GB SATAII x 2 |
Logitech Z-5400 | Crosair 750W ATX | 3DMark: 03: 59068 | 05: 20082 | 06: 15250 | Vantage: 8363

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9

i r teh leet gabe man: blah blah blah ps 3.0

Läste också det... och som jag har sagt innan, tycker mest är lull lull med det där med ps 3.0... jag tycker det de använder nu funkar riktigt bra.

Anyways, de sa att de ska göra om alla moddar de redan har... det betyder att team fortress (classic) kommer drivas med HL2 motorn snart! Oh teh joyeh!

Permalänk
Medlem

Day of defeat säger jag bara...=)=)=)=)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
Day of defeat säger jag bara...=)=)=)=)

Precis det jag tänkte på :).

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

hoppas på lite nya mods till HL2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av brass
G-Man snackar konstigt.

Han pratar ju sådär i 1:an också.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GoLiatH
hoppas på lite nya mods till HL2

Oroa dig inte, det kommer krylla av dom.

Visa signatur

Det är bättre att köra huvudet i väggen, än att inte använda det alls!
"Tja jag undrar vad som kom först Half-Life eller Counter-Strike betan? vill gärna ha säkra källor"- Darker.

Permalänk
Medlem

Tänk NS med Source. Tänk när Fade slänger en liten Marine genom Satcom-hivet. Hela ns_bast...underbat.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem

NS?

Visa signatur

Det är bättre att köra huvudet i väggen, än att inte använda det alls!
"Tja jag undrar vad som kom först Half-Life eller Counter-Strike betan? vill gärna ha säkra källor"- Darker.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wasa
NS?

Natural Selection.

Det kommer ta ett tag dock... eftersom det inte är valve som gör den.

Permalänk
Medlem

Natural Selection gissar jag. Men är inte säker

Visa signatur

[b]Non illigitamus carborundum [/b]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ingen har tydligen någonting dåligt att säga om HL2 efter att ha sett filmen.

Jag har!

1. Gordon är fortfarande stum! Ibland ville man svara nåt till AI gubsen i ettan. Här verkar det vara ännu mer personligt mellan AI-vänner och Gordon :). Ge os en meny med "Why not", "Never", "You patetic alien thing" eller liknande :).

Gabe sade nåt om att Gordon inte pratar för att folk ser honom på olika sett och på det visset känner man att man är just Gordon. Tycker inte det håller riktigt :)...

2. Man kan se lite mycket script. Ifs är det nog väldigt svårt att skapa stora banor där mycket händer med bara AI.

3. Bilen verkar konstig!

4. Blablabla....

Tycker iaf att spelet såg riktigt bra ut! Svårt att finna dåliga saker i filmen hehe

Längtar till tvåan igen! Hoppas verkligen det kommer till sommaren.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan

Gabe sade nåt om att Gordon inte pratar för att folk ser honom på olika sett och på det visset känner man att man är just Gordon. Tycker inte det håller riktigt :)...

Jag håller med Gabe, ofta när jag spelat spel så lackar jag på figurens framtoning(typ röst) dessutom låter det ofta ganska dåligt. Titta bara på Zelda, det är ett perfekt exempel på ett spel som skulle bli förstört av "Voice-Over".

Enda spelet med perfekt röst måste vara Duke 3D

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem

håller med dej artman, men det tillhör ju de flesta action-fps att snubben håller tyst, det kanske är bäst så

jag blev också lite ledsen när man ser hur pass mycket spelet är scriptat, men om man funderar på single-player mods i framtiden kanske det inte blir så svårt... får jag hoppas

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag har!

1. Gordon är fortfarande stum! Ibland ville man svara nåt till AI gubsen i ettan. Här verkar det vara ännu mer personligt mellan AI-vänner och Gordon :). Ge os en meny med "Why not", "Never", "You patetic alien thing" eller liknande :).

2. Man kan se lite mycket script. Ifs är det nog väldigt svårt att skapa stora banor där mycket händer med bara AI.

3. Bilen verkar konstig!

4. Blablabla....

Tycker iaf att spelet såg riktigt bra ut! Svårt att finna dåliga saker i filmen hehe

Längtar till tvåan igen! Hoppas verkligen det kommer till sommaren.

Ha... Kan du inte bättre än sådär!

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

En sak jag inte riktigt gillade däremot... Inga händer på buggy-styret :/ hoppas dom ändrar på det.

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk

Alltså man "är" ju Gordon. Gordon ska inte säga ett skit. Dumt att de visar fejset på honom likaså. Man kanske vill vara flintis vad vet jag...

Men håller på att tanka 664 filen nu. Spännande

Visa signatur

2003 : 3dmark 01 03| Burken
2004 : SuperPI 29s
06 - 07 : Miranda
www.porrverkad.se

Permalänk
Medlem

"Han är tyst, smart och hänsynslös"

Filmen var värd att laddas ned.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Gillar verkligen sekvensen när Freeman blir bortförd på "förhör".
Nog för att det må vara scriptat när gubben går fram och stänger den lilla luckan. Men det känns ändå väldigt levande på något sätt.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem

Allt prat om script börjar ju bli lite löjlig.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Clawf|nger
Gillar verkligen sekvensen när Freeman blir bortförd på "förhör".
Nog för att det må vara scriptat när gubben går fram och stänger den lilla luckan. Men det känns ändå väldigt levande på något sätt.

Det där ska inte vara skriptat. Läste nånstans att om man kommer fram till luckan så märker vakten att man står där och stänger därför luckan. Går man bara förbi så lär luckan vaa öppen hela tiden. SKa bli kul att se ifall det stämmer :).

Förresten...Vet ni varför Gabe är så tjock?

Svar: Han käkar fjortisar till frukost

Permalänk

Så ni vill höra negativ kritik?:D Det är jag kännd för här när det gäller HL2 skulle jag tro:p Ska göra mig en lista. Men till att börja med så kan jag rabbla upp det jag kommer på just nu. Det mesta har nog redan nämnt tror jag dock.

1. Kofotens "sving" ser väldigt kraft-lös ut och ser totalt totalt värdelös ut.

2. Skuggorna buggar. Se tex när Gordon styr lyftkranen. Skuggorna av containern och magneten ser inte särskillt imponerande ut.

3. Inga händer på styret/ratten i fordon. Fattar inte vittsen med att inte ha det? Nästa gång jag kollar igenom trailern så ska jag se om man då har båda händerna på vapnet:D Det skulle ju vara riktigt löjligt.

4. Det är för mycket kännslor i spelet (Känns det som iaf). Tex detta familje-snack mellan Alyx och hennes farsa, eller paret som gnällde i en lägenhet. (Men visst kan det höja stämningen ibland)

5. Den gamla hederliga "rulla en brinnande tunna mot spelaren"-taktiken är tyvärr ute för länge sedan och känns uttjatat även om andra nyare spel också har det (FarCry tex). Jag menar, vem fan står redo att sparka en brinnande tunna på någon när man inte ens vet att någon är på väg?

6. Cool effekt med att skjuta gas och bensin-behållare mot väggar för att tända eld på zombies. Men en tråkig sak med det var att alla verkar ha samma röst. Det skulle kännes tuffare med olika slumpvist utvalda röster/skrik.

7. Ser fortförande ingen hederlig HL-kännsla i omgivningen i det hela förutom i vissa sekvenser. Men då säger jag inte att det ser tråkigt och fult ut.

8. Striders verkar mer eller mindre odödliga.

9. Ammunition och liv verkar fortförande finnas i varenda låda som går att förstöra. Jag klagar inte, men jag vet att det är många som inte gillar det.

10. Buggyn ser ut att ha lite konstig styrkännsla (Som tidigare nämnt). Och jag räknade inte, men det lät som att den hade en jävla massa växlar:p Ska räkna nästa gång.

11. Det ser väldigt scriptat ut. Det kan ge både positiva och negativa intryck beroende på tillfällen.

12. Dessa utomjordingar ala starship-troopers ser nu även ut som de i Unreal2 när dom hoppar längre sträckor (Surrande ljud med snabbt vibrerande vingar av något slag, om jag kommer ihåg rätt). Ripoff? Dom fienderna ser iaf enligt mig rätt så tråkiga ut (Återstår dock att se själv).

Det där får ni nöja er med sålänge;) Har dock en del nya positiva punkter också som jag kan ta upp senare.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

4. Det är för mycket kännslor i spelet (Känns det som iaf). Tex detta familje-snack mellan Alyx och hennes farsa, eller paret som gnällde i en lägenhet. (Men visst kan det höja stämningen ibland)

Så dom ska bara sitta still och hålla tyst.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Det där ska inte vara skriptat. Läste nånstans att om man kommer fram till luckan så märker vakten att man står där och stänger därför luckan. Går man bara förbi så lär luckan vaa öppen hela tiden. SKa bli kul att se ifall det stämmer :).

Stämmer säkert men det betyder ju inte att det inte är skriptat.

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Citat:

Så dom ska bara sitta still och hålla tyst.

Nejdå:p Men det känns inte som HL då det bara var oroliga forskare och skjutglada militärer i orginalet:D Det verkar ha tappat den där kalla allvarliga kännslan. Eller hur man nu ska säga. Men det återstår som sagt att se. Det kommer säkert bidra till mer inlevelse i spelet varesig man tänker på spelets titel eller inte.

Donan Fear: Precis, det kan likaväl vara en slags "trigger". Vilket man typ kan kalla för script.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Så vad förväntar ni er? Att fullständigt realistisk implementerad AI ska finnas i varje enskild karaktär? Grattis att få igång det spelet på era hemburkar Studerar kognitionsvetenskap så läser rätt mycket AI..

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Så vad förväntar ni er? Att fullständigt realistisk implementerad AI ska finnas i varje enskild karaktär? Grattis att få igång det spelet på era hemburkar Studerar kognitionsvetenskap så läser rätt mycket AI..

Någon som har sagt det?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss

Nej. Ingen förväntar sig detta i nuläget men om några år...

Som folk har sagt tiddigare. Skript är bra! För mycket skriptade händelser är INTE bra. I ettan var det då inte för mycket skript...dem bidrog till att skapa atmosfär i spelet och gjorde HL till ett revolutionerande spel.