Sista delen av Bit-Tech snygga bygge Orac 3 är ute!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasy
Fööör mycket kablar. Det förstörde chassit :\

Annars det absolut grymmaste chassit jag sett. Så genomarbetat att man nästan får panik.

Word, men jag håller med, framåt slutet så blev det bara för mycket kablar. Han hade ju inte behövt gömma moderkortet man hade inte sett det i alla fall för alla kablar

Visa signatur

Ah-ah, I know what you're thinking. Did he fire six shots or only five? Well to tell you the truth in all this excitement I've kind of lost track myself. But being this is a .44 Magnum - the most powerful hand gun in the world, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself one question, do I feel lucky. Well, do ya punk? -Dirty Harry

Permalänk
Medlem

Man ser ju inget för allt bling bling.

Visa signatur

Living your life is a task so difficult it has never been attempted before.

Permalänk
Medlem

SJuukt! Detta är ju konst för fan!

Permalänk
Medlem

Snyggt, men blev för mycket... tyvärr..

Visa signatur

Apple frälst

Permalänk
Medlem

Fy fan vad groteskt det blev!
Så underbara detaljer men ett sånt fruktansvärt vidrigt resultat...
För mycket av det goda!

Permalänk
Proffsmoddare

Jag kan ju bara säga att detta är det absolut grymmaste bygget någonsin. G-gnomes hantverk håller en sådan enorm kvalitet att man blir helt stum. Sen om man tycker den är snygg eller inte det kvittar ju, det är fortfarande den fetaste modden i datorernas historia.
Visst finns det snygga byggen men inget kommer upp i Orac3 klassen, detaljarbetet ligger ljusår framför alla andra.

Vill även tillägga att det känns lite poänglöst att klaga på för mycket kablar då bygget har haft det som en grund sedan starten. Datorn är tänkt att se ut som en typ av elektronisk hjärna, hämtad ifrån en 60 tals sci-fi film och med det i tankarna så är bygget 100% perfekt.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Tycker det är skitfult inte det minsta vackert eller estetiskt tilltalande, välgjort men snyggt? NEJ. Alldelse för överarbetat och för mycket av det "goda".

Visa signatur

Party Party !! || Stolt dyslektiker
Amd 64 3000+ Winchester -|- 1024mb DDR 3200 -|- GF 6800LE @ 399/800 -|- Msi K8N Neo2 Platinum Server Druon 900 på något MSI mobo -|- 1024mb PC133-|- 4st 120gb 2st 200gb 1st 250gb och en 40gb

Permalänk

Fördelen med plexi-chassin är ju att man kan se alla komponenter och sånt...

Såg ut som nått kromat tentakel-rymdmonster

Visa signatur

I play you out like a rubics cube

Permalänk

Jag håller med [WP@]Wolverine

Sen är sidan inte lite seg nu heller

Permalänk
Hedersmedlem

den är ju så grymt snygg!!!

dock för mycket på slutet tycker jag

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

i helhet så var det för mycket... jag är mest impad av smådetaljerna som tex de slaktade duschslangarna... men fan var får man tag på sådant färgat plexi?? vill haaaa...

Visa signatur

forum.wallabou.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WP@]Wolverine
Jag kan ju bara säga att detta är det absolut grymmaste bygget någonsin. G-gnomes hantverk håller en sådan enorm kvalitet att man blir helt stum. Sen om man tycker den är snygg eller inte det kvittar ju, det är fortfarande den fetaste modden i datorernas historia.
Visst finns det snygga byggen men inget kommer upp i Orac3 klassen, detaljarbetet ligger ljusår framför alla andra.

Vill även tillägga att det känns lite poänglöst att klaga på för mycket kablar då bygget har haft det som en grund sedan starten. Datorn är tänkt att se ut som en typ av elektronisk hjärna, hämtad ifrån en 60 tals sci-fi film och med det i tankarna så är bygget 100% perfekt.

Word...

Det här ser ut som en bild tagen under en disikering av en alien:

Helt klart den häftigaste dator jag sett.
Till er som tycker det är för mycket, jaja det ÄR mycket men måste ni klaga för det? Det var ju MENINGEN att det skulle vara mycket. Det var hela tanken från början.

