Varför ser det ut såhär?[BILD]

Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem med mitt hercules 9800, som jag hade klockat med ati tool.

Fungerat felfritt i över ett år, sen vet jag inte om det var för att det fick gå överklockat länge eller om det var för att det kom lite vatten på det när jag fixade med vattenkylningen.

Det slutade med att jag fick låna en polares kort för att utesluta att det var nåt annat vilket det inte var, därför använder fortfarande polarens grafikkort tills jag kan köpa ett nytt kort.

Anmärk att mitt kort inte var mkt övklockat, bara lite upp till ett pro korts frekvenser.

Visa signatur

The man, the concept
AMD 3200+ @ 2500Mhz - Asus A8N32-SLI Deluxe - 2x512mb Crucial\Ballistix - Geforce 6800GS - Hyundai L90D+ 2xRaptor 36GB@Raid0

Permalänk
Medlem

Har också samma problem. Får stänga av (ej omstart) och vänta ett par sekunder för att sedan starta. Då fungerar det. Anledningen är förmodligen att det är ett riktigt sunkigt skitkort.

Visa signatur

[Intel P4 3.0Ghz 800MHz] [1GB - 2x512GB PC3200 DDR RAM] [400W] [Radeon 9800PRO]

Permalänk
Medlem

...

Hej, jag har samma problem.

När jag vickar på grafikkortet så blir problemet ganska uppenbart, GLAPP! Har försökt fixera kortet i någon riktning men det funkar inte. Ska man testa med ett annat kort kanske? Om det nu är glapp i AGP-porten så är det väl inte mycket man kan göra, bara att köpa nytt moderkort ? *snyft*

Tacksam för svar

Visa signatur

P4 2,4GHz, 9700pro, 512rambus, mx1000, Views. VX912

Permalänk
Medlem

exakt så blev det på mitt 5900 ultra , 6800le...

Visa signatur

[list][*]Popcorn Hour A110
[*]Philips 42" Full HD[/list]

Permalänk

hm, jag märkte att nästan alla såna problem förekom med ATI kort. Kvalitets problem!?

Jag tror att det är minnen eller nått minnen relaterat problem. Jag har samma problem med min brända 6800LE (brännde minnen, fick för mycket volt). Kortet funkar, men så fort jag kommer in i Windows så får jag likande bild.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk

Så där brukar det bli på Nintendo 8bit när kretskortet som man skjuter in glappar...därför tippar jag på att grafik kort glappar..eller så äre smuts på kontaktraden?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det där kallas för "snow" uppstår när man clockar sitt grafik korts CORE.
och "artifacts" när man clockar memory. Men om du nu inte pillat med det så är de säkert att den glappar eller helt enkelt ger upp o dör snart. hoppas de fixar sig..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cqua
Det där kallas för "snow" uppstår när man clockar sitt grafik korts CORE.
och "artifacts" när man clockar memory. Men om du nu inte pillat med det så är de säkert att den glappar eller helt enkelt ger upp o dör snart. hoppas de fixar sig..

I så fall kan jag ha rätt ju:)

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av during
hade liknande prob, fast värre, bara rgb block över hela skärmen (kunde inte ens ta ett screenshot). löste sig när jag stängde av Fast Write i bios.

samma här men fixade det efter att jag avinstallerat sp4..

Visa signatur

helgonet

"All around the watchtower"

Permalänk
Medlem

har en känsla av att det är minnerna som inte är hela på ditt kort så var det för mig med mitt förra 9800pro

Permalänk

jag hade exakt då menar jag exakt samma fel på min laptop när jag klockade upp grafik kortet... rättare sakt jag drog upp max i powerstrip (tror jag det heter) då fick jag samma fel som dig och det höll sig i flera dagar till jag kom ifunn med att det var graffekortet som hade blivit för varmt.

det jag gjorde var att stänga av datorn och låta den få bli riktigt "kall" sen starta jag upp den och körde tillbaka till standard klockningen, stängde av lät den stå. VIPPS! så funkade det,

Sammanfattning : Det är nog värme problem, se över att fläktarna fungerar och att det inte har kommit nått damn eller liknande som kan försämra kylningen.
Testa även att dra ner "clockningen" eller hur man nu ska säga det.
Om problemet kvarstår ska du lämna tillbaka det.

Lycka Till!

Visa signatur

Signatur raderad 17/6-08

Permalänk
Medlem

LOL:D Ser ut som när man rörde på spelkonsollen till Nintendo 8-Bit:D

Permalänk

Hade samma problem på min gammla dator bytte grafikkort sen funkade som de skulle.. men de va ett gammal gefoce 2 så de va bara så slänga skiten,..

Visa signatur

*sorry*

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av helgonet
samma här men fixade det efter att jag avinstallerat sp4..

trevligt för dig, problemet fanns när jag installerade, och på min skiva fanns bara sp3 i grund...

Visa signatur

| Intel i2500k | 16g Ram | ASUS ROG STRIX RX460 |

Permalänk
Medlem

sicka tillbax det. Och få ett nytt, sicka också med screenen

Visa signatur

i7.

Permalänk
Medlem

fick sådär förra veckan fast då körde jag med nyaste beta drivisarna, såfort jag skulle kolla på en film fick jag typ 100x80 i upplösning plus en massa artifacts, skitskummt men det verkar funka nu med nvidias orginal drivisar

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)