Vilket spel har fångat dig mest?

Permalänk

Daggerfall (Oblivion->Morrowind->Daggerfall ~97-98) är nog det värsta jag varit med om.

Lirade det KONSTANT när det kom. Syrran som kom in på mitt rum och skulle idla en stund vände på tvärt när hon såg att jag cruisade i nån dungeon. "Åhh!! Lirar du Fortfarande det där?!?!"

5 månader i sträck. Upptäckte saker hela tiden. Då fanns inte internet heller i samma usträckning så allt var inte på arms avstånd.

Sen finns ju:
Civilization (lirar fortfarande då o då, dvs inne på 14:e året för mig)
CM (Championship Manager) sedenmera FM (Football Manager), egentligen det enda jag fortfarande lirar hardcore.

Visa signatur

Bloggen för dig med sjuk/egendomlig humor:
http://www.colinzeal.se

Permalänk
Medlem

Diablo 2 och LOD

kunde sitta hur många timmar som helst! sjukt roligt då hade man inte internet heller så då var man lycklig!

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Ultima Online, lätt. Ganska nyligen gett upp det dock, efter 8 år av tuggande

Permalänk
Medlem

Ja just det, HOI och HOI2 självklart... mycket pga jag satt med en 933mhz celeron med 640mb minne och spelade. Det gick s....... e........ g......... t

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Medlem

WoW och D2 / LoD

Lirat WoW i stort sett flera timmar varje dag i två år (sedan releasedagen dvs)
Ganska sjukt egentligen ^^

Visa signatur

Macbook Pro 13" | Gigabyte P35-DS4 | Intel Q6600 | Corsair 2gb DDR PC6400 XMS2 x 2 |
MSI 8800GTS 640mb | 500gb Barracuda x 2 | OS X

Permalänk
Medlem

TES III: Morrowind (500timmar +)

Visa signatur

AMD FX(tm)-8120 Eight Core Processor. 6.00GB RAM, 64-bit OS
AMD Radeon HD 6900 Series

Permalänk
Medlem

S.T.A.L.K.E.R.

jag är så jäkla inne i det spelet när jag väl spelar det, så jag får t.o.m. marddrömmar av det! den första var inatt. blev pigg efter den drömmen, så jag ner hit :/ första gången jag drömmer en marddröm om ett spel sedan jag vet inte när. sjukt skrämmande spel alltså

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Inaktiv

Battlefield 2. och JA, jag har provat BF 2142, och den suger..

Permalänk

Säger som många andra, helt klart Diablo II LoD
Spelade igenomsnitt mer eller mindre 3-4 h per dag i 6 år.

Men om jag ska va helt ärligt vilket spel som verkligen "fångat" mig som i en magisk trans så är det nog faktiskt Oblivion

Visa signatur

Xbox 360 gamertag: Neonx019

Permalänk
Medlem

Spenderat nog mest tid på WoW, Diablo 2 och Tibia. Vågar inte ens gissa på hur många dagars playtime man har på de tre spelen totalt ;S

Mest fångat har jag dock varit av X-Com 2: Terror from the Deep och samtliga spelen i Fallout-serien

Permalänk

Onekligen Neverwinter Nights. Spenderar fortfarande stora delar av min fritid framför det spelet.

Visa signatur

Intel Core i7 Quad 930 | ASUS P6T Deluxe V2 | 12gb Corsair Dominator GT DDR3 @ 2000MHz | Gigabyte GeForce RTX 3060 Eagle OC V2

Permalänk
Inaktiv

Jade Empire, Oblivion, Kotor 1, Warcraft III. Spel som man verkligen drogs med i. Var helt inne i dessa spel.

Permalänk
Medlem

Top tre lista
Far Cry
F.e.a.r
WoW

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem

Eve-online
CS
Tony Hawk Serien
Final Fantasy 7

En massa andra spel som är roliga, men dom är väll de jag spelat mest

Permalänk

Helt klart Baldurs Gate 2. Det var det första spelet som jag dygnade bara för att jag inte ville sluta spela. Beställde Collectors Edition till och med. Man fick med diverse affischer, samlarkort och en T-Shirt. Riktigt lyxigt paket faktiskt.

Sedan var jag torsk på WoW i lite mer än ett år, hur det gick kan ni se i min sign om ni är intresserade. Men WoW var mer av ett beroende än ett genuint intresse som BG-serien var för mig.

