Förinstallerat linux på nån laptop?

Permalänk
Medlem

Förinstallerat linux på nån laptop?

Hallå, jo nu är det så att jag kikar lite på att köpa en laptop. Efter som jag vill ha linux på denna och är bekväm av mig så skulle jag villja ha det förinstallerat... men jag hittar ingen som saluför sådana här i sverige, vet ni någon/några?
Har försökt google, sökt forum osv men inget verkar finnas :\

Permalänk
Medlem

Köp en vanlig laptop, och kräv pengarna tillbaka på din OEM-licens av Microsoft - om man läser avtalet och inte accepterar det, så ska man ringa microsofts support och få pengarna tillbaka - börjar de gnälla kan man bara be dem titta i avtalet.

Visa signatur

There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors.

@oscar:prutt.party / monotux@freenode

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oscar.carlsson
Köp en vanlig laptop, och kräv pengarna tillbaka på din OEM-licens av Microsoft - om man läser avtalet och inte accepterar det, så ska man ringa microsofts support och få pengarna tillbaka - börjar de gnälla kan man bara be dem titta i avtalet.

Det där är ganska intressant. Någon som försökt och lyckats få pengarna tillbaka? I så fall, hur stora belopp rör det sig om?

Visa signatur

And on the seventh day, god stepped back and said: "There is my creation, perfect in every way... oh, dammit I left pot all over the place. Now they'll think I want them to smoke it... Now I have to create republicans." - Bill Hicks

Permalänk
Medlem

Köp en mac

Jag har en iBook och det är den bästa bärbara jag ägt. Unix i botten och mysigt gui.
Du blir iofs tvungen att betala för OS:et, men det är det värt.

Budget: 12" iBook
Prestanda (klass =): 12" PowerBook med superdrive

Visa signatur

void@qnet
teeworlds, stålverk80, evil schemer, c, c++
Languages shape the way we think, or don't.