Vad har du för mobiltelefon?

Permalänk
Medlem

Qtek 8310

Bra tele/smartphone, fast börjar sukta efter någon av htc eller i-mates modeller!

verkar grymma! jag menar vem vill inte ha VGA (640*480) på en 2,6" skärm

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Ericsson T65
(http://static.esato.com/gfx/phones/ericssont65.jpg)

Har haft den i nästan exakt fem år nu (i slutet av mars), fungerar fortfarande problemfritt trots att jag använder den dagligen och har tappat den i golvet (ej sten/betong) ett antal gånger.
Originalbatteriet (specat till 300/11 standby/tal) är fortfarande ok, laddar oftast en gång i veckan, ibland två.
Den har dock alltid varit seg i menyerna och när man skriver SMS.

Det börjar bli dags för en ny, men alla nya har så dålig batteritid så det blir svårt att hitta en kvalificerad och värdig efterträdare...
Hur många nya telefoner har mer än 10 h specad taltid och hur många av dessa håller om man tappar dem?
Svaret blir nog "mycket få", eventuellt kan W710i/Z710i eller kommande K810i klara det...

Permalänk
Medlem

Sone Ericsson W300i...vill inte ha den.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Jag har en k800i och den suger har haft den 1 vecka o måste skicka den på service och instalera nåt från början..mjukvaran ångrat mig att ja köpte dena telefon

Permalänk
Inaktiv

Lg kg320, enlgit mig en utav dom snyggaste mobilerna där ute, inte så jättemkt funktioner, elelr så jättebra kamrea och bara 128mb minne, men fan så snygg <3

Permalänk
Medlem

LG kg800 (L)

Visa signatur

- This is frickin awesome!

Permalänk
Medlem

Har en k800i. Gillar den skarpt.

Permalänk
Medlem

HeimrotH har du uppdaterat mjukvaran i din k800i eller?ja har haft den i 15 dagar o måste uppdatera mjukvaran..

Permalänk
Medlem

Jag har en Nokia N73 bästa telefon jag haft.
Bättre än min tidigare W800.

Permalänk
Medlem

Min k700i strular.. stänger av sej när som helst, stänger av samtal, nekar samtal etc. Har provat uppgradera programvaran men utan resultat.. Nån som har någon ide?

Funderar på att försöka skaffa en gammal Siemens ME45, nån som har en till salu billigt? Har haft en förrut, och visst ingen radio, mms, mp3-spelare.. men det gick att ringa ;).

EDIT: En T65 verkar ju oxå vara en trogen trotjänare..och en lämplig kandidat, jag vill ha en äldre kvalitets mobil som verkligen håller.. ingen billig T100 om ni fattar poängen. Tips?

Visa signatur

| Live long and prosper |
MBP 13" Retina early 2015 (config. 2.6Ghz Haswell, Intel Iris 5100, 16GB RAM, 256GB SSD)

Permalänk

Har en Nokia N73 Music edition som jag fick hem idag. helt underbar telefon

Mvh Ludde

Permalänk

en p990i
är supernöjd med den.

+ touch screen
bra kamera
exemplarisk skärm
bra batteri tid för att ha så stor skärm
bra program
uiq3
finns mycket mer

- dyr
lite stor
små seg

/mvh fidde

Visa signatur

HEJ!:D

Permalänk

Skaffade nyligen en iPAQ H6340 handdator/telefon som jag är helnöjd med. Skaffade samtidigt ett 4 gb SD-kort som jag fyllt med musik.
Grymt bra batteritid, helt okej processor även till 3D-spel och filmer. Kul att kunna surfa via bluetooth och wifi också...
Trots att jag är nöjd har jag funderingar på att återgå till Nokia N-Gage som jag hade tidigare eftersom den hade en hel del sköna spel.

Vill förresten tipsa Kicken om Ericsson R310s, jag har en känsla av att de håller för det mesta.

Permalänk
Hedersmedlem

Ahh efter 3år får jag äntligen skriva här igen. Hittade en värdig ersättare till Nokia 6100. Tjockismobilen N95 valdes bort till förmån av en tunn mobil + billig GPS enhet.

Nokia 6300

Permalänk
Medlem

Nokia 1100. Oh yeah.

Innan (halvår sen) så hade jag en NEC 616v Extreme.

Ofta när man åkte buss till skolan så ringde det till vid samma korsning. (bröts efter 2 signaler)
Kunde inte ringa / ta emot samtal om jag var i stan
och batteritiden var på max 2 dar.
toppat med 3 (lågt programutbud, mp3 som ringsignal = spärrat, etc)

Nokia:n är gud jämfört med NEC:en.

