Permalänk
Medlem

NF7-S 2.0 eller Lanparty ver.B?

Ja, vilket moderkort är bäst när det gäller pris/prestanda/överklockning?

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk
Medlem

Priset på NF7-S är väldigt bra tycker jag, prestandan är bra den me, jag har inte haft några större problem.
Överklockningen är bra den me, den skulle va riktigt grym om inte Vdimm gränsen låg på 2.9V, moddar man moderkortet så är det kalas.

Visa signatur

DFI LP UT nF4 Ultra
GSkill @ 2-8-12-2-2-5-2-2-1-1

Permalänk
Medlem

Tog NF7-S främst för prisets skull.

Permalänk
Inaktiv

Jag tog DFI kortet pga av överklockningen, och om du tycker det är dyrt så får du ju se till alla extra tillbehör du får med.. sen finns det DFI Infinity också, vilket i stor sett är samma kort som Lanparty, fast utan alla tillbehör, för någon hundralapp mindre.

Permalänk
Medlem

Skall man utnyttja DFI's eventuellt bättre kapacitet till överklockning blir det till att betala för dyrare komponenter. Frågan är om man vill lägga ut dessa för att få några extra procent prestanda.

?

Permalänk

DFI Lanparty är snyggare tycker jag

Permalänk
Medlem

DFI klockar mycket bättre FSB medans om du har bra kylning så kommer prosessorn kunna klockas mera med ett NF7-S Rev 2.0 eftersom du kan mata prosessorn med 2.4V på NF7 medans Lanparty bara går upp till 2.0V, men som någon sa innan har du BRA minnen (bh5- eller bh-6) så bör du välja DFI

Visa signatur

Blank

Permalänk

jag valde mellan dessa 2 kort men slog till på NF7-S v2.0 när DB sålde ut de sista för 550kr vilket var ett väldigt bra pris har inte haft några problem me kortet, väldigt nöjd.

Visa signatur

Pentium D 840, 2048Mb DDR2, 7800GTX, 2x160Gb, Dell 2405FPW
3Dmark: 03: 17541, 05: 7822, 06: 4747

Permalänk
Medlem

Jag tog Lanparty för det verkar bäst tycker ajg funderar själv på att köpa det. Men jag har en liten fråga om LANPARTY modellen:

Tänkte köra med 1st S-ATA hdd och sen kanske köpa till 2st IDE och köra dom i Raid 0 men enligt db.com specifikation så står det att den har S-ATA Raid men inte IDE och det är tvärt om 64bits.se recesion av det uppgifter så jag undrar vilket som stämmer egentligen?

http://www.datorbutiken.com/se/defa...tId=DFILANNF2UB

http://www.64bits.se/recensioner/df...party/index.php

Permalänk

asus-ac97 har jag med en 64bitars amd 3200+processor

Visa signatur

AMD 64 4000+ x850xt 500 Gb

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robban^BdE
asus-ac97 har jag med en 64bitars amd 3200+processor

trevligt, men vi pratar om socket a här.. så det var onödigt att svara..

LasseTM: OCZ minnet du har, visst är det BH-6 minne som overclockers har inne? och när du då kör 251FSB, är det CPC on eller off? har nämligen tänkt köpa ett själv och tänkte bara höra om dom klockar högt med CPC on..