Ny dator. Behöver kompatibilitetstest. ;)

Permalänk
Medlem

Ny dator. Behöver kompatibilitetstest. ;)

Som ni nog förstår genom topic så ska jag köpa ny dator.
Jag ska köpa dessa delar:
http://www.datorbutiken.com/se/?cartId=89835 (kundvagnen på db)
Finns det några som helst risker för att det inte skulle passa med varandra? Vill vara 100% säker på att det kommer funka. Annars blir morsan galen!

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk
Medlem

Köp en montering för 250kr. Då testar dom systemet också.

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=MONTCPU

Visa signatur

Death is just a lame excuse to lay still and do nothing.

Permalänk

Dom tar väl ändå 1000:- för det , men det kan det ju vara värt om det inte skulle funka ur garantisynpunkt eller om man inte är så hajj på att montera själv.

Visa signatur

[X570 Aorus Elite][5800X3d][32gb ram][RTX3080][500gb 970 Evo plus M.2+ 2Tb 980pro M.2 ][Corsair AX850][Obsidian 800D][LG 27GL83A ][W10]

Permalänk
Medlem

jojo jag kan montera den och så, annars då har jag en kompis som kan hjälpa till som har mer erfarenhet än mig. Men som klargplutte säger så tror jag dom tar 990:- för montering+ test, den för 250 är nog bara montering dvs utan test :/ annars hade det vart bra. Men nån som vet om det blir kompatibilitets-problem eller så?

EDIT: Det stod att det ingår test också! +AS-kylpasta det gillar vi

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk
Medlem

Montering av cpu samt kylare på standard moderkort (gäller EJ montering i s.k Barebone t ex Shuttle m fl) ... för 250 :-

Visa signatur

I am retarded

Permalänk
Medlem

Ja, men om du läser det som står så testar som systemet också.

Visa signatur

Death is just a lame excuse to lay still and do nothing.

Permalänk
Medlem

Okej såg inte de ;P

Visa signatur

I am retarded

Permalänk
Medlem

1. Är det något som behöver ändras i systemet jag plockat ihop?

2. Om man skulle beställa montering, hur vet man då att dom testar systemet med det grafikkort och minnen, o.s.v som jag beställt? Det står ju bara att de sätter i minne och grafikkort och testar.

3. Om man beställer monteringen, då får man väl fortfarande kartonger o.s.v till produkterna. (cd med drivrutiner t.ex kan behövas)

4. Monterar dom moderkortet (och cpu och kylaren), i chassit man beställer?

Många frågor men man måste ju veta sånt här tycker jag!

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W