Permalänk

Nokia 6131

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av D.
Ericsson T65
(http://static.esato.com/gfx/phones/ericssont65.jpg)

Har haft den i nästan exakt fem år nu (i slutet av mars), fungerar fortfarande problemfritt trots att jag använder den dagligen och har tappat den i golvet (ej sten/betong) ett antal gånger.
Originalbatteriet (specat till 300/11 standby/tal) är fortfarande ok, laddar oftast en gång i veckan, ibland två.
Den har dock alltid varit seg i menyerna och när man skriver SMS.

Det börjar bli dags för en ny, men alla nya har så dålig batteritid så det blir svårt att hitta en kvalificerad och värdig efterträdare...
Hur många nya telefoner har mer än 10 h specad taltid och hur många av dessa håller om man tappar dem?
Svaret blir nog "mycket få", eventuellt kan W710i/Z710i eller kommande K810i klara det...

Helt otroligt att batteriet håller. Dock verkar du inte använda den så mycket, men ändå. Jag har en Nokia 6230 hemma vars batteri håller en 4-5 timmar standby, och då är den i runda slängar 3 år gammal.

Permalänk
Medlem

SE p800

Visa signatur

• i9 10900k @ 5.0 Ghz • 64GB Ram • Nvidia 3080 • 1tb Gen4 m2 •
Nzxt S340 Elite • Windows 11 • 3440 x 1440 •

Permalänk
Medlem

k800i, riktigt fin telefon måste jag säga. Hur kollar man mjukvaru version och vilken är den senaste? Jag har 3 och den funkar felfritt so far!

Visa signatur

Gamestation |AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2Ghz| |Corsair TWINX 2048Mb PC3200 400Mhz| |2 x GeForce 7800GTX 256Mb SLI| |Western Digital 320Gb 7200rpm 8Mb S-ATA2| |MSI K8N SLI Platinum nForce4| |Antec TX1050B Black Miditower 500W|
Dell Vostro 1500 |T7250 2.0Ghz| |160Gb 7200rpm| |3Gb RAM| |8600M GT| |9Cell batteri|

Permalänk
Medlem

Nokia E65:) Mycket nöjd!

Permalänk
Medlem

1. Sony Ericsson T105
2. Nokia 3410
3. Nokia 3300
4. Nokia 3200
5. Nokia 6085 ---- Används just nu!!

Permalänk
Medlem

Motorola A1200 Ming

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kakan86
[B]SE p800

så otroligt ful den är fast den har ju något år på nacken men ändå

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Har ny en Nokia 6110 Navigator

sålde nyss min W810i

Ville ha en GPS o tog en telefon med GPS as najs

Funkar fin fint tråkigt att kartorna e dåligt updaterade bara och att det kostar pengar att göra det :(.

Lär väl komma ut någon "pirat version" förhoppningsvis.

Kameran är hyglig för att vara 2 Megapixel utan auto focus så tar den konstigt nog bättre bilder än min W810i, den har även blixt "wohooo"

Visa signatur

CaseLabs fanboi, önskar bara att jag kunnat lacka mitt chassi snyggt...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kimberly89
k800i, riktigt fin telefon måste jag säga. Hur kollar man mjukvaru version och vilken är den senaste? Jag har 3 och den funkar felfritt so far!

Gör såhär för att komma till servicemenyn:

Citat:

> * << * < *

< betyder att du trycker spaken åt det hållet. Fungerar på alla Sony Ericsson modeller vad jag vet. Gå sedan till

- Serviceinfo -> Programinfo. Där står en del information.

På min obrandade K810i kan jag gå till Meny -> Inställningar -> Uppdateringstjänst -> Programversion

Detta kunde jag inte göra med min K800i från 3, om jag inte kommer ihåg fel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tracer
På min obrandade K810i kan jag gå till Meny -> Inställningar -> Uppdateringstjänst -> Programversion

Senaste är R1KG001, se här:

http://www.esato.com/board/viewtopic.php?topic=124349

Visa signatur
Permalänk

Har en SE J300i i kulören rosa:) Den är väldigt liten och smidigt men enda nackdelen förutom att den inte har några som helst avancerade funktioner (som mp3, kamera, bluetooth, ir etc.) är den där djävulens joysticken. Den fungerar inte "perfekt" om man uttrycker det så. Tänker aldrig mer köpa en mobil med joystick, om de ens tillverkar sånna nu för tiden. Ägde en SE S500i i ett par dagar men lämnade tillbaka den pga glapp. Så nu sa ja införskaffa antingen en K530i eller en W660i.

Visa signatur

-Jag har visst vart ute idag.
-Vart då?
-Ne, jag öppnade fönstret förut...
www.iampear.com Hakona Matata!

Permalänk
Medlem

Just nu en N93, med SE P1i bokad.

Visa signatur

iMac 27"

Permalänk
Medlem

Nokia N80IE som jag bara hatar.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Nokia 2600. Stor, plastig och ful - men perfekt för ändamålet en telefon ska användas för.

Visa signatur

gammalågrå.