Permalänk
Hedersmedlem

Hårddiskproblem...

Jag har lite problem med min disk.. har en massa trasiga kluster. Finns det någon bra lösning för att laga dem?

Problemen uppstod efter jag satt på Arctic Coolings Noise reduction.. inte bara kvarstod ljudet, det blev värre också!

Lite fler bilder på:
http://pakir.dyndns.org/hd/org

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Hedersmedlem

Tyvärr så är det nog så att den där hårddisken är bortom räddning. Sorgligt men sant. Bara att begrava den på nån vacker plats och kämpa vidare.

Hur har detta gått till egentligen? Ser ut att vara en gammal IBM disk med glasskivor.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Hedersmedlem

Nu är den i alla fall garanterat jättetyst

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
WiFi: Grandstream GWN7660 :: GWN7630LR :: GWN7662 :: GWN7660LR

Permalänk
Medlem

Det här är inga problem.. Det syns klart och tydligt att hårddisken är fragmenterad.
Kör en defragmentering så löser det sig
(Obs! ironin)

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Hedersmedlem

Efter drefragmeringen kan du ju alltid prova att tejpa ihop den... tips använd plåster då det håller mer

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OSkar000
Hur har detta gått till egentligen? Ser ut att vara en gammal IBM disk med glasskivor.

Det är en IBM 60GXP 60GB, vad jag vet är alla diskar från 75GXP och frammåt bestyckade med glasskivor

Det.. bara hände?

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

mmm... glass....

Visa signatur

detta är min nya sign!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CCWarlock
Det är en IBM 60GXP 60GB, vad jag vet är alla diskar från 75GXP och frammåt bestyckade med glasskivor

Det.. bara hände?

Ser misshandlad ut
(en kompis berättade vad ni gjorde med den stackars disken)

Visste inte att IBM hade glasskivor i sina diskar, men nu vet jag

Visa signatur

<mage> what should I give sister for unzipping?
<Kevyn> Um. Ten bucks?
<mage> no I mean like, WinZip?

Permalänk

Det ser ut som om någon har följt råden på Datadocktorn's hemsida...

Visa signatur

1400@1050

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.

Permalänk
Medlem