Permalänk
Medlem

1. Deus Ex
2. Thief 1&2
3. Grim Fandango
4. Half-Life
5. Elder scrolls IV

Permalänk

Det får nog bli KotOR. Det är ett underbart RPG och i Star Wars gör det ju inte sämre precis!!:D

Visa signatur

Jag är AnkExpert!

Permalänk
Medlem

Fahrenheit!

Visa signatur

i7 6700k // Asus Maximus VIII Hero // 16 GB Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz // EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB // OCZ Vertex 3 120 GB SSD // Corsair AX 850 W // Corsair H80 + 2xGT PnP // Dell U2311H // NZXT H2 Black // Sennheiser PC 360 // Asus Xonar DX // Q-pad MK-85 Cherry Mx Brown // B&W MM1

Permalänk
Avstängd

the sims2 fick ju några dagar att skumt bara passera.

Permalänk
Medlem

WoW
Battle for middle-earth 2
Warcraft 3
Diablo2 samt expansion

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7700 8-Core Processor, 3801 Mhz, 8 Core(s), 16 Logical Processor(s), Pure Rock 2 Black, ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI, Kingston FURY Beast RGB DDR5 5600MHz 64GB, ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4070 Ti Super, Kingston FURY Renegade PCIe M.2 NVME SSD 1TB, Kingston NV2 NVMe SSD 1TB, Fractal Design ION Gold 850W Fully Modular Power Supply & Phanteks Eclipse G500A DRGB Mid Tower (vit)

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk

Baldur's Gate spelen utan tvekan.. även Morrowind och Mafia.

Permalänk

kan inte säga något annat än wow, snitt på nästan 8h/dag under 1,5år, detta samtidigt som heltids arbete, inte konstigt att man blev totalt förstörd

så skönt att äntligen kommit ur detta beroende

Visa signatur

P4 2,8ghz,asus P4SD-LE, 2GB pc3200, 160gb HD, Leadtek A400LE 12/1,6 @ 399/876 128mb 1,4V, SB Audigy 2, 3dmark 03: 10846 3dmark 05: 4206

E6420, Gigabyte GA-965P-S3, 2GB Corsair twinx2 CM2X1024A-6400 , XFX 8800GTS 320mb, Hiper type-R 530W , antec 900

Permalänk
Medlem

WoW har jag nog spelat mest under en längre tid av något spel jag ägt. Annars är NFSU2 ett som jag återkommer till gång på gång, enligt mig det bästa spelet i hela NFS-serien.
F.E.A.R måste väl vara det FPS-spel som haft mest inlevelse, satt livrädd på helspänn under hela spelets gång.

Visa signatur

E6750 - XFX 9800GTX+ OC - Gigabyte GA-P35-DS3 - 2*1GB Corsair VS PC2-5300 - Samsung Spinpoint 400GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Koxbox
Neverwinter nights (online RP server Gandoria, överlägset bäst story *fälla tår*)

Det var tider...:D

Visa signatur

Intel Core i7 Quad 930 | ASUS P6T Deluxe V2 | 12gb Corsair Dominator GT DDR3 @ 2000MHz | Gigabyte GeForce RTX 3060 Eagle OC V2

Permalänk
Medlem

CS

Lirade säkert 6 timmar om dagen i 4år genom min gymnasiertid och året efter. Det var tider det. ^^ Tur att man hade en så slapp skola, annars hade det kunna gått riktigt illa.

Nu har jag lagt det på is och lirar WoW efter jobbet.
Vill även minnas att jag spenderade åtskilliga timmar med Red Alert 1 i min ungdom, även 2:an också för den delen.

Permalänk
Medlem

Final Fantasy VII,finns inget bättre spel.

Visa signatur

Acer Aspire 5551G @ Ubuntu 12.04

Permalänk
Medlem

Zelda, Diablo och Wow

Visa signatur

MSI Z170A Gaming Pro, i7 6700k, 16GB DDR4, GeForce GTX 670, A-DATA SSD 128GB, Corsair SSD 120GB, 2X 2TB Caviar Green SATA II, Corsair HX 750W 80+, Corsair Graphite 600T.

Permalänk
Medlem

Kalonline, Roller coaster tycoon deluxe, cs, wc3, runescape

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Droogie
Ultima Online

No other game came even close

Dessutom ett av få spel jag lyckats få Tetriseffekten av:D

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC