Permalänk

När kommer K750i?

Någon som vet villket datum den finns i handeln?

SonyEricsson K750i alltså.

Skulle nu någon sitta hos Comviq och veta vad det blir för pris med Knock-Out abbonemanget och vill säga så vorre det trevligt

Permalänk
Medlem

kollat katshing.se ??? där står ju priserna me comviq knock-out :D:D

när den kommer, troligen i slutet av denna månad. man kan ju alltid hoppas på att det datumet som katshing anger håller, men jag skulle inte ta det för givet.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Datumet är spikat till den 23 Maj och det är ett som är säkert!

Igår började kampanjen som innebär att om man förbokar K750 så får man grejor till ett värde utav 650 kr, gäller bara vissa utvalda återförsäljare i varje stad, till exempel bara en Teliabutik i Kristianstad. Rekommenderat pris 3995 kr!

http://www.sonyericsson.com/limited/

För övrigt så är priset på Katching.se 2660 kr om man porterar till Comviq Knockout!

Permalänk
Medlem
Citat:

When you prebook a K750i, you get:
• Limited Edition VIP card
• Access to the VIP site
• 3 magazines of your choice (value incl. postage approx. SEK150)
• 50 pictures developed free at Fujidirekt.se (value incl. postage approx. SEK150)

When you purchase your prebooked K750i, you get:
• A specially made camera phone case (value approx. SEK 350)
• Unique content on the VIP site for downloading to the K750i
• Option of competing to win concert tickets.

Inget man inte klarar sig utan direkt...

Permalänk
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
kollat katshing.se ??? där står ju priserna me comviq knock-out :D:D

när den kommer, troligen i slutet av denna månad. man kan ju alltid hoppas på att det datumet som katshing anger håller, men jag skulle inte ta det för givet.

Jo kikade där, men är inte intresserad av att köpa en mobil över nätet, har haft problem med alla mina mobiler hittills och det känns enklare att gå ner på butiken och lämna in den och få ut en lånemobil än att skicka iväg den i en vecka + eller så

Permalänk
Medlem

Jag håller fortfarande på att testa den och det är ett par veckor kvar på testen så den 21 maj är jag väldigt tveksam till, särskilt eftersom byta ut en drös telefoner nu till nyare hårdvara.

Permalänk

Kommer i sommar

Visa signatur

Mr. Swe_clockering

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swe_clockering
Kommer i sommar

Nähä?

Hos leverantören vi köper av har den fått ett pris och stämpeln "Obekräftad" vilket brukar betyda att den ligger 2v - 1,5 månad bort ungefär. Kanske lite mer intressant än "Kommer i sommar"

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem

Exakt vad är det för skillnader på 700 och 750?

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=fredrik=-
Exakt vad är det för skillnader på 700 och 750?

Först och främst annat utseende : )

Bättre kamera, 2Mpixel med autofokus
Minneskort, MSD Duo Pro upp till 2-4 GB
Uppgraderade menyer
+ en massa andra smågrejor....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kameo
Först och främst annat utseende : )

Bättre kamera, 2Mpixel med autofokus
Minneskort, MSD Duo Pro upp till 2-4 GB
Uppgraderade menyer
+ en massa andra smågrejor....

Hmm ok, låter som man kanske ska lösa ett nytt comviq knockout och sen säga upp det direkt så man får telefonen till hyffsat pris.. Blir nog till att vänta på K750 istället för K700.. har ju lyckats laga min T610, så den får väl hänga med ett tag till

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jymdis
Jag håller fortfarande på att testa den och det är ett par veckor kvar på testen så den 21 maj är jag väldigt tveksam till, särskilt eftersom byta ut en drös telefoner nu till nyare hårdvara.

Du råkar inte ha några exempel på bilder tagna med kameran? Är lite sugen på en ny telefon och om den tar hyffsade bilder så är det ju alltid ett plus.
Har en K700i och bilderna från den är ju inte det bästa direkt...

Skriv ett pm om du inte kan/får lägga upp bilder publikt.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Det känns som det testet är bättre än nåt jag kan lägga upp så

Permalänk
Medlem

Någon som vet om k750i kommer ha möjlighet att hängas i ett snöre runt halsen? Hade varit fint att ha som mp3 när man joggar.

Permalänk
Medlem

HotTuna:
där finns en liten hängningsmekanism

Permalänk
Medlem

ah, vet nån om får något necklace till?

Visa signatur

XPS M1330 | CRIMSONRED 13.3" WHITE-LED | T7300 2.0Ghz | 2Gb 667Mhz | 160Gb 7200 | 8400M GS 128Mb |

Permalänk

Finns det inga bilder på "Blasted Silver" designen?
Och kan man spela upp filmer som man inte spelat in?