Det känns som om någon skulle bygga sin dator så den ser ut som en båt. Sen skriver folk "Det var skitsnyggt gjort men jag tycker det ser ut för mycket som en båt." Nödvändigt?

Aja jag bara väntar på att G-gnome ska börja bygga på nått nytt

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem

MAn kan inte få för mkt av det goda. Och tycker personligen så länge man inte gjort nått sånt här själv, orkat lägga ner denna tid , ha mage att klaga på en enda pinal på bygget men det e vad jag tycker.

Fetaste bygget ever.

Visa signatur

Min rigg: XFX 8800GTX, 2gig OCZ PC8500 SLi-rdy edition, Core 2 Duo E6600, Asus Extreme Striker. Systemdisk: 150gig Raptor X. Nätagg: Antec TruePower 850W quattro.

Permalänk
Medlem

det enda jag gillar på det där chassit "datorn" är pluggarna istället för molexer, i övrigt så är det så extremt overkill, men men det finns dom som har för gott om pengar o fritid

Visa signatur

Äktenskapet är det enda kriget där man sover med fienden...

Permalänk
Medlem

Nu är sidan seg...
De sa att de hade uppgraderat servern eller något för denna dagen,
men jag kan tänka mig hur många miljoner som sitter och försöker kolla.

Han lär ju ebaya detta sen, blir nog högt pris

Visa signatur

A64 3200+ @2700mhz (270*10) | 3dmark01: 25027 | Projekt: Lian-Li
Tillsammans med ÖA försvann den sista anledningen att hänga kvar på swec.

Permalänk

Ser ut som en fet hjärna!

Men den tid det tagit och orginal osv är det värt en fet aplåd!

Jag diggar det! Skulle se vad han ger sig in på härnest...

Visa signatur

2003 : 3dmark 01 03| Burken
2004 : SuperPI 29s
06 - 07 : Miranda
www.porrverkad.se

Permalänk
Medlem

Asball, fast jo, visst består den av duschslangar intryckta i en plexilåda, men det är ju asballt, och nån klagar på att den ser ut som en utomjording, jaha är det nåt fel med det eller? :D, jomen den är asgrym, men visst, det kunde vart lite färre slangar.

Permalänk
Medlem

Fett? Jadå!

Visa signatur
Permalänk

visst, killen kan sin sak o arbetar för den fullt ut.

förstår itne vad alla sladdarna skulle användas till, själv använder jag bara några stycken, 6 st till hdd's 3 power och 3 för data, atx samt p4 kontakten och 1st molex o 1st till floppy, samt till 2usb, ljud, mic o firewire i fronten.

han måste haft ganska många diskar i sin dator då det är enormt mycket kablar, o så värkade han ha 100 uttag i fronten till gud vet vad.

men iaf, han hade sina idéer som var något vågade.

jag skulle kuna tänka mig att göra sådär, men då en "lite" version av den där.

Gillade värkligen hans front. den kan man inte klaga på, men som sagt för mycket slangar, ser ut som en frisyr i skala 1000:1

Visa signatur

bygger, reparerar och modifierar kompressoraggregat.
http://phasechange.se/

Permalänk
Medlem

alldeles för mkt slangar/kablar.

Visa signatur

Värre än så här kan det inte bli, sa pessimisten.
Jorå, sa optimisten.

Permalänk
Avstängd

Saken är ju den att om man skulle haft det dära bygget skulle folk ändå skratta åt en för:

man har ingen mus, inget tngb och ingen skärm som matchar. skulle se förjävligt ut.

om man glad i hågen kommer hem med nytt grafikkort\minne\hdd\ någonting, som skall stoppas in får man en chock, man har ju hela rörmokeriet framför moderkortet. hur skulle man installera prylar utan att montera ner duschanläggningen?

Visa signatur

9800PROAIW bytes mot 6600le/gt

Permalänk

Den som orkade läsa kunde se att han från början hade tänkt sig MÅNGA fler lysdioder, och gjorde därför massa uttag och kablar extra till detta, som han senare förkastade. Det är de överblivna och outnyttjade kablarna som går in i den kromade cylindern. Han kunde lika gärna ha tagit bort alla dem istället.

Sen tänkte jag på en sak angående "stealthningen" av moderkortet. Det är måna prylar på ett moderkort förutom cpu, minnen ochnordbrygga som blir brännheta, bla. spänningsregulatorer i form av mos-fetar, och PLL-chipet som tar hand om frekvensgenereringen. Undrar om inte den där datorn blir instabil vid minsta överklockning...

Visa signatur

"I've got a plan so cunning, you could put a tail on it and call it a weasel!" - Edmund Blackadder
"Det man inte har, och inte får, det TAR man!" - Vargen
The Mad Modders - bygger och moddar :: Sysinfo - info om mina datorer :: Res till Poros

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Underbarnet
Saken är ju den att om man skulle haft det dära bygget skulle folk ändå skratta åt en för:

man har ingen mus, inget tngb och ingen skärm som matchar. skulle se förjävligt ut.

om man glad i hågen kommer hem med nytt grafikkort\minne\hdd\ någonting, som skall stoppas in får man en chock, man har ju hela rörmokeriet framför moderkortet. hur skulle man installera prylar utan att montera ner duschanläggningen?

Jag tror knappast att någon skulle skratta åt dig om du haft världens mest kända datorlåda på skrivbordet oavsett om du hadde helt vanligt Tangentbord, skärm och mus.

Sen är det ju även så att eftersom G-gnome har byggt lådan så vet han exakt hur allt ska sitta och vad som behöver flyttas och kan nog fixa ett hdd byte rätt snabbt. Inga slangar är ju fastlödade utan sitter ju med små kontakter så det är bara att slita loss allt. Dessutom så tycker jag att det jobbet man skulle få lägga ner vid hårdvarubyte hadde varit väl värt besväret för att få ha universums coolaste burk.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Jävligt snyggt bygge, fast jag gillar inte att det är så mycket kablar.
Skulle vara kul att se hur lång tid det skulle ta att byta moderkort

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk

Jag fan alldrig vad den vägde i tråden.

Kan tänka mig 50kg+ med all metal etc.

Någon som vet?

Visa signatur

2003 : 3dmark 01 03| Burken
2004 : SuperPI 29s
06 - 07 : Miranda
www.porrverkad.se

Permalänk

Jag fann aldrig det jag heller...
Men 50kg vetefan... Min fulltower i stålplåt väger ca 20 med massa vatten och grejs.

Visa signatur

"I've got a plan so cunning, you could put a tail on it and call it a weasel!" - Edmund Blackadder
"Det man inte har, och inte får, det TAR man!" - Vargen
The Mad Modders - bygger och moddar :: Sysinfo - info om mina datorer :: Res till Poros

Permalänk
Medlem

hur mö pengar har han laggt ner på det bygget?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WP@]Wolverine
Jag tror knappast att någon skulle skratta åt dig om du haft världens mest kända datorlåda på skrivbordet oavsett om du hadde helt vanligt Tangentbord, skärm och mus.

hl2 chassit lär ju vara mer känt.. har polare som ej e datorintresserade eller håller på med moddning som har hört talas om det chassit... men annars håller jag med dig.. fan bara för att allt inte matchar blir man ju inte utskrattad..

Visa signatur

forum.wallabou.se

Permalänk
Medlem

yill Razor_cut: 50 kg e lite och ta i , för en data med komrpessorklylning fylld med hdar och allt annat kul du kan pressa i och kjnappt den väger 50 kg så nä inte 50 kg. Plus att det var väl aluminum? väger inte så mkt.

Visa signatur

Min rigg: XFX 8800GTX, 2gig OCZ PC8500 SLi-rdy edition, Core 2 Duo E6600, Asus Extreme Striker. Systemdisk: 150gig Raptor X. Nätagg: Antec TruePower 850W quattro.

Permalänk
Medlem

jag brukar hata sladdar i ett chassi men nu gillar jag dem !

Visa signatur

ASUS Z170 PRO GAMING | Intel Core i5 6600K 4.2 GHz | ASUS GeForce GTX 1080 Strix Gaming Advanced 8GB | Corsair Vengeance LPX 16GB 2133MHz | Corsair CX650M | Samsung 960 EVO 250GB | Kingston V300 120GB | Seagate Barracuda 64MB 1TB | Seagate Barracuda 64MB 2TB | ASUS PCE-AC68 |
Fractal Design Define R4 Titanium Windowed | AOC G2778V 27" 75Hz