Ändra tillbaka font i XP

Permalänk
Medlem

Ändra tillbaka font i XP

Vet inte hur det har blivit såhär, blev bara så efter jag startade om datorn.
Vill ändra till den här som det var förut: http://web.telia.com/~u24325422/Lucida%20Grande.ttf .

En bild på hur det ser ut nu: http://web.telia.com/~u24325422/bla.JPG

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Hedersmedlem

'Egenskaper' på skrivbordet | fliken 'Appearence' | knappen 'Advanced' | ändra till rätt font under 'Icon' och/eller 'Palette title'.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanel
'Egenskaper' på skrivbordet | fliken 'Appearence' | knappen 'Advanced' | ändra till rätt font under 'Icon' och/eller 'Palette title'.

Ändra lite fram och tillbaka, blir fortfarande så i start och annat.
Enda sättet man kan få tillbaka det är att byta tillbaka till vanliga XP theme.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Hedersmedlem

Ok, jag trodde det bara var texten på ikoner och explorer som var fel. Du måste ändra på fonten för 'Menu' m.fl. alternativ om de också blivit fel.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag råkade ut för något liknande förut. Efter felsökning fann jag att vanliga Arial hade blivit utbytt till en Arial med kursiv stil som standard. Detta gjorde att överallt i windows där Arial användes blev det konstigt.
jag kollade i windows\fonts och såg konstigt filnamn på Arial-filen och det var inte ett datum för modifiering som stämde överens med de andra Arial-varianterna. Jag försökte med att kopiera filen från windowsskivan och döpa till .ttf, men det klagade hela tiden på att det inte var en vaild fontfil. Till slut blev jag sur och radera Arial ur fonts-mappen. Då dök den vanliga upp igen

Jag kom aldrig på vad det var för satans program som hade ställt till detta.

Kanske är något sådant? Iofs så borde texten i trädet till vänster också bli utbytt eftersom det borde vara samma som till höger.
Kolla i fonts-mappen om de ser suspekta ut och kör font viewer.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Jag råkade ut för något liknande förut. Efter felsökning fann jag att vanliga Arial hade blivit utbytt till en Arial med kursiv stil som standard. Detta gjorde att överallt i windows där Arial användes blev det konstigt.
jag kollade i windows\fonts och såg konstigt filnamn på Arial-filen och det var inte ett datum för modifiering som stämde överens med de andra Arial-varianterna. Jag försökte med att kopiera filen från windowsskivan och döpa till .ttf, men det klagade hela tiden på att det inte var en vaild fontfil. Till slut blev jag sur och radera Arial ur fonts-mappen. Då dök den vanliga upp igen

Jag kom aldrig på vad det var för satans program som hade ställt till detta.

Kanske är något sådant? Iofs så borde texten i trädet till vänster också bli utbytt eftersom det borde vara samma som till höger.
Kolla i fonts-mappen om de ser suspekta ut och kör font viewer.

Kollade igenom font mappen men hittade inte nån konstig, en del sidor jag har varit inne på har bytt font på windows tills man stängde av den, men har ingen aning hur jag ska fixxa detta.

Visa signatur

CCNP