Permalänk
Medlem

Trasigt grafikkort?

Hej hej hallå allesammans.

När jag försöker installera grafikdrivrutiner, oavsett vilken verision, så kan inte datorn starta längre. Vid uppstart av windows får jag Blue Screen of Death omedelbart. Datorn går att starta i felsäkert läge, och där måste man köra en "rollback" så att datorn använder standarddrivrutinerna från windows. Med dessa drivrutiner är det inte mycket som fungerar. Kan knappt surfa för att bilden hackar och jag nästan får spasmer.

Vid BSOD:en står det att ati2diag eller ati2dvag (minns inte) orsakat fel.

Som sagt, provat alla Catalyst drivrutiner från 4.0 till 4.8, samt flera Omega och DNA drivrutiner.

Även provat att installera om Windows 5 ggr, varav 4 ggr var det olika windows.

Det enda jag kan härleda till är grafikkortet eller agp-chipset på moderkortet. Moderkortet har jag garanti på, men jag vill inte skicka in det till Datorbutiken om jag inte är säker på att det inte är grafikkortet.

Om det nu skulle visa sig att det är grafikkortet, kan någon rekomendera ett grafikkort i 1500 kronorsklassen? Är GeForce FX5700 något att ha?

Min nuvarande konfiguration ser ut som så:

MSI NeoFis2R
Athlon 64 3000+ (ej överklockad)
Radeon 9700 Pro (ej överklockad)
512 Mb DDR pc3200 Ram, en sticka.

Visa signatur

Light travels faster than sound. Is that why some people appear to be smart before they speak?
It's a big rock. I can't wait to tell my friends. They don't have a rock this big.