Permalänk
Inaktiv

Webbhotell

Säkerligen ett klichéämne för många av er men kände att jag var tvungen att fråga.
Letar efter ett stabilt och snabbt webbhotell, som erbjuder registrering av domän och utrymme på runt 100-200mb. Ingen nackdel om det är fri trafik men heller inget måste, men det får gärna ligga på runt 5-10gb per månad i grund. Servern får även gärna ha stöd för php, mysql och andra kända format. Vad gäller pris lägger jag helst inte mer än 750kr första året, men kan väl sträcka mig till 1000kr om det är billigare åren därpå. Utesluter inte engelska/amerikanska webbhotell sålänge de är minst lika seriösa och lätta att ha att göra med som den svenska motsvarigheten.
Vill ha ett snabbt webbhotell, med en del utrymme och som medger en hel del trafik mest tack vare möjligheten att lägga upp stora bildfiler från digitalkameran, kortare filmklipp från spel och tagna med filmkamera t ex.

Kollade på b-one först, men fick av en kompis reda på att de inte alls var förtjusta i hostning av större filer/downloads. Loopia företagspaket verkar då i sådana fall vettigare och de har ett seriöst pris och erbjuder många tjänster på sitt konto. Sen vet jag inte vilken plattform som är att föredra, UNIX eller Windows? Min spontana reaktion är att UNIX torde vara snäppet snabbare, det är i varje fall min egna erfarenhet.

Tack på förhand,
Michael

Permalänk
Gäst

Kanske detta av intresse

http://www.loopia.se/

Såg precis att du hade varit inne på Loopia , men den är starkt rekommenderas.

Permalänk
Medlem

www.active24.se kan jag rekommendera.

Visa signatur

Antec Sonata, TruePower 380w | Intel Pentium 4 Prescott, 3.0 GHz | Kingston 2x512 RAM | WinFast PX6600 TD 128 MB | Audigy 2 ZS | Seagate Barracuda SATA 120GB | NEC ND-3520A