Vilket spel har fångat dig mest?

Permalänk
Inaktiv

Metal gear solid 1
Metal gear solid 3
Dreamfall 2 longest journey

Permalänk
Hedersmedlem

Grim Fandango, skönare stämning och humor får man leta efter

Permalänk
Medlem

Live for Speed, har hållt på sedan 2003 och är helt nedgången i LFSträsket. :\ Spelar iofs fortfarande QW ibland

Visa signatur

http://www.liveforspeed.se - Resursen för svenska entusiaster av racing-simulatorn Live for Speed

Permalänk

D2 & D2LoD

Visa signatur

| Ryzen 5900X | 32GB DDR4-3200 | Asus RTX3080 OC | Samsung M2 1TB | 750W 80+Platinum

Permalänk
Medlem

Måste nog säga i följande ordning:

World of Warcraft
Diablo 2
Command and Conquer: Tiberian Sun
Half-Life (Counter-Strike inräknat)

Även om jag inte spelar WoW längre, så måste jag säga att det är en spelupplevelse som för mig är svårslagen, så här i efterhand.

Permalänk

QW, tänk bara multiplayer delen, dyrt med modem, men man chansade på att man skulle ha råd med telefonräkningen.. brorsan hade nån slags alu på nått slags utbildningföretag för arbetslösa.. där hade de fet uppkoppling mha dubbla isdn-förbindelser... vilken upplevelse att för första gången vara en lpb och slippa bry sig om kostnaden... och quake var ju så innovativ osv så man var held körd på hela spelet...

jeeebus vilken härlig tid!

Visa signatur

bomärke

Permalänk

första nånsin borde bli gamla goda Sim city (till Atari)
Sen kom red alert/command & conquer serien och nu senast WoW..

förresten, ska nog se om jag hittar mitt Sim city som jag köpte på CD för ett år sedan. gudars va skoj man kunde ha i det spelet

Visa signatur

A girl turns on when she wants but a computer turns on when you want

Permalänk
Medlem

Räknas 7 år med Everquest 1!

Permalänk

Jag har nog kanske inte fatnat för något spel så isåfall Counter-Strike Source eller något liknande.

Min kompis fastnade för super mario bros han var helt inne i det han tyckte det var jätte kul (han hade det typ på alla konsoler)

Permalänk
Medlem

haha såg någon som nämde interstate '76 måste vara det skönaste bilspel som gjorts för multiplayer : D

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Medlem

World of warcraft och counterstrike. Spelar båda fortfarande men nu spelar jag för nöjes skull och inte lika seriöst.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem

Quacke 1, redalert, commander and quenqer, need for speed 2.
CS, Diablo 2 lod, warcraft 3 tft.
Nu spelar jag inte mkt men det kan hända att man kör lite flat out2 ibland.

Permalänk
Musikälskare

Warcraft 3 TFT

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Metal Gear Solid
Diablo 2
F.E.A.R

EDIT: Hur kunde jag glömma Half-Life?!

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe, Intel C2Q Q9550 (TRUE/Scythe SFF21F), Corsair Dominator 2x2GB PC8500, Asus Radeon HD4870 512MB
2xSamsung HD501LJ 500GB, 1xWestern Digital VelociRaptor 300GB
Corsair HX620W, Lian-Li PC-A05B (4xNoctua NF-S12-1200), Sound Blaster X-FI Xtrememusic (Sennheiser HD555), BenQ FP241W

Permalänk
Inaktiv

hm...

Super Mario Bros 3 (NES)
Street of Rage 2 (Sega Megadrive)
Diablo (PC)
Diablo 2 (PC)
Age of Empires 2 (framför allt) (PC)
Quake 2 (PC)
Half-Life-serien (främst ettan dock) (PC)

Kommer inte på fler...

Permalänk
Medlem

Championship manager 99

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Inaktiv

FFVII
Shadow Of The Colossus
ICO
Metal Gear Solid

Permalänk

DOOM 3

Visa signatur

Dator: CPU Intel Core i5-4670K @4.2GHZ, Moderkort Gigabyte GA-Z87X-UD4H. Asus 290 DirectCU II Ram 8GB. Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9. EVGA SuperNOVA 750Watt G2 Kylning Cpu Cooler Master Nepton 280L.

Permalänk
Medlem

warcraft 3

Permalänk
Medlem

CS och WoW, men CS var inte i närheten av Wow

Spelar inget längre

Permalänk
Medlem

Jagged Alliance 2

Visa signatur

EOS 5D • EOS-1D Mark IV • 16-35/2.8L • 70-200/2.8L IS II • 35/1.4L • 200/2L IS • 400/2.8L IS

Permalänk
Medlem

Första spelet jag tänker på är Baldurs Gate 2.
Andra spel är Wolfenstien 3D, DooM, Dune 2, Red Alert, Quake, Quake 2, Quake 4, Duke Nukem 3D och sist men inte minst; Diablo 2 och Resident Evil-serien (mest Resident Evil 4).

Även om jag har spelat mycket CS i mina dagar så kan jag inte påstå att det är något som har fångat mig. Jag spelade det i brist på annat.

Permalänk
Avstängd

oblivion! stabilt! och såklart hl 1 ich 2 de e bra spel!

Permalänk

Metal Gear Solid spelen och Final Fantasy 7.

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

tyckte aldrig att half-life 1 var så bra. Störde mig för mycket på hur förjävligt shotgunnen å Smgn lät :P. Det har jag alltid gjort å kommer nog alltid å göra det ;P

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Hedersmedlem

The All-time Greatest :
===============
Warcraft: Orcs & Humans
Ascendancy
Warcraft 2
Rome TW
Lomac: Flaming Cliffs (spelas online med google:"Hyperlobby"!)
Galactic Civ II Gold Version

Där är dom

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

Quake 1 (QuakeWorld) helt klart. Spelar aktivt än idag, efter sisådär 10år..

Visa signatur

CPU E6600, Scythe Infinity SCINF-1000 | Moderkort: EVGA nForce 680i SLI | Grafikkort: Gainward GeForce 8800GTS 640MB | Minne: 2048MB Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2 | HDD1: 36Gb Raptor & HDD2 250Gb Western Digital | Skärm: Samsung SyncMaster 931BF 19"

Permalänk
Medlem

F.E.A.R, helt klart!

Enligt mig så var Fear betydligt mer underhållande än tex HL2, trots att jag är ett stort fan av HL1. Kan till viss del bero på att grafiken jag får i Fear är så otroligt mycket bättre än i HL2.

Annars så är Americas Army ett spel som jag ofta återvänder till.

Visa signatur

C2D E8400 @ 3,8Ghz, Gigabyte EP35-DS3R, 2Gb 1066Mhz DDR2, HD4850 512Mb 680/100, CoolerMaster Hyper 212, Öppet PIII chassi med bordsfäkt...

Permalänk
Inaktiv

Super mario world
Rock n roll racing
Gran turismo 2
Worms
CS Beta 4-5
CS: Source
C&C Generals
Fallout tactics
HL2
Raven shield
SupCom-demot

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av compaqoffer

Raven shield

Är detta bra? Har det installerat, men inte gett det nån riktig chans ännu...

Visa signatur

C2D E8400 @ 3,8Ghz, Gigabyte EP35-DS3R, 2Gb 1066Mhz DDR2, HD4850 512Mb 680/100, CoolerMaster Hyper 212, Öppet PIII chassi med bordsfäkt...