Visa signatur

Live now! Die later!

Permalänk
Medlem

Hur snabb kommer överföringen att vara? Ganska viktigt om man ska använda den som mp3-spelare.

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kameo
Datumet är spikat till den 23 Maj och det är ett som är säkert!

Igår började kampanjen som innebär att om man förbokar K750 så får man grejor till ett värde utav 650 kr, gäller bara vissa utvalda återförsäljare i varje stad, till exempel bara en Teliabutik i Kristianstad. Rekommenderat pris 3995 kr!

http://www.sonyericsson.com/limited/

För övrigt så är priset på Katching.se 2660 kr om man porterar till Comviq Knockout!

Jo, jag såg också det. Men måste man byta till Comviq från typ Vodafone eller Telia eller kan man byta från Comviq kontant till knock out och ändå få det billigare?

En annan grej, visst är det en minimikostnad på 69:- / månad med comviq knock-out som man får ringa för?

Visa signatur

Vänligen citera mig vid svar!

Permalänk
Medlem

Överföringen är standard, via bluetooth ganska långsamt, via USB rejält snabbare. Det är väl memory stick duo som sätter begränsningen.

Permalänk
Medlem

Vad kommer den kosta med comviq kontant ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jymdis
Överföringen är standard, via bluetooth ganska långsamt, via USB rejält snabbare. Det är väl memory stick duo som sätter begränsningen.

Ok, låter bra! Men hur har du fått reda på detta?

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiV3Rt
Ok, låter bra! Men hur har du fått reda på detta?

Den teoretiska hastigheten för Bluetooth är 700 kbps medan den teoretiska för usb2 (Antar att en mobil av idag använder usb2) ligger på runt 480 Mbps. Usb är alltså fruktansvärt mycket snabbare. Det går inte ens att jämföra.

Lyckades inte hitta några hastighetsangivelser för Memorystick under de tre sekunder jag googlade så jag vågar inte uttala mig om vad det är som sätter gränsen för hastigheten, minneskortet eller usb2.

Visa signatur

We are stuck with technology when what we really want is just stuff that works.
blog - flickr - del.icio.us - last.fm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kottkrig
Den teoretiska hastigheten för Bluetooth är 700 kbps medan den teoretiska för usb2 (Antar att en mobil av idag använder usb2) ligger på runt 480 Mbps. Usb är alltså fruktansvärt mycket snabbare. Det går inte ens att jämföra.

Lyckades inte hitta några hastighetsangivelser för Memorystick under de tre sekunder jag googlade så jag vågar inte uttala mig om vad det är som sätter gränsen för hastigheten, minneskortet eller usb2.

hehe, är inte alls säkert att alla mobilder idag utnyttjar USB 2, tror snarare att det är mycket ovanligt. klarar porten på nallen USB1´s fulla hastighet får man väll vara nöjd.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

NiV3Rt:
jag testar telefonen..
kottkrig:
det är inga 480 mbps.. det är alltså minneskortet som sätter stopp.

Permalänk
Medlem

Om man vill att överföring ska gå fort och smidigt så är det nog bäst att skaffa en kortläsare.

Visa signatur

Sapphire Pure Innovation/ Athlon X2 4400+@2.7GHz/ 2GB OCZ/ X1800XT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
hehe, är inte alls säkert att alla mobilder idag utnyttjar USB 2, tror snarare att det är mycket ovanligt. klarar porten på nallen USB1´s fulla hastighet får man väll vara nöjd.

Har som sagt ingen aning egentligen, men det känns ju segt att försöka fylla ett 1GB minneskort med usb1... Nu när minnesmängderna har ökat så drastiskt även på denna fronten så tycker jag man (läs: Sony Ericsson) borde förstå att usb2 är vägen att gå.

Visa signatur

We are stuck with technology when what we really want is just stuff that works.
blog - flickr - del.icio.us - last.fm

Permalänk
Medlem

Hmm har problem med mina GPRS inställningar. Jag har Campuz (vodaphone) och har laddat ned inställningarna från SE. Men när jag ska surfa eller liknande så får jag upp "Inställningarna ogiltiga. Be din operatör om hjälp och försök igen". Har kollat med Campuz och de säger att det inte är något fel från deras sida, har skrivit in inställningarna manuellt men problemet kvarstår. Med comviq så fungerar det perfekt.

Läste nånstans att den nyaste versionen av firmwaren kan göra så att GRPS inte fungerar från vissa operatörer. Kan det stämma?

Edit: När jag stoppar in kortet i min gamla K700i så funkar det också bra, med exakt samma instaällningar.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|