Permalänk
Medlem

Tv-out med ATI-kort!

Jag har bytt från Nvidia till ATI grafikkort nu och jag fattar bara inte hur TV-out fungerar här.
Jag har alla sladdar. Men jag vet inte vart jag ställer in och just vilka sladdar jag ska använda för att se på Tv-out!
Ljudsladdarna behöver jag inte eftersom jag använder stereon, S-video sladd har jag och den där gula bild-sladden.
Har nästan prövat allt men får ingen bild på Tvn

TACK!

Permalänk
Medlem

Beror på vilken sorts TVout du vill ha du kan köra med Windows standard eller ATi Clone (vilket jag föredrar)

Antingen aktiverar du bara den andra desktopen i skrivbordsegenskaper> settings

eller så går du vidare med att trycka på advance knappen sedan displays där du trycker on på den bilden med tv på, sedan går du till overlay (istället för displays) och trycker på Clone mode Options där väljer du hur ev video som spelas ska visas på TV:n

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Permalänk

Hjälp

Jag frågar här om någon kan hjälpa mig.

Jag har Ati Radeon 9600XT och har kopplat till tv-n med s-video, bilden är perfekt när datorn startar, windows loggon, sedan när man kommer in i skrivbordet syns det inget, bara lite färg från skrivbordsunderlägget.
Problemet är att i "egenskaper-avancerat" finns det ingen avancerad meny som när jag hade xp home edition, har nämligen uppdaterat till Pro.
Vad är problemet, kan man fixa det med nåt programm, ska jag installera xp home igen?
Det enda som jag har gjort är att klicka aktivera på skärmen 2.

Vad kan det vara?

OBS! Inlägget hamnade fel, men om ni vet kan ni skriva här