Permalänk
Medlem

Vad är .NET ?

Jag spenderade 10 minuter på Microsofts hemsida för .NET men är inte mycket klokare!

Någon som enkelt och i stora drag kan förklara vad .NET är och går ut på?

*fattar noll, typ*

Visa signatur

| Intel Core i5-2500K | Asus P8P67- Pro | Corsair XMS3 DDR3 4096MB @ 1600Mhz | En bunke Hårddiskar| ATI Radeon HD 5770 1GB | Samsung 225BW 22" | Telia 24Mbit |

Permalänk
Medlem

ny version av deras utvecklingsmiljöer. Man har integrerat .NET programmen mer med internet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

10min var inte mycket, läste du verkligen allt då?

.net är en ny platform.
.net kan man använda i flera olika språk som i vb.net och C#

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kung_bj
10min var inte mycket, läste du verkligen allt då?

.net är en ny platform.
.net kan man använda i flera olika språk som i vb.net och C#

men man ska väll ändå få ett hum om det tycker jag.. inte ska man behöva läsa allt

det ska bara va att koppla ihopa massa olika färdiga komponenter

Permalänk

hehe... mitt råd är att du investerar iaf ett par timmar för att förstå vilka olika komponenter som ingår i .Net

glhf

Permalänk
Medlem

Självklart ska det gå o förklara (kortfattat) vad .net e på 10 min. Att inte Microsoft har lyckats göra det på sin sida inom 10 mins surfande e snarare ett PR-misstag.

Dessutom verkar ingen här heller kunna ge en vettig förklaring, om jag inte själv hade haft lite koll på vad det e hade inte era förklaringar gett ett dugg

Såhär står det på "Det här är .NET" på microsoft.com:
".NET är strategin för integration och ger dig tillgång till tjänster, information och kommunikation oberoende av tid, plats och enhet."
Bara en massa buzz-words skulle jag vilja säga

Den här sidan förklarar det rätt bra på ett kort sätt:
http://www.netware.se/sv/tjanster/net.aspx

Permalänk
Vila i frid

Jag läser den kursen.
Och jag har.
VB .NET
C#
Xml
mySQL
ASP .NET

Och lite annat skit.

Permalänk

i stora drag skulle man kunna dra paralellen "java"=".net", men .net är inligt microsoft mer än en utvecklingmiljö och ett ramverk. men som utvecklare kan jag inte se det som mycket annat, allt som .net kan göra har flera år tidigare varit möjligt i flera andra miljöer. men som vanligt lanserar microsoft detta som något stor och nytt.
det centrala i .NET är som jag ser det ramverket och den virituella maskinen som gör det möjligt att använda standardfunktioner till olika språk och miljöer. själva ramverket är byggt för att kunna hantera xml och webbservices.