Vill någon flasha min bios? - DFI Lanpary NF4

Permalänk
Medlem

Vill någon flasha min bios? - DFI Lanpary NF4

Jag har ett stort problem. Jag har ett bios chipp som jag misslyckades att flasha om, så nu har jag för närvarande ett trasigt moderkort.
Jag köpte ett programerat chipp från en person i amerika från anandtech's forum, men hans bios funkade inte.

Då undrar jag om det är någon vänlig människa som har lust att hjälpa mig med det här, genom att få mitt chipp hemskickat till dig och sedan hotflasha chippet och kolla om det funkar och skicka tillbaka det till mig, eller om du finns i Stockholms området så kan jag komma till dig och få det fixat den vägen.

Det räcker nog med att du har ett DFI Lanparty Nforce4 så kan jag ge dig instruktioner över telefon. Har du möjlighet att flasha det på annat sätt, men också möjlighet att kolla om det funkar så går det bra det med.

Fungerar det så blir det tack för hjälpen betalning i någon form.

Tack på förhand!

Visa signatur

heh..

Permalänk
Medlem

Om du vill ha ett bios chip kan du köpa ett nytt hos eksit data eller så skickar du ditt gammla och dom flashar det åt dig. Det finns även att köpa en bios savior hos dom. http://www.eksitdata.com/

Visa signatur

CPU: INTEL QX6850 //Moderkort: DFI 680i LT//Minnen: OCZ Flex 9200//Grafik: Asus Geforce 8800ULTRA
Power: Silverstone Olympia 1000w//HD: WD Raptor 74GB/36GB//Chassi: LIAN LI PC6070B/Cooler Master Stacker

Permalänk
Medlem

Jag köpte mitt NF7-S v2.0 med trasigt bioschip (visste det när jag köpte det). Jag beställde sedan ett nytt bioschip från abit. Det fungerade (de råkade faktiskt skicka 2 ) och kostnaden blev minder än hälften av vad det skulle kostat på eksit data utan frakt. Min poäng är alltså att du kan kolla med DFI först. Kanske säljer de dem billigare. Priset var jag betalade för mitt var ganska exakt vad frakten kostade för dem från Holland.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

jo, jag har kollat med dom men dom sa nej.

edit: Nu har jag testat allt. Köpt nya bios chipp, kontaktat DFI, allt. ingenting funkar. jag byter tillbaka moderkortet på garanti.

Visa signatur

heh..