Grafisk frontend likt MyHTPC för barn-dator?

Permalänk
Medlem

Grafisk frontend likt MyHTPC för barn-dator?

Jag tänkte använda en gammal dell-häck till en kamrats barn och tänkte då försöka ge honom ett lite enklare interface än windows, så att man med enkla knappar kan sätta igång MSpaint och Wordpad t.ex. Jag har MyHTPC på en HEPC och det är ju utmärkt för just sådant, men jag är osäker på om det går att köra på en P166 med sisådär 16-32 RAM. Jag vet att MyHTPC kan köra på Win98 och det är vad jag tänker använda som OS. Har försökt titta lite på linux-lösning, men det verkar inte alltför hoppfullt, jag har inte hittat nån särskilt mkt bättre dist än Win98 för just detta. Men jag vet ju sannerligen inte allt så det kanske finns tips även i den riktningen?
Dock: vad jag i första hand söker är ett prog som klarar rendera motsvarande GUI som t.ex. MyHTPC, fast med blygsamma hw-krav. Det hade varit trevligt att ha lite alternativ. Vet för övrigt nån vad hw-kraven för MyHTPC är? Jag har ännu inte hunnit testa på datorn i fråga, och det är nästa steg, det behövs ju inte påpekas av den som endast känner skrivklåda.
Tack på förhand.

Visa signatur

Life is pain, love makes you weak, the world is a cold and hard place and in the end, we all die alone! So cheer up!