Permalänk
Medlem

Mammas gamla Mac?

Mamma har en Mac. Men den står bara och samlar damm...
Det är en Power Mac 7500/100 med 1Gb hdd. Det är det jag vet. Sen så hittade jag denna länken som det står lite mer om vad det är för grejjer.
http://www.everymac.com/systems/apple/powermac/stats/powermac...

Men frågan är vad man ska göra med den? Vad kan man ha den till?

Visa signatur

tack o bock

Permalänk

Ge den till katten...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Maniac
Ge den till katten...

Bespara mig sådana inlägg!

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Medlem

'95, oj det var ett tag sen..

Det är inte så mycket man kan ha den till vad jag kan komma på förutom använda som skrivdator eller spela det underbara Marathon spelet som fanns då.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Fixa full throttle och kör ut det på macen

Visa signatur

Intel I7 8700K|Corsair H100i V2|Asus Z370-H GAMING|16GB Corsair|ASUS GeForce GTX 1080 Strix|Samsung 960 EVO 256GB|Samsung 840 EVO 500GB|4TB Seagate Barracuda|Fractal Design Define R5|EVGA 750W PSU

Permalänk

PPC601.. det är väl den första/ursprungliga Power-processorn?

slänga är det enda vettiga man kan göra med den - prestandan är som på en 486a eller tidig Pentium...

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem

varför ska man slänga den? kan ju va kul att sitta vid då och då bara för att inse hur mycket som hänt och för att va lite extra speciell men slänga är väll det sämsta man kan göra... visst den kanske e slö men om den funkra så ska den inte slängas... försök kränga den till myrorna eller nått isåfall

Permalänk
Medlem

Släng den inte! Lägg in gamla spela och lira istället!

Visa signatur

Death is just a lame excuse to lay still and do nothing.

Permalänk
Medlem

Känns inte som att man kan göra så mycket med en sån... vi har 3 stycken gamla macar som bara står och skräpar, ingen som använder dem, inte ens som kontorsdator eftersom de är så fruktansvärt långsamma... Göm den i garderoben tills du kommer åp ngt bra att göra med den

Visa signatur

We shall not fail or falter; we shall not weaken or tire. Neither the sudden shock of battle nor the long-drawn trials of vigilance and exertion will wear us down. Give us the tools and we will finish the job.
Sir Winston Churchill, 1941.

Permalänk
Medlem

Använd den som server -lägg in Linux på den.

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...