Permalänk
Medlem

Jo, men nu kan jag ju inte få datorskrället till att boota upp från CD. Eller ens göra en vettig boot-bar CD.

Permalänk
Medlem

Jag laddade ner min iso fil ifrån sunets ftp. och den är bootbar och allt. annars kan du göra boot disketter. har du prövat det?

Visa signatur

Workstation: MSI Z77A-GD65 | Intel Core i5 3570K 3,4Ghz@4.4Ghz | Antec KÜHLER H2O 920 | Corsair 16GB 1600MHz/CL9/VENG | Gigabyte Windforce GTX 970 G1 | Corsair 750W | 2x Samsung 840 128GB | 9 TB HDD |
Laptop: Lenovo Yoga 3 PRO

Permalänk
Hedersmedlem

Rensat, håll er till fakta och inte personliga påhopp.

Permalänk
Hedersmedlem

tja... det är dumt om man gör som en klasskamrat till mig... han säger till mig att installera slackware och sedan gör han inte ett skit för att försöka konfa det själv utan kommer till mig så fort han ska göra något... det enda han gör själv är att byta bakgrundsbild, spela och chatta i kde...

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

Tänkte bara säga att jag fick hjälp på ett annat bord, och om nån annan har samma problem kan ni ju läsa igenom länken.

http://linuxiso.org/viewdoc.php/neroburning.html

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Goggen
Aha... jo, det har jag ju kört med. Testade en gång till nu. Ska precis boota om och se om det funkar.

EDiT: Det funkade inte. Det står fortfarande nån skit om nån floppy-jävel. Horerier på hög nivå...

Testa disable'a floppyn i bios och prova igen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Goggen
Tänkte bara säga att jag fick hjälp på ett annat bord, och om nån annan har samma problem kan ni ju läsa igenom länken.

http://linuxiso.org/viewdoc.php/neroburning.html

har läst det men det för mig går det ändå illa. Bränningen går fint, men sedan när man ska läsa skivan så säger den bara det går inte läsa från disketten den ikan vara skadad eller använda format som inte stöds av windows. Har testat andra skivor andra cd-romer
någon som vet vad felet kan vara?

Permalänk
Medlem

har du ställt in i BIOS att du vill boota från cdrom?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av =JoNaZ=
har du ställt in i BIOS att du vill boota från cdrom?

jo det har jag gjort så det är nog inte felet annat förslag?

Permalänk
Medlem

Nero o WMware

Ett tips aer att aeldre versioner av Nero inte klarar av att braenna iso o andra avbildningar!!!
Den braenner den men skivan funkar inte. Jag tror graensen gaar vid ver 6.2/6.3.
Har du ver 7 ellr nyare gaar det bra i alla fall. Annars kan du anvaenda dvd decrypter / funkar kanon.

Nya WMware funkar idag mycket baettre men vill gaerna ha en del RAM/minne foer att flyta paa. Med 1 GB RAM funkar de fint i alla fall. sen ska man installera tools foer att faa baettre mus mm.

Permalänk

Re: Nero o WMware

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zebulon
Ett tips aer att aeldre versioner av Nero inte klarar av att braenna iso o andra avbildningar!!!
Den braenner den men skivan funkar inte. Jag tror graensen gaar vid ver 6.2/6.3.

Hittepå, som kanske gäller i ditt fall men knappast kan anses vara generellt. Jag har bränt ISO-avbildningar under Nero 6 i evigheter. Inget fel där.

W

Permalänk
Medlem

Snälla i Gudens namn, riv ut inte trådar som är över ett år gammla. Tror trådskaparen faktiskt fått sitt problem löst